جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی خود در پارلمان کانادا گفت «لطفا آسمان را ببندید»

ولودیمیر زلنسکی در پارلمان کانادا : «لطفا آسمان را ببندید»

رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی خود در پارلمان کانادا گفت «لطفا آسمان را ببندید»

ولودیمیر زلنسکی در جریان سخنرانی در پارلمان کانادا مستقیما از کانادا درخواست کرد کمک های بیشتری برای مبارزه کشورش علیه حملات روسیه ارائه کند.

زلنسکی که یک سویشرت سبز ارتشی به تن داشت و پرچم اوکراین در یک سمت قاب تصویر او قرار داشت در سخنرانی مجازی خود از اعضای مجلس عوام و سنای کانادا و همینطور مقام های عالی‌رتبه و میهمانان ویژه که برای شنیدن اظهارات او حاضر شده بودند خواستار کمک های فوری بیشتری شد.

زلنسکی در حالی که توجه سراسر تالار مجلس به او معطوف بود گفت «جاستین، ما با تو دوست بوده‌ایم. اما علاوه بر این می‌خواهم آنچه که ما هر روز حس می کنیم را درک کنی و حس کنی. ما می خواهیم زندگی کنیم و می خواهیم پیروز باشیم.»

زلنسکی با اشاره به درخواست خود از کشورهای ناتو برای اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین گفت «می توانی تصور کنی هنگامی که از دوستانت از کشورهای دوست درخواست می کنی، و از آنها می خواهی: «لطفا آسمان را ببندید. حریم هوایی [اوکراین] را ببندید. لطفا بمباران را متوقف کنید. چند موشک کروز دیگر باید از آسمان روی شهرهای ما سقوط کند تا این اتفاق [بستن حریم هوایی] بیافتد.» و در عوض آنها در پاسخ در مورد این وضعیت عمیقا ابراز نگرانی می کنند.»

کانادا تا به حال و احتمالا از این پس نیز همچنان در مقابل این درخواست مقاومت می کند همانطور که سایر کشورهای ائتلاف نیز مقاومت کرده اند چرا که چنین اقدامی آنها را مستقیما در موضع جنگ با روسیه و سرنگون ساختن هواپیماهای روسیه و به احتمال زیاد برانگیختن یک پاسخ شدیدتر از طرف نیروهای نظامی پوتین قرار می دهد.

زلنسکی در جریان سخنرانی خود که ۲۰ دقیقه به طول انجامید از کانادا خواست که کمک های نظامی و بشردوستانه خود را ادامه دهد و با شرح دادن واقعیت های جنگ روسیه سعی کرد کانادایی ها خود را جای اوکراینی ها بگذارند.

زلنسکی با پرسیدن اینکه آیا کانادایی ها می توانند تصور کنند با بمباران در شهر خود از خواب بیدار شوند و یا فرزندانشان از آنها بپرسند چه خبر است و ناچار شوند از بمباران ها به پناهگاه فرار کنند در حالی که مواد غذایی، آب یا ارتباطات محدودی در اختیار دارند؛ او تصویر وحشتناکی از آنچه وقایع ۲۰ روز گذشته در اوکراین به همراه داشته را ترسیم کرد.

زلنسکی پرسید «جاستین عزیز می توانی تصور کنی که هر روز گزارش های روزانه را در مورد آمار تلفات و قربانیان شامل زنان و کودکان دریافت کنی؟» «می توانی تصور کنی که شخصی پرچم کانادا را در مونترال یا دیگر شهرهای کانادایی پایین بیاورد؟»

مقام های کانادایی پاسخ دادند

کانادا در آستانه سخنرانی زلنسکی در پارلمان اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه ۱۵ شخص اعمال کرده است که طبق گفته دولت فدرال کانادا «همدست و حامی تصمیم پوتین برای حمله به یک کشور صلح طلب و مستقل بوده‌اند.»

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا هنگام ورود به تالار پارلمان برای شنیدن سخنرانی گفت این سخنرانی فرصتی است برای کانادایی ها که شرح آنچه در اوکراین اتفاق می افتد را مستقیما از نخست وزیر اوکراین بشنوند و «نشان دهیم که تمامی احزاب و کل کشور در کنار اوکراین ایستاده ایم.»

ترودو که از زلنسکی دعوت کرده بود در پارلمان کانادا سخنرانی کند و خودش پیش از زلنسکی در پارلمان صحبت کرد.

ترودو با گفتن اینکه «ولودیمیر در طول سالهایی که تو را شناخته ام، همیشه از نظر من قهرمان دموکراسی بوده‌ای. و اکنون [ما] دموکراسی های سراسر جهان خوش شانس هستیم که تو قهرمان ما هستی» اولین تشویق ایستاده حضار را رقم زد.

نخست وزیر کانادا شجاعت زلنسکی و شجاعت تمامی اوکراینی هایی که در دفاع از وطن خود اسلحه به دست گرفته اند را ستایش کرد و گفت که کانادا دوست دارد «طرفدار حریف پایین دست تر باشد.»

ترودو گفت «تو به دموکراسی ها و رهبران دموکراتیک گوشه و کنار جهان انگیزه می دهی که شجاع تر و متحدتر باشند و برای آنچه باور دارند سخت تر مبارزه کنند. تو به ما یادآوری می کنی که دوستان همیشه در کنار یکدیگر قوی تر هستند.» و در ادامه گفت علیرغم تمام این واقعیت ها اوکراین در حال پرداختن هزینه های انسانی «بی حساب» است.

نخست وزیر کانادا گفت «این جنگ نامشروع و غیرضروری یک اشتباه فاحش است و پوتین باید هم اکنون آن را متوقف کند.»

این رویداد ویژه باعث شد که مسئولان در طول تعطیلات برنامه ریزی شده در جلسات مجلس به اتاوا بازگردند. مقامات عالی‌رتبه و میهمانان دعوت شده در بالکن های صحن مجلس و صندلی های داخل تالار مجلس حضور داشتند.

پس از سخنرانی ترودو فرصت کوتاهی برای پاسخ دادن در اختیار جورج فوری (George Furey) سخنگوی سنا، آنتونی روتا (Anthony Rota) سخنگوی مجلس عوام، کندیس برگن (Candice Bergen) رهبر موقت حزب محافظه کار، ایو-فرانسوا بلانشت (Yves-François Blanchet) رهبر حزب بلاک کبکوا و الیزابت می (Elizabeth May) رهبر حزب سبز قرار داده شد.

زلنسکی توجه جهانیان را به خود جلب کرده است

زلنسکی سومین رئیس جمهوری اوکراینی است که پس از رئیس جمهورهای سابق شامل پترو پروشنکو در ۲۰۱۴ و ویکتور یوشچنکو در ۲۰۰۸ در پارلمان کانادا سخنرانی می کند.

زلنسکی با تصمیم خود مبنی بر ماندن در اوکراین در حالی که کشورش در بحبوهه جنگ آغاز شده توسط ولادیمیر پوتین به دفاع از خود ادامه می دهد باعث شد که ابتکار رهبری او در این برهه زمانی مورد ستایش و تحسین بین‌المللی قرار بگیرد.

زلنسکی پیش از اینکه در سن ۴۱ سالگی وارد عرصه سیاست شود یک شخصیت کاملا شناخته شده در اوکراین بود. زلنسکی به مدت چندین سال بازیگر و کمدین بود و حتی در یک نمایش طنز درباره سیاست با عنوان «خادم ملت» نقش یک رئیس جمهور را بازی کرده بود.

زلنسکی در سال ۲۰۱۹ با بیش از ۷۳ درصد از آرا به عنوان اولین رهبر یهودی کشور به یک پیروزی قاطع دست یافت. بی تجربگی در زمینه سیاست و برنامه انتخاباتی او برای مبارزه با فساد به عنوان یک تفاوت خوشایند از سایر کاندیداهای باسابقه تلقی شد.

زلنسکی در کریفیی ریح  (Kryvyy Rih) در جنوب اوکراین که یک شهر روسی زبان است به دنیا آمد و پیش از تسلط به زبان اوکراینی و انگلیسی به زبان روسی صحبت می کرد.

زلنسکی با اولنا زلنسکا بانوی اول اوکراین که قبلا فیلمنامه نویس بوده، ازدواج کرده است. این زوج دو فرزند دارند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین قرار است روز چهارشنبه در کنگره ایالات متحده آمریکا سخنرانی کند؛ او در هفته های اخیر در پارلمان انگلستان و لهستان سخنرانی کرده بود.

رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی خود در پارلمان کانادا گفت «لطفا آسمان را ببندید»
رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی خود در پارلمان کانادا گفت «لطفا آسمان را ببندید»

 

#سخنرانی_زلنسکی_در_پارلمان_کانادا #درخواست_زلنسکی_از_کانادا #درخواست_زلنسکی_از_ناتو_و_متحدان_غربی #لطفا_آسمان_را_ببندید #منطقه_پرواز_ممنون

درخواست اوکراین از ناتو متحدان غربی کانادا   منطقه پرواز ممنوع  درخواست اوکراین از ناتو متحدان غربی کانادا    منطقه پرواز ممنوع  درخواست اوکراین از ناتو متحدان غربی کانادا    درخواست اوکراین از ناتو متحدان غربی کانادا  منطقه پرواز ممنوع  منطقه پرواز ممنوع  درخواست اوکراین از ناتو متحدان غربی کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا