جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

نخست وزیر کانادا «اولین دور» از تحریم ها علیه روسیه و اعزام نیروهای نظامی به لتونی را اعلام کرد

جاستین ترودو از تحمیل «اولین دور» از تحریم ها علیه روسیه و اعزام ۴۵۰ نیروی نظامی به لتونی در شرق اروپا خبر داد

نخست وزیر کانادا «اولین دور» از تحریم ها علیه روسیه و اعزام نیروهای نظامی به لتونی را اعلام کرد

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از «اولین دور» از تحریم های اقتصادی علیه روسیه [به دلیل اقدام این کشور در به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه خارج از کنترل دولت در شرق اوکراین] رونمایی کرد.

جاستین ترودو  گفت که دولت کانادا شهروندان خود را از هر گونه تعامل مالی با «به اصطلاح کشورهای مستقل» دونتسک و لوهانسک منع می کند و اعضای پارلمان روسیه را تحریم می نماید. کانادا علاوه بر این به عنوان بخشی از عملیات اطمینان مجدد (REASSURANCE) 460 نیروی نظامی به لتونی (Latvia) اعزام می کند.

ملانی جولی وزیر امور خارجه گفت که کانادا قویا اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه خارج از کنترل دولت اوکراین در شرق این کشور را محکوم می کند و در واکنش به این اقدام روسیه تحریم های اقتصادی وضع می نماید.

در بیانیه ای که در توییتر منتشر شد جولی گفت که روسیه با اعلام دونتسک و لوهانسک به عنوان قلمروهای مستقل توافقنامه مینسک و منشور سازمان ملل را نقض کرده و امنیت و ثبات منطقه را در معرض «تهدید جدی» قرار داده است. نخست وزیر کانادا «اولین دور» از تحریم ها علیه روسیه و اعزام نیروهای نظامی به لتونی را اعلام کرد

نخست وزیر کانادا «اولین دور» از تحریم ها علیه روسیه و اعزام نیروهای نظامی به لتونی را اعلام کرد
ترودو «اولین دور» از تحریم ها علیه روسیه و اعزام نیروهای نظامی به لتونی را اعلام کرد

جولی گفت «کانادا به همراه شرکا و متحدان خود قاطعانه به این بی اعتنایی گستاخانه [روسیه] به قوانین بین المللی واکنش نشان خواهد داد. ما در حال آماده شدن برای وضع تحریم های اقتصادی مرتبط با این اقدامات روسیه هستیم که جدا از تحریم هایی هستند که برای پاسخ به هر گونه تهاجم نظامی بیشتر روسیه به اوکراین تدارک دیده ام.»

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از اعلام استقلال مناطق تحت کنترل شورشیان به نیروهای نظامی «حافظ صلح» دستور داده است که به این مناطق وارد شوند؛ اقدامی که برخی از رهبران جهان آن را اولین موج از تهاجم همه جانبه و سراسری روسیه به اوکراین می دانند.

تانک ها و تجهیزات نظامی از قبل حرکت به داخل خاک این مناطق را آغاز کرده اند در حالی که کشورها در حال آماده شدن برای وضع تحریم ها هستند.

صبح سه شنبه بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان تحریم پنج بانک روسیه و همچنین سه فرد ثروتمند که دارای روابط نزدیک با پوتین هستند را اعلام کرد.

در همین اثنا آلمان اعلام کرد که تاییدیه پروژه خط لوله انتقال گاز دریای بالتیک نورد استریم ۲ (Nord Stream 2) را که برای دو برابر کردن جریان مستقیم گاز روسیه به آلمان طراحی شده بود، به حالت تعلیق در می آورد.

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بعد از ظهر سه‌شنبه در مورد پاسخ کاخ سفید به آخرین تهاجم [روسیه] با خبرنگاران صحبت کرد. 

بایدن گفت «از دیدگاه من [پوتین] در حال بهانه تراشی برای تصرف قهری قلمروهای بیشتر است؛ پوتین واقعا فکر می کند چه کسی به او حق داده است که در قلمرو متعلق به کشور همسایه خود کشورهای به اصلاح مستقل جدیدی را اعلام کند؟»

تحریم های ایالات متحده دو موسسه مالی، شامل VEB [شرکت توسعه دولتی روسیه] و بانک نظامی این کشور و همینطور بدهی دولتی روسیه را هدف قرار می دهد.

بایدن گفت «[این تحریم ها] به این معناست که ما دسترسی دولت روسیه به سیستم مالی کشورهای غربی را قطع کرده ایم. روسیه از این پس نمی تواند از غرب پول دریافت کند و نمی تواند بدهی جدید خود را در بازارهای ما یا بازارهای غربی معامله کند.»

(*بازار بدهی بستری برای معاملات اوراق قرضه است. اشخاص مختلف حقیقی و حقوقی با خرید اوراق صادرشده از سوی نهادهای مختلف خصوصی و دولتی در این بازار به سرمایه‌گذاری می‌پردازند.)

تحریم ها علیه «شخصیت های صاحب نفوذ روسیه و اعضای خانواده آنها» روز چهارشنبه اعلام خواهد شد.

دولت کانادا در حمایت خود از اوکراین ثابت قدم بوده و به ارسال تسلیحات مرگبار و غیر مرگبار و همچنین اعطای وام برای جبران بی‌ثباتی مالی به دلیل تنش ها اقدام کرده است.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا