ایرانجدیدترین اخبار

پلیس تهران بزرگ گفت که سارقان بانک ملی شعبه دانشگاه را دستگیر کرده است

پلیس گفت ۱۳ سارق صندوق امانت بانک ملی را در ایران و در خارج از کشور بازداشت کرده است

پلیس تهران بزرگ گفت که سارقان بانک ملی شعبه دانشگاه را دستگیر کرده است

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت سرقت بانک در حدود ساعت ۲ بامداد روز ۱۳ خرداد اتفاق افتاد و سارقان نزدیک به ۱۲ ساعت در بانک بودند اما سرقت ساعت ۸ صبح روز ۱۶ خرداد به پلیس اطلاع داده شد، درحالیکه عده ای از سارقان در حدود ساعت ۶ بامداد از کشور خارج شده بودند، به پلیس اعلام شد.

پلیس تهران بزرگ گفت که سارقان بانک ملی شعبه دانشگاه را دستگیر کرده است
پلیس تهران بزرگ گفت که سارقان بانک ملی شعبه دانشگاه را دستگیر کرده است

برخی از سارقان در تهران و برخی دیگر در شهرستان‌ها و در برخی موارد حتی با تیراندازی بازداشت شدند و برخی از سارقان نیز مجروح شدند، تعدادی از سارقان بعد از سرقت به خارج از کشور فرار کرده بودند که با اقدام به موقع و سریع اینترپل درخواست اعلان قرمز برای آنها صادر شد. سه تن از سارقان در ‌خارج از کشور بازداشت شده‌اند و به زودی به کشور منتقل می‌شوند. تمام ۱۳ متهم جزو سارقان نبوده و تیم اصلی سرقت بازداشت شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت در بین سارقان متخصصان مختلف با تخصص در کامپیوتر، دوربین، هوابرش و آهنگری قرار داشتند.

وی افزود که یک نفر از فروشندگان اموال ]از بین سارقان[ یک زن بوده است که یک ساعت پیش از اطلاع پلیس از مرز هوایی فرار کرده بود و دو نفر از سارقان از سردستگان باند سرقت هستند. هزاران سکه، مبالغ هنگفتی ارز و اسکناس خارجی از این افراد کشف شده که تحویل بانک مرکزی خواهد شد و باید به مالباختگان بگویم که به پلیس آگاهی مراجعه نکنند، زیرا این اموال تحویل بانک مرکزی خواهد شد و روند مراحل از آنجا طی خواهد شد.

رئیس پلیس تهران گفت متاسفانه سارقان برخی از اموال مشتریان را فروخته اند، اما پلیس نهایت تلاش خود را برای جمع آوری کامل اموال مردم انجام می دهد.

متأسفانه به دلیل عدم‌ رعایت ابتدایی‌ترین اصول امنیتی، سارقان توانستند از روی در پارکینگ وارد شده و داخل بانک بروند. این شعبه از بانک یک‌ ماه قبل نگهبان داشت اما‌ این نگهبان‌ها ترخیص شده بودند و در آن شعبه با آن عظمت حتی یک نگهبان وجود نداشت. ملاحظات امنیتی در این بانک به هیچ وجه رعایت نشده بود.

رئیس‌ پلیس پایتخت افزود که پلیس یک ماه قبل به همین بانک تذکر داده بود و همکاران بنده به این بانک مراجعه و تمام موارد ضعف و ایمنی را تذکر داده اند که در این‌باره ثبت شده و سند داریم اما متاسفانه هیچکدام از اینها رعایت نشده است.

هیچ‌کدام از کارکنان بانک در این سرقت دخالتی نداشتند و دو ‌نفر به دلیل سهل‌انگاری و عدم انجام وظایف خود در این شرایط از جمله تاخیر در اطلاع دادن به پلیس بازداشت شدند.

این سارقان در سرقت قبلی از بانک‌ تجارت در خیابان فلسطین برای رسیدن به مخزن با موانع سختی مواجه شده و ناموفق بودند.

رئیس پلیس تهران تأکید کرد هیچ سند امنیتی از بانک خارج نشده و این مطالب کذب است.

سرقت صندوق امانت بانک ملی  سرقت صندوق امانت بانک ملی  سرقت صندوق امانت بانک ملی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا