انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

پلیس انتاریو بیش از ۱۰۰ نفر از معترضین اتاوا را به اتهام حمله به مأموران و تلاش برای تصاحب سلاح آنها دستگیر کرد

پلیس پس از دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر از معترضان در اتاوا وعده یک اخر هفته بسیار متفاوت را به ساکنان داد

پلیس اتاوا ۱۰۰نفر از معترضین را به اتهام حمله و تلاش برای تصاحب سلاح مأموران بازداشت کرد

شمار بزرگی از ماموران پلیس در حال ورود به محوطه حضور معترضان در دان تاون اتاوا و بازداشت معترضان [از جمله سازماندهندگان سرشناس اعتراضات شامل تمارا لیچ (Tamara Lich)، کریس باربر (Chris Barber)، و پت کینگ (Pat King)] در جریان یک درگیری پر تنش با تظاهرکنندگانی هستند که تا به حال از ترک این منطقه خودداری کرده اند. پلیس اتاوا ۱۰۰نفر از معترضین را به اتهام حمله و تلاش برای تصاحب سلاح مأموران بازداشت کرد

پلیس اتاوا می گوید تا غروب جمعه بیش از ۱۰۰ نفر را بازداشت و ۲۱ وسیله نقلیه را یدک کشی کرده‌ است.

استیو بل رئیس پلیس موقت اتاوا بعد از ظهر جمعه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی برنامه پلیس برای ورود به منطقه اعتراضات را «روش‌مند» و کاملا حساب شده خواند و خاطرنشان کرد که ماموران وضعیت در محل اعتراضات را تحت کنترل دارند.

اگرچه پس از ورود پلیس سواره نظام به محل حضور معترضان در ریدو استریت تنش‌ها به سرعت بالا گرفت. خبرگزاری سی تی وی نیوز (CTV News) شاهد بود که دست کم یک معترض که ظاهرا مجروح شده بود پس از پاشیده شدن اسپری فلفل توسط پلیس توسط سایر افراد به جای دیگری حمل شد. یکی دیگر از افراد مدعی شد که یکی از ماموران به این زن مشت زده است.

پلیس اتاوا در توییتر  مدعی شد که معترضان به ماموران حمله کرده اند و هنگام رویارویی پلیس با معترضان سعی کرده اند سلاح ماموران را بردارند. پلیس اتاوا ۱۰۰نفر از معترضین را به اتهام حمله و تلاش برای تصاحب سلاح مأموران بازداشت کرد

در این توییت نوشته شده است «معترضان به ماموران حمله کردند، سعی کردند سلاح ماموران را بردارند. تمامی ابزارهای تنش زدایی برای پیش رفتن به سمت هدف ما یعنی بازگرداندن اتاوا به وضع عادی مورد استفاده قرار گرفته است.» 

پلیس گفت یک نفر به دلیل آسیب رسانی عمدی به حیوان نیروی پلیس دستگیر شده است.

پلیس اتاوا 100نفر از معترضین را به اتهام حمله و تلاش برای تصاحب سلاح مأموران بازداشت کرد
پلیس اتاوا معترضین را به اتهام حمله به مأموران بازداشت کرد

استیو بل اضافه کرد که مقررات اضطراری اعلام شده در شهرداری، استانداری و سطوح فدرال همگی به منظور انجام بازداشت ها مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس پلیس موقت اتاوا گفت «بدون اختیاراتی که از طریق این قوانین مختلف برای ما فراهم شده است ما نمی توانستیم کاری که امروز انجام می دهیم را انجام بدهیم.»

پت کینگ یکی از بازداشت شدگان که از سازمان دهندگان کاروان است بازداشت خود را به طور زنده روی فیسبوک پخش کرد.

کینگ از تظاهرکنندگان خواست که به سمت پارلمان هیل راهپیمایی کنند و از کامیون ها خواست که در مقابل کامیون های یدک کش، کامیون خود را به حالت قیچی درآورند تا محور و چرخهای کامیون قفل شود. کینگ علاوه بر این تهدید کرد که کشف خواهد کرد که راننده ها کامیون های یدک کش متعلق به کدام شرکتها هستند و مدعی شد که راننده ها دست به «انتحار شغلی» زده اند.

دنیل بولفورد (Daniel Bulford) مامور سلطنتی (RCMP) سابق که یکی دیگر از سازماندهندگان کاروان است نیز بعد از ظهر جمعه پس از تسلیم کردن خود به پلیس در نزدیکی هتل فیرمونت شاتو لوریر (Fairmont Chateau Laurier hotel) بازداشت شد.

کریستوفر جان باربر، ۴۶ ساله از سویفت کارنت در سسکچوان (Swift Current, Sask) که پنجشنبه شب توسط پلیس بازداشت شد به اجتماع و تبانی برای ارتکاب به جرم آسیب رسانی به اموال، اجتماع و تبانی برای ارتکاب به نافرمانی از حکم دادگاه و اجتماع و تبانی برای ارتکاب به جرم مانع تراشی برای پلیس متهم شده است.

تمارا لیچ، ۴۹ ساله از مدیسن هت آلبرتا (Medicine Hat, Alta) نیز به اجتماع و تبانی برای ارتکاب به جرم آسیب رسانی به اموال بازداشت شده است.

پلیس اتاوا 100نفر از معترضین را به اتهام حمله و تلاش برای تصاحب سلاح مأموران بازداشت کرد
پلیس اتاوا ۱۰۰نفر از معترضین را به اتهام حمله به مأموران بازداشت کرد

در همین حین تصاویر صبح امروز در دان تاون اتاوا نشان می داد که پلیس به آرامی در حال نزدیک شدن به صف نسبتا کوچکتری از معترضان است در حالی که تظاهرکنندگان پیش از دستگیری از گروه بیرون کشیده می شوند و روی زمین نگه داشته می شوند.

معترضان بازوهایشان را در یک دیگر حلقه کرده اند و رو در رو با پلیس ایستاده اند در حالی که شعار می دهند «آزادی» «تسلیم نشوید»، «بدن من، انتخاب من»، و سرود ملی کانادا را می خوانند.

سایر معترضان شعار می دهند «شرم کن»، «خائن»، و «انتخاب کن کدام طرف هستی» و همینطور «شما در خدمت یک دیکتاتور هستید»، «ما تظاهرکنندگان مسالمت آمیز هستیم»، «این [اقدام پلیس] غیرقانونی است.»

پلیس علاوه بر این معترضان را متهم کرد که کودکان را بین عملیات پلیس و محوطه اعتراضات قرار می دهند و اضافه کرد «کودکان به یک مکان امن منتقل خواهند شد.»

خبرگزاری سی تی وی نیوز برخی کودکان را در میان بخش بزرگتر اعتراضات مشاهده کرده بود. کامیون ها نیز در حال ترک محوطه اصلی اعتراضات مشاهده شدند.

ضمن دادن وعده یک آخر هفته بسیار متفاوت به ساکنین اتاوا به نظر می رسید که پلیس رویکرد سخت گیرانه‌تری را نسبت به تظاهرکنندگان دان تاون در پیش گرفته، و بیش از ۱۰۰ ایست بازرسی برقرار کرده است که تنها به کسانی اجازه ورود می دهد که در این منطقه کار یا زندگی می کنند و یا یک «دلیل قانونی» برای حضور در این منطقه دارند.

معترضان دان تاون اتاوا و تلاش برای تصاحب سلاح مأموران      معترضان دان تاون اتاوا و تلاش برای تصاحب سلاح مأموران     معترضان دان تاون اتاوا و تلاش برای تصاحب سلاح مأموران

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا