جدیدترین اخبارجهان

کشتی تجاری با پرچم پاناما در آب‌های امارات ربوده شد

یک کشتی تجاری در آبهای امارات توسط مردان مسلح ربوده شد

کشتی تجاری با پرچم پاناما در آب‌های امارات ربوده شد

به گزارش شرکت «لوید لیست اینتلیجنس» روز سه شنبه کشتی «ام‌وی آسفالت پرینسس» در دریای عمان توسط ۹ مرد مسلح ربوده شد. بنا به گفته این شرکت این تانکر با پرچم پاناما به سوی تنگه هرمز حرکت می‌کرد و به دنبال ربوده شدن آن، به خدمه دستور داده شد به ایران بروند.

کشتی تجاری با پرچم پاناما در آب‌های امارات ربوده شد
کشتی تجاری با پرچم پاناما در آب‌های امارات ربوده شد

تا کنون هیچ نهادی مسئولیت این عملیات را برعهده نگرفته، اما تحلیلگران معتقدند ایران در جریان ربوده شدن این کشتی دست داشته است. پیشتر در بیانیه‌ای سازمان امنیت تجارت دریایی بریتانیا هشدار ربوده شدن تانکر حمل قیر در نزدیکی فجیره را صادر کرده کرده بود و از کشتی‌ها خواست در این مسیر احتیاط کنند.

کشتی ام وی آسفالت پرینسس متعلق به شرکتی در دوبی است. دو سال قبل نیز سپاه پاسداران ایران یکی از کشتی‌های این شرکت را ربوده بود.

در حالی انگشت اتهامات به سوی ایران نشانه می‌رود که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سعید خطیب زاده مدعی شد این گزارشات مشکوک هستند و ازنسبت به هرگونه فضاسازی کاذب برای اهداف خاص سیاسی هشدار داد.

سپاه پاسداران ایران نیز منکر دست داشتن نیروهای امنیتی، نیروهای مسلح و کلیه شاخه‌های مقاومت اسلامی در عملیات‌های صورت گرفته در آب‌های امارات شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ند پرایس به حمله هفته گذشته به کشتی اسرائیلی مرسر استریت [که به اعتقاد اسرائیل، بریتانیا و آمریکا این حمله مرگبار از سوی ایران صورت گرفته است] اشاره کرد، اما پرایس در ادامه [در راستای ربوده شدن کشتی ام وی آسفالت پرینسس] گفت برای تصمیم‌گیری نهایی مسئول این حادثه هنوز زود است.

هفته گذشته نیز طی عملیاتی به کشتی مرسر استریت تحت مدیریت شرکت اسرائیلی حمله شد و به دنبال آن دو خدمه بریتانیایی و رومانیایی این کشتی جان خود را از دست دادند. مقامات اسرائیل، آمریکا و بریتانیا معتقدند حمله مرگبار با یک یا چند پهپاد به کشتی مرسر استریت بر عهده ایران بود، اما ایران از پذیرش مسئولیت این عملیات سر باز می‌زند.

به دنبال این حوادث روز سه شنبه بریتانیا، رومانی و لیبریا به ۱۵ عضو شورا نامه نوشتند و گفتند این حمله به کشتی‌ها در خطوط بین‌المللی نقض فاحش قوانین بین‌المللی است و باید این اقدامات را محکوم کرد.

کشتی ربایی  ربوده شدن کشتی ام‌وی آسفالت پرینسس  ربوده شدن کشتی   کشتی ربایی    ربوده شدن کشتی  ام‌وی آسفالت پرینسس 

کشتی ربایی  ربوده شدن کشتی  حوادث ایران        حوادث ایران          حوادث ایران          حوادث ایران

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا