جدیدترین اخبارجهان

دولت بایدن فروش ۷۳۵ میلیون دلار سلاح به اسرائیل را تصویب کرد و پرچم های قرمز را برای برخی از دموکرات های مجلس نمایندگان برافراشت

واشنگتن ۷۳۵ میلیون دلار سلاح به اسرائیل می فروشد

دولت بایدن فروش ۷۳۵ میلیون دلار سلاح به اسرائیل را تصویب کرد و پرچم های قرمز را برای برخی از دموکرات های مجلس نمایندگان برافراشت

منابع ارشد آمریکایی از موافقت دولت جو بایدن با فروش ۷۳۵ میلیون دلار تسهیلات نظامی به اسرائیل در میانه افزایش تنش در خاورمیانه خبر دادند.

دولت بایدن فروش 735 میلیون دلار سلاح به اسرائیل را تصویب کرد
دولت بایدن فروش ۷۳۵ میلیون دلار سلاح به اسرائیل را تصویب کرد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

این قرارداد تسلیحاتی در ۵ می ۲۰۲۱ ، یعنی درست چند روز قبل از شروع درگیری ها در بیت المقدس منعقد شده است.

با این وجود دو حزب سیاسی آمریکا در نادرترین موارد از زمان روی کار آمدن بایدن خواستار پایان فوری درگیری های اسرائیل و حماس شدند.

کریس مورفی، سناتور دموکرات و تود یونگ، سناتور جمهوری‌خواه با انتشار این فراخوان اعلام کردند: اسرائیل حق دارد متناسب با تهدید شهروندانش از خود در مقابل حملات موشکی حماس دفاع کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف باید بدانند که در نتیجه حملات موشکی حماس و واکنش اسرائیل، بسیاری از افراد جان خود را از دست داده اند و این حملات نباید بیش از این ادامه یابد.

در خاتمه این بیانیه در رابطه با آتش بس سریع و احتمال برداشتن گام هایی برای دستیابی به یک راه حل از سوی دو کشور اظهار امیدواری شده است.

علی رغم موافقت دولت بایدن برای فروش سلاح به اسرائیل، وی روز یکشنبه گفت که دولت وی برای دستیابی به آتش بس دائمی فلسطین و اسرائیل آماده همکاری است.

جو بایدن با تاکید بر تامین امنیت و صلح برای هر دو طرف درگیری اعلام کرد: ما معتقدیم که فلسطینی ها و اسرائیلی ها مستحق زندگی در امنیت، صلح و سطح برابر آزادی، رفاه و دموکراسی هستند.

رئیس جمهور آمریکا یادآور شد آمریکا از فلسطینی ها، اسرائیلی ها و دیگر احزاب منطقه میخواهد تا برای صلح پایدار همت گمارند.

کریس مورفی سناتور دموکرات    تود یونگ سناتور جمهوری‌خواه     کریس مورفی سناتور دموکرات    تود یونگ سناتور جمهوری‌خواه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا