جدیدترین اخبارسبک زندگی

زنان قدرتمند چگونه می‌اندیشند

 کار کردن با زنان قدرتمند چگونه است؟

زنان قدرتمند چگونه می‌اندیشند؟

زنان قوی و قدرتمند با زنان دیگر تفاوت هایی دارند، تفاوت هایی که در رفتار و شخصیت آنها به وضوح مشاهده می شود. شاید شناخت ویژگی زنان قوی راهی باشد برای افرادی که می خواهند همچون این افراد در تصمیم گیری‌ها و زندگی شخصی و کاری خود تاثیر گذارتر باشند.

بانو راسخی مربی توسعه فردی +1(647) 338-6968
بانو راسخی
مربی توسعه فردی
۶۹۶۸ – ۳۳۸ (۶۴۷)۱+

بانو راسخی، مربی توسعه فردی در تورنتو، کانادا می‌گوید «زنان قدرتمند سخت کار می کنند، اما می‌دانند که وقت گذاشتن برای موارد دیگر نیز ضروری است. به طور کلی زنان قدرتمند همیشه شبیه به چیزی که ما فکر می‌کنیم نیستند. آنها لزوما همیشه کامل و بی نقص نیستند و به راحتی از سختی ها عبور نکرده‌اند. در حقیقت واقعیت بسیار متفاوت از فرضیاتی است که دیگر افراد راجع به آنها دارند. در حالی که بسیاری از تاثیرگذارترین زنانی که من می‌شناسم همچنان از لحاظ قدرت در موقعیت‌های سنتی هستند، اما در مورد بسیاری از آنها نیز شرایط متفاوت است. نفوذ و قدرت آنها می‌تواند از جایگاه‌ها و سطوح مختلف باشد.

بانو راسخی هفت ویژگی زنان قدرتمند را توضیح داد که در ادامه آنها را می‌خوانید.

بانو راسخی می‌گوید زنان قدرتمند کامل نیستند و تلاشی برای بی نقص بودن نمی‌کنند. در حقیقت این زنان به عیب و نقص‌های خود افتخار می‌کنند و با آغوش باز نقص های خود را می پذیرند. آنها به اندازه کافی خودآگاه هستند که بدانند کدام جنبه خود را باید بهبود بخشند، اما در عین حال در مورد آنچه که تغییر می‌دهند گزینشی عمل می کنند. آنها به جای اینکه دائما از خودشان ناراضی باشند سعی می‌کنند تا نسبت به پیشرفت‌های خود خوش بین و مصمم بوده و همچنان سعی می‌کنند با اعتماد به نفس به سمت مواردی که نمی توانند تغییر دهند پیش بروند.

بانو راسخی می‌گوید زنان قدرتمند ظالم نیستند اما بی‌رحم هستند. آنها برای تعالی خودشان، تیم‌ها و سازمانهایی که رهبری می کنند تلاش می‌کنند و همیشه در حال یادگیری هستند. آنها کارها را انجام می دهند، الهام بخش دیگران در عمل کردن هستند و زمانی که فرصتی برای بهبود سیستم می‌بینند در حالی که بقیه افراد نسبت به شرایط راضی بوده و برای پیشرفت سیستمی که در آن کار می کنند در خود احساس مسئولیت نمی کنند، کاری در مورد آن انجام می دهند. با این حال، اگرچه آنها نسبت به دست یابی به بهترین نتیجه بی رحم هستند، اما نسبت به مردم رویکردی ظالمانه و بی رحمانه ندارند. زنان قدرتمند برای رسیدن به هدف خود از روی دیگران نمی‌گذرند و به کسانی که سر راهشان قرار دارند صدمه‌ای وارد نمی کنند.

بانو راسخی می‌گوید زنان قدرتمند پرخاشگر نیستند. این زنان مصمم هستند. قدرتمندترین زنان به دور از هرگونه پیروی از مرد زندگی‌شان، بدون به خظر انداختن روابطشان، از لحاظ فکری مصمم و قدرتمند هستند. زنان قدرتمند می‌دانند که دیگران دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به آنها دارند، بنابراین به جای نصیحت و موعظه، به دیدگاه های آنها گوش فرا داده و متقاعد می‌شوند. زنان قدرتمند شخصیتی متقاعدکننده دارند زیرا این افراد پذیرای شنیدن دیدگاه های مختلف، ترکیب آنها با یکدیگر، یادگیری از آنها و در نتیجه گرفتن بهترین تصمیم ها هستند. آنها این کار را با احترام به دیدگاه های دیگران انجام می دهند.

بانو راسخی می‌گوید زنان قدرتمند از میدان به در نمی شوند. زنان تاثیرگذار کسانی هستند که می خواهند خود را در ماجرا درگیر کنند. مثلا آنها مشتاقند که در آماده کردن فضای اتاق برای کنفرانس یا حتی وارد کردن اعداد در اکسل کمک کنند. در حالی که مسئولیت های اصلی آنها ممکن است متفاوت و در جای دیگری باشد، اگر فردی نیاز به کمک آنها داشته باشد آنها برای کمک در کنارش خواهند بود و در عین حال فضایی برای دیگران برای انجام کارهایشان نیز باقی خواهند گذاشت.

بانو راسخی می‌گوید زنان قدرتمند متکبر نیستند اما در عوض اعتماد به نفس دارند. او می‌گوید الهام بخش ترین زنانی که من با آنها کار کرده، نقطه نظرات قوی دارند، اما در عین حال معتقدند که این تنها دیدگاه نیست. آنها باهوش هستند اما می‌دانند که همه چیز را درک نمی کنند و هر زمان که نیاز داشته باشند از دیگران کمک می گیرند. آنها متواضع هستند، به نظرات دیگران گوش داده و از آنها یاد می گیرند. مثلی در تگزاس وجود دارد که می گوید «کوچکترین سگ ها صدای پارس بلندتری دارند». قوی ترین و تاثیرگذارترین زنان فخر فروشی نکرده و تلاشی برای اثبات خودشان نمی‌کنند زیرا استعدادهایشان به جای آنها صحبت می کند.

برای زنان قدرتمند کار بر دیگر جنبه های زندگی اولویت ندارد. بانو راسخی می‌گوید آنها از فعالیت های خارج از فضای کار نیز استقبال می کنند. تاثیرگذارترین زنان مرزبندی های مناسبی برای خود و زندگیشان دارند. آنها در عین اینکه سخت کار می کنند و اغلب ساعات زیادی را به کارشان اختصاص می دهند، اما از زندگی خود نیز غافل نمی شوند. آنها برای دوستان، خانواده و سرگرمی خود نیز وقت می گذارند. این زنان تاثیرگذار می دانند که یک زندگی سراسر کاری آنها را کسل می کند و در عوض زندگی کاملی که جنبه های مختلفی داشته باشد به آنها انرژی بیشتری می دهد که همین امر خود موجب می شود بتوانند در محل کار بهترین باشند.

بانو راسخی می‌گوید زنان قدرتمند دیگران را پایین نمی کشند. یکی از بزرگ ترین درس هایی که از الهام بخش ترین زنان می توان گرفت این است که دور زدن و به پیچ رفتن کافی است . در نتیجه آنها نیازی به حفاظت از قدرت خود یا حفظ فاصله با دیگران نمی بینند. آنها با دیگران ارتباط برقرار می کنند، آنها را راهنمایی می‌کنند، توصیه های مفید به آنها کرده و خوبی ها را با اطرافیان خود به اشتراک می گذارند. آنها این کارها را همیشه انجام می دهند حتی زمانی که شرایط تغییر می‌کند. به نظر می رسد که این گشاده بودن آنها نسبت به دیگران نه تنها موجب کاهش تاثیرگذاری آنها نمی شود، بلکه قدرت نفوذ آنها را نیز چند برابر می کند.

در نهایت، زنان قدرتمند از شکست دوری نمی کنند. آنها در عوض از قدم های اشتباه خود درس می گیرند. آنها توانمند، انعطاف پذیر و با پشتکار هستند. آنها در اهداف بلند مدت خود باثبات بوده و برای رسیدن به آنها اشتیاق و پشتکار دارند.

بانو راسخی، مربی توسعه فردی در تورنتو، کانادا  بانو راسخی، مربی توسعه فردی در تورنتو، کانادا  بانو راسخی، مربی توسعه فردی در تورنتو، کانادا  بانو راسخی، مربی توسعه فردی در تورنتو، کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا