جدیدترین اخبارجهان

لبنان: ظرف چند روز یا هفته آینده سوخت رایگان از ایران خواهد رسید

رئیس جمهور میشل عون و وزیر انرژی ولید فیاض در مورد بهبود تامین برق و انرژی گفتگو کردند

وزیر انرژی لبنان: در روزها یا هفته‌های آینده «سوخت رایگان ایران» خواهد رسید

رئیس جمهور لبنان میشل عون و وزیر انرژی ولید فیاض در مورد نتایج تلاش های خود برای تامین سوخت از عراق و ایران گفتگو کردند؛ ولید فیاض گفت ظرف چندین روز یا هفته‌‌های آینده سوخت رایگان از ایران به لبنان خواهد رسید.

ولید فیاض گفت ایران مایل است این سوخت هر چه سریع‌تر به لبنان برسد.

وزیر انرژی لبنان: در روزها یا هفته‌های آینده «سوخت رایگان ایران» خواهد رسید
وزیر انرژی لبنان: در روزها یا هفته‌های آینده «سوخت رایگان ایران» خواهد رسید

وزیر انرژی لبنان روز سه‌شنبه پنجم مهر پس از دیدار با میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد کمک‌های سوخت ایران به لبنان در روزها و حداکثر هفته‌های آینده به کشورش خواهد رسید.

به گفته ولید فیاض، اکنون تنها درباره مشخصات سوخت مورد نیاز کارخانه‌های لبنانی با طرف ایرانی گفتگو می‌شود.

ولید فیاض گفت که در دیدار با میشل عون در خصوص نتایج مثبت سفر هیات لبنانی به ایران صحبت کرده است.

فیاض گفت : «ایران به هیات لبنانی قول داده کمک‌های رایگان خود را به لبنان تقدیم کند تا علاوه بر سوخت عراق، بتواند برق مورد نیاز کارخانه‌های لبنان را به هشت تا ۱۰ ساعت در روز برساند.»

وزیر انرژی لبنان تاکید کرد که دولت لبنان هم‌اکنون با تهران درباره مشخصات سوخت مورد نیاز کارخانه‌های لبنانی تبادل نظر می‌کند. او پیش‌بینی کرد سوخت ایران ظرف چند روز یا چند هفته به لبنان برسد چون طرف ایرانی مایل است در این زمینه به سرعت اقدام کند.

در حالی که رسانه‌های وابسته به حزب‌الله از جمله تلویزیون المنار تبلیغات گسترده‌ای برای «سوخت رایگان ایران» به راه انداخته‌اند، دیگر‌ رسانه‌های لبنانی نوشتند که ایران در ازای انتقال سریع سوخت به لبنان اهدافی را دنبال می‌کند.

به گفته این رسانه‌ها ایران یا به دنبال گرفتن امتیاز سیاسی یا خدمات از بیروت است یا این که قصد کشاندن لبنان به تحریم‌های آمریکا را دارد تا بگوید این کشور در محور و اقمار جمهوری اسلامی قرار دارد.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا