جدیدترین اخبارجهان

اشرف غنی افغانستان را ترک کرد؛ طالبان در ارگ ریاست جمهوری؛ تشکیل شورای هماهنگی

اشرف غنی و تعدادی از مسئولین افغانستان، کشور را ترک کردند

اشرف غنی افغانستان را ترک کرد؛ طالبان در ارگ ریاست جمهوری : تشکیل شورای هماهنگی

بر اساس گزارش ها، اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان با ورود طالبان به حومه کابل، کشور را ترک کرد. فرماندهان گروه تروریستی طالبان از اشغال ارگ ریاست جمهوری افغانستان در پایتخت خبر دادند. اشرف غنی افغانستان را ترک کرد؛ طالبان در ارگ ریاست جمهوری : تشکیل شورای هماهنگی

اشرف غنی افغانستان را ترک کرد؛ طالبان در ارگ ریاست جمهوری : تشکیل شورای هماهنگی
اشرف غنی افغانستان را ترک طالبان در ارگ ریاست جمهوری تشکیل شورای هماهنگی

یک مقام رسمی دولت سابق در زمان ریاست‌جمهوری حامد کرزی و یک مقام شورای امنیت افغانستان در گفتگو با آسوشیتدپرس گفتند که محمداشرف غنی روز یکشنبه ۲۴ مرداد از کشور خارج شده است.

عبدالله عبدالله، رئیس هیات افغانستانی برای مذاکره با طالبان نیز با انتشار توییتی خروج محمداشرف غنی از کشور را تایید کرد و او را «رئیس جمهور سابق» نامید.

رئیس هیات افغانستانی از نیروهای امنیتی کشور خواسته است تا در تامین امنیت کشور همکاری کنند. عبدالله عبدالله از طالبان خواست تا بدون وارد شدن به شهر اجازه بدهند که تغییر وضعیت باعث برهم خوردن اوضاع امنیتی، تلفات و خسارت به مردم نشود.

این در حالی است که طالبان در حومه شهر کابل با پرچم‌های سفید حضور دارند و به گفته آسوشیتدپرس گروه طالبان در نظر دارند یکشنبه شب وارد پایتخت شوند.

او در پایان سخنان خود گفت که محمد اشرف غنی «رئیس جمهور پیشین افغانستان»، افغانستان را ترک کرد و کشور و ملت را در این حالت رها کرد.

بر اساس گزارش‌ها، محمداشرف غنی «رئیس جمهور سابق افغانستان» به همراه حمدالله محب مشاور امنیت ملی و یک دستیار نزدیک دیگر خود افغانستان را ترک کرده است؛ به گفته رویترز، او و همراهانش به تاجیکستان رفته‌اند.

شبه‌نظامیان گروه تروریستی طالبان طی یک هفته گذشته تقریبا کل افغانستان را تصرف کرده‌اند.

شبکه خبری طلوع افغانستان گزارش داد که با خروج محمداشرف غنی از کشور، عبدالستار میرزکوال، سرپرست وزارت داخله افغانستان و رهبری دولت انتقالی را در دست خواهد داشت.

عبدالله عبدالله با انتشار ویدیویی از مردم خواست که نگران حملات طالبان نباشند، چرا که طبق توافق، حمله‌ای به کابل انجام نخواهد شد.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که علی احمد جلالی، وزیر پیشین کشور افغانستان، به عنوان گزینه احتمالی ریاست دولت موقت افغانستان معرفی شده است.

 

تشکیل شورای هماهنگی در کابل

اشرف غنی افغانستان را ترک کرد؛ طالبان در ارگ ریاست جمهوری : تشکیل شورای هماهنگی

براساس تازه‌ترین گزارش‌ها، در پی خروج محمداشرف غنی و تعداد دیگری از مقامات مسئول افغانستان، عبدالله عبدالله رئیس شواری عالی مصالحه ملی، گلبدین حکمتیار رئیس حزب اسلامی افغانستان و حامد کرزی رئیس جمهور پیشین این کشور، یک شورای هماهنگی با هدف صلح و انتقال مسالمت آمیز قدرت تشکیل داد‌ه‌اند.

این شورا از نیروهای امنیتی حکومت و نیروهای امنیتی تحریک اسلامی طالبان [ گروه تروریستی طالبان] خواسته است تا با حفظ خویشتنداری، جلوی درگیری‌ ها، هرج و مرج و تحریکات افراد غیرمسئول و غیرمرتبط را قاطعانه بگیرند. اشرف غنی افغانستان را ترک کرد؛ طالبان در ارگ ریاست جمهوری : تشکیل شورای هماهنگی

جمهوری اسلامی ایران نیز از تشکیل این شورا حمایت کرد و آن را زمینه‌ساز صلح، گفتگو و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت خوانده است.

وزیر خارجه ایران، محمد جواد ظریف در توییتی گفته است که «خشونت و جنگ، همانند اشغال، هیچگاه راه فیصله مشکلات افغانستان نبوده‌ و نخواهد بود. ابتکار برادران در شورای هماهنگی و دیگر رهبران افغانستان می‌تواند زمینه‌ساز گفتگو و انتقال مسالمت‌آمیز به صلح پایدار باشد. جمهوری اسلامی ایران به کوشش خود برای مصالحه در افغانستان ادامه می‌دهداشرفغنی افغانستان را ترک کرد؛ طالبان در ارگ ریاست جمهوری : تشکیل شورای هماهنگی

تشکیل شورای هماهنگی در کابل      تشکیل شورای هماهنگی در کابل

اشرف غنی فرار کرد  تشکیل شورای هماهنگی در کابل  اشرف غنی فرار کرد  تشکیل شورای هماهنگی در کابل

بر اساس گزارش ها، اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان با ورود طالبان به حومه کابل، کشور را ترک کرد. فرماندهان گروه تروریستی طالبان از اشغال ارگ ریاست جمهوری افغانستان در پایتخت خبر دادند.  یک مقام رسمی دولت سابق در زمان ریاست‌جمهوری حامد کرزی و یک مقام شورای امنیت افغانستان در گفتگو با آسوشیتدپرس گفتند که محمداشرف غنی روز یکشنبه ۲۴ مرداد از کشور خارج شده است. عبدالله عبدالله، رئیس هیات افغانستانی برای مذاکره با طالبان نیز با انتشار توییتی خروج محمداشرف غنی از کشور را تایید کرد و او را «رئیس جمهور سابق» نامید.

رئیس هیات افغانستانی از نیروهای امنیتی کشور خواسته است تا در تامین امنیت کشور همکاری کنند. عبدالله عبدالله از طالبان خواست تا بدون وارد شدن به شهر اجازه بدهند که تغییر وضعیت باعث برهم خوردن اوضاع امنیتی، تلفات و خسارت به مردم نشود. این در حالی است که طالبان در حومه شهر کابل با پرچم‌های سفید حضور دارند و به گفته آسوشیتدپرس گروه طالبان در نظر دارند یکشنبه شب وارد پایتخت شوند. او در پایان سخنان خود گفت که محمد اشرف غنی «رئیس جمهور پیشین افغانستان»، افغانستان را ترک کرد و کشور و ملت را در این حالت رها کرد. بر اساس گزارش‌ها، محمداشرف غنی «رئیس جمهور سابق افغانستان» به همراه حمدالله محب مشاور امنیت ملی و یک دستیار نزدیک دیگر خود افغانستان را ترک کرده است؛ به گفته رویترز، او و همراهانش به تاجیکستان رفته‌اند.

شبه‌نظامیان گروه تروریستی طالبان طی یک هفته گذشته تقریبا کل افغانستان را تصرف کرده‌اند. شبکه خبری طلوع افغانستان گزارش داد که با خروج محمداشرف غنی از کشور، عبدالستار میرزکوال، سرپرست وزارت داخله افغانستان و رهبری دولت انتقالی را در دست خواهد داشت. عبدالله عبدالله با انتشار ویدیویی از مردم خواست که نگران حملات طالبان نباشند، چرا که طبق توافق، حمله‌ای به کابل انجام نخواهد شد. پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که علی احمد جلالی، وزیر پیشین کشور افغانستان، به عنوان گزینه احتمالی ریاست دولت موقت افغانستان معرفی شده است. براساس تازه‌ترین گزارش‌ها، در پی خروج محمداشرف غنی و تعداد دیگری از مقامات مسئول افغانستان، عبدالله عبدالله رئیس شواری عالی مصالحه ملی، گلبدین حکمتیار رئیس حزب اسلامی افغانستان و حامد کرزی رئیس جمهور پیشین این کشور، یک شورای هماهنگی با هدف صلح و انتقال مسالمت آمیز قدرت تشکیل داد‌ه‌اند. این شورا از نیروهای امنیتی حکومت و نیروهای امنیتی تحریک اسلامی طالبان [ گروه تروریستی طالبان] خواسته است تا با حفظ خویشتنداری، جلوی درگیری‌ ها، هرج و مرج و تحریکات افراد غیرمسئول و غیرمرتبط را قاطعانه بگیرند. اشرف غنی افغانستان را ترک کرد؛ طالبان در ارگ ریاست جمهوری : تشکیل شورای هماهنگیاشرف غنی افغانستان را ترک کرد؛ طالبان در ارگ ریاست جمهوری : تشکیل شورای هماهنگی

اشرف غنی فرار کرد    اشرف غنی فرار کرد  اشرف غنی فرار کرد

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا