جدیدترین اخبارجهان

پوتین تحت فشار تحریم ها یک بسته اقدامات کمک اقتصادی امضا کرد

پوتین در تلاش برای تعدیل فشارهای ناشی از تحریم‌ها یک بسه اقدامات اقتصادی امضا کرد

پوتین تحت فشار تحریم ها یک بسته اقدامات کمک اقتصادی امضا کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه بسته‌ای از اقدامات کمک اقتصادی را با هدف تعدیل رنج و فشار ناشی از پسرفت تجارت بین‌الملل و تحریم‌های متعدد اعمال شده توسط کشورهای غربی به دلیل تصمیم او برای حمله به اوکراین امضا کرد. پوتین تحت فشار تحریم ها یک بسته اقدامات کمک اقتصادی امضا کرد

پوتین تحت فشار تحریم ها یک بسته اقدامات کمک اقتصادی امضا کرد
پوتین تحت فشار تحریم ها یک بسته اقدامات کمک اقتصادی امضا کرد

پوتین علاوه بر این با هدف قرار دادن رای دهندگان اصلی خود به دولت دستور داد که یارانه های اضافی برای خانواده های دارای فرزند که زیر خط فقر زندگی می کنند درنظر بگیرند.

پوتین در یک سخنرانی تلویزیونی گفت «دولت هر کاری که لازم باشد برای حمایت از خانواده ها انجام می دهد.» پوتین علاوه بر این وعده خود را تکرار کرد و گفت سرباز وظیفه‌ها و نیروهای نظامی ذخیره در جنگ اوکراین شرکت نخواهند کرد.

پوتین گفت «تنها نظامیان حرفه ای وظایف محول شده را به انجام خواهند رساند.» «من اطمینان دارم که آنها به طور قابل اطمینانی از امنیت و آرامش مردم روسیه محافظت خواهند کرد.»

پوتین برای نجات خود و روسیه از پرتگاه، اکنون در شرایط تحریم‌های بی سابقه و در پی خروج صدها شرکت بین‌المللی یا تعلیق خدمات این شرکت‌ها در کشور که ده‌ها هزار نفر از مردم روسیه را در معرض تهدید بی کار شدن رها کرده است برای سر پا نگه داشتن اقتصاد بیمار روسیه به تکاپو افتاده است.

مردم روسیه تنها ظرف چند روز شاهد از بین رفتن جنبه های زندگی نرمال از حمله آزادی استفاده از کارت‌های بانکی و دسترسی به خرده فروشی‌های بین المللی بوده اند. سفر بین المللی نیز به شدت محدود شده است.

زندگی مردم در روسیه بطور چشمگیری دچار چالش شده است.

مردم روسیه به دلیل نگرانی های گسترده از احتمال جهش قیمت مواد غذایی در طول چند روز گذشته به فروشگاه های خوابار و مواد غذایی هجوم بردند تا ملزومات ضروری را ذخیره کنند که باعث شد برخی از فروشگاه های خرده فروشی برای کالاهای بخصوصی مانند آرد، شکر و روغن سقف خرید تعیین کنند.

تصاویر قفسه های خالی که آخر هفته گذشته در فضای آنلاین به گردش درآمد باعث برانگیختن ترس از کمبود و قحطی شد که از دوران شوروی سابق مشاهده نشده بود.

سند ۳۹ صفحه ای که روز سه شنبه در پاسخ به طوفان اقتصادی رو به وخیم تر شدن اوضاع روسیه توسط پوتین امضا شد حمایت مالی از محروم ترین قشر مردم روسیه شامل میلیون ها مستمری بگیر که تشکیل دهنده جمعیت اصلی رای دهندگان به پوتین هستند را در اولویت قرار می دهد.

طبق نرخ فعلی تبدیل ارزی روسیه متوسط حقوق بازنشستگی معادل ۱۴۰ دلار است که ارزش آن برابر با تقریبا نصف ارزشی است که یک ماه پیش داشت. بسته اقدامات اقتصادی جدید پوتین تمهیداتی برای افزایش حقوق بازنشستگی در طول سال جاری درنظر گرفته است.

سایر اقدامات موجود در این بسته کمک اقتصادی شامل حذف تمامی بازرسی ها از بنگاه های اقتصادی خصوصی مقیاس کوچک و متوسط و همچنین کسب و کارهای تکنولوژی اطلاعات تا پایان سال ۲۰۲۲ است.

این بسته اقدامات اقتصادی علاوه بر این محدودیت های صدور مجوز دارویی را نیز کاهش داده است که بیانگر نگرانی دولت از نزدیک شدن صنعت دارویی روسیه به یک بحران می‌باشد.

#بسته_حمایتی #تورم_روسیه #قحطی_در_روسیه #گرانی_در_روسیه #مواد_غذایی_روسیه #مردم_روسیه #حمله_روسیه_به_اوکراین #فقیر_شدن_مردم_روسیه #تحریم_های_آمریکا_علیه_روسیه #یارانه #یارانه_در_روسیه #کمک_حمایتی_در_روسیه #یارانه_مردم_روسیه #تحریم‌های_آمریکا_علیه_روسیه

تحریم‌های آمریکا علیه روسیه  یارانه مردم روسیه  تحریم‌های آمریکا علیه روسیه  یارانه مردم روسیه  یارانه مردم روسیه  تحریم‌های آمریکا علیه روسیه    یارانه مردم روسیه  تحریم‌های آمریکا علیه روسیه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا