جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

تحلیل قیمت نهم ماه جون : BTC, ETH, BNB, ADA, DOGE

BTC, ETH, BNB, ADA, DOGE

تحلیل قیمت ۹ ماه جون : BTC, ETH, BNB, ADA, DOGE

بازگشت سریع بیت‌کوین از نوسان نزولی اخیر نشان می‌دهد که معامله‌گران به‌شدت در حال انباشت و متراکم کردن موجودی بیت‌کوین و آلتکوین ها در کف اساسی قیمت‌ها هستند.

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ تحلیل قیمت ۹ ماه جون : BTC, ETH, BNB, ADA, DOGE

مایک مک‌گلون استراتژیست ارشد بازارهای کالایی بخش تحلیل بلومبرگ عقیده دارد که بیت‌کوین (BTC) به‌احتمال‌زیاد رالی افزایشی تا ۴۰،۰۰۰$ خواهد داشت و سپس به ۲۰،۰۰۰$ سقوط می‌کند. همزمان با آغاز بازگشت سریع قیمت امروز بیت‌کوین به نظر می‌رسد که باور بر این دورنمای گاوی میان معامله‌گران مشترک باشد.

داده‌های درون زنجیره‌ای (On-chain data) نشان می‌دهد که نگه‌دارندگان طولانی‌مدت (LTH) پس از کسب سود در طول رالی افزایشی ۱۰،۰۰۰$ به ۶۴،۰۰۰$ دوباره انباشت بیت‌کوین را آغاز کرده‌اند.

تعداد کل بیت‌کوینی که نگه‌دارندگان طولانی‌مدت در اختیاردارند ۲.۳ میلیون عدد بیشتر از تعدادی است که در اوج بازار گاوی ۲۰۱۷ در اختیار داشتند. این موضوع نشان می‌دهد که معامله‌گران کهنه‌کار در مورد چشم‌انداز آینده بیت‌کوین همچنان دیدگاه گاوی (صعودی) دارند. تحلیل قیمت ۹ ماه جون : BTC, ETH, BNB, ADA, DOGE

تحلیل قیمت 9 ماه جون : BTC, ETH, BNB, ADA, DOGE
تحلیل قیمت ۹ ماه جون : BTC, ETH, BNB, ADA, DOGE

گزارش کوین‌شیرز (CoinShares) با عنوان «هفته‌نامه گردش وجوه دارایی دیجیتال» نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران شرکتی (حقوقی) هفته گذشته ۱۴۱$ میلیون از کالای سرمایه‌ای بیت‌کوین خود را برداشت کرده‌اند. بااین‌حال کالاهای سرمایه‌ای اتر (ETH)، XRP و کاردانو (ADA) شاهد گردش داخلی خالص بودند که نشان می‌دهد که پول از بیت‌کوین خارج می‌شود و وارد بازار آلتکوین های منتخب می‌شود.

بااین‌حال در مقایسه با ۴.۲ تریلیارد دلار که در سال ۲۰۲۱ به بازار بیت‌کوین وارد شد جریان خروج وجوه از کالاهای سرمایه‌ای بیت ‌کوین ناچیز است. این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران باوجود سقوط اخیر موقعیت معاملاتی خود را حفظ کرده‌اند.

اجازه بدهید که نمودار کریپتوکارنسی های برتر را تحلیل کنیم تا ببینیم آیا اصلاح بازار به پایان رسیده یا قیمت‌ها ممکن است بیشتر سقوط کنند.

تحلیل قیمت ۹ ماه جون : BTC, ETH, BNB, ADA, DOGE

BTC/USDT

تحلیل قیمت ۹ ماه جون : BTC, ETH, BNB, ADA, DOGE

بیت‌کوین خط روند متقارن ۷ ماه جون را شکست و پایین‌تر آمد که نشان می‌دهد عدم قطعیت به نفع دیدگاه خرسی بازار حل‌وفصل شد. با این‌ حال دنباله بلند روی کندل‌استیک ۸ ماه جون نشان‌دهنده خریدهای پرقدرت در سطوح پایین است.

قیمت BTC | BTC/USDT daily chart. Source: TradingView
BTC | BTC/USDT daily chart. Source: TradingView

معامله‌ گران بازار گاوی امروز به خرید خود ادامه دادند که به نظر می‌رسد معامله‌گران تهاجمی بازار خرسی را که احتمالاً بیت‌کوین خود را روز ۷ ماه جون فروخته باشند گرفتار کرده است. با این‌ حال جفت ارزی BTC/US هنوز از وضعیت بحرانی خارج نشده است زیرا به‌ احتمال‌ زیاد رالی بازیابی قیمت با سطح مقاومت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۷،۹۲۵$) مواجه خواهد شد.

اگر قیمت از این سطح مقاومت به پایین برگردد، نزول قیمت نشان خواهد داد که احساسات بازار هنوز منفی است و معامله‌گران هنوز در طول رالی‌های افزایشی مشغول فروش هستند. پای بعدی حرکت قیمت رو به پایین می‌تواند پس‌ازاینکه معامله‌گران بازار خرسی قیمت را از ۳۱،۰۰۰$ به ۲۸،۰۰۰$ در منطقه حمایت پایین آوردند شروع شود. چنین حرکت قیمتی می‌تواند درها را برای کاهش تا ۲۰،۰۰۰$ باز کند.

بااین‌حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) یک واگرایی گاوی تشکیل داده است که نشان می‌دهد سیر حرکت خرسی رو به تضعیف است که می‌تواند رالی بازیابی قیمت را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۵،۰۰۰$) ادامه دهد.

 

ETH/USDT

تحلیل قیمت ۹ ماه جون : BTC, ETH, BNB, ADA, DOGE

رمزارز اتر یک‌بار دیگر از خط مقاومت مثلث متقارن ۷ ماه جون رو به پایین برگشت که نشان می‌دهد معامله‌گران بازار خرسی به‌طور تهاجمی از منطقه بین خط مقاومت و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲،۹۲۷$) دفاع می‌کنند.

ETH/USDT daily chart. Source: TradingView
ETH/USDT daily chart. Source: TradingView

بااین‌حال، دنباله بلند روی کندل‌استیک ۸ ماه جون نشان می‌دهد که معامله‌گران بازار گاوی در حال خرید کف قیمت تا خط حمایت مثلث متقارن هستند. این موضوع نشان می‌دهد که جفت ارزی ETH/USDT می‌تواند به مدت چندین روز دیگر نیز درون این مثلث گرفتار باشد.

حرکت جریان دار بعدی می‌تواند پس از عبور قیمت از خط بالا یا پایینی مثلث آغاز شود. خریداران برای دستیابی به موقعیت برتر باید قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰ SMA) سوق بدهند. در عوض شکست خط قیمت در پایین‌تر از ۲،۰۷۹.۹۴ می‌تواند سیگنال حاکی از برتری معامله‌گران بازار خرسی باشد.

 

BNB/USDT

تحلیل قیمت ۹ ماه جون : BTC, ETH, BNB, ADA, DOGE

بایننس‌کوین (BNB) روز ۸ ماه جون خط روند صعودی را شکست و کاهش یافت اما معامله‌گران بازار خرسی نتوانستند سطوح پایین قیمت را حفظ کنند. دنباله بلند روی کندل‌استیک نشان می‌دهد که معامله‌گران بازار گاوی در پی دفاع از خط روند صعودی هستند.

BNB/USDT daily chart. Source: TradingView
BNB/USDT daily chart. Source: TradingView

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه (۳۸۹$) سوق دهند، جفت ارزی BNB/USDT می‌تواند به بالاتر از سطح مقاومت بالایی ۴۳۳$ صعود کند. شکست خط مقاومت و بستن قیمت بالاتر از این سطح می‌تواند یک الگوی مثلث صعودی گاوی را تکمیل کند که یک هدف ۶۰۸.۶۰ دلاری دارد.

در جهت مخالف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی یا خط مقاومت بالایی کاهش یابد و خط روند صعودی را به سمت پایین بشکند به معنای برتری قدرت معامله‌گران بازار خرسی بر معامله‌گران بازار گاوی است.

 

ADA/USDT

تحلیل قیمت ۹ ماه جون : BTC, ETH, BNB, ADA, DOGE

کاردانو در روز ۸ ماه جون به پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱.۵۷$) کاهش یافت اما معامله‌گران بازار خرسی موفق نشدند که روی این تضعیف قیمت سرمایه‌گذاری کنند. دنباله بلند روی کندل استیک ۸ و ۹ ماه جون نشان‌دهنده خریدهای قوی در سطوح پایین است.

ADA/USDT daily chart. Source: TradingView
ADA/USDT daily chart. Source: TradingView

میانگین متحرک نسبتاً مسطح و شاخص قدرت نسبی (RSI) دقیقاً پایین‌تر از نقطه میانی نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

اگر قیمت‌ها خط روند را به سمت پایین بشکنند این تعادل به نفع معامله‌گران بازار خرسی تغییر خواهد کرد. در این صورت جفت ارزی ADA/USDT ممکن است تا ۱.۲۴$ و سپس ۱$ سقوط کند.

برعکس، اگر خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه (۱.۶۴$) سوق بدهند، جفت ارزی می‌تواند تا بالاتر از خط مقاومت بالایی در ۱.۹۴$ افزایش یابد. گریز قیمت و بسته شدن آن بالاتر از این سطح می‌تواند جفت ارزی را به سمت بالاترین قیمت تاریخی ۲.۴۷$ پیش ببرد.

 

DOGE/USDT

تحلیل قیمت ۹ ماه جون : BTC, ETH, BNB, ADA, DOGE

داج‌کوین (DOGE) در روز ۷ ماه جون خط روند میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه (۰.۳۶$) را شکست و تا خط گردن الگوی سر و شانه پایین آمد. همان‌طور که در بازگشت قدرتمند قیمت امروز و دنباله بلند روی کندل استیک ۸ ماه جون مشاهده می‌شود معامله‌گران بازار گاوی در تلاش‌اند که از این سطح دفاع کنند.

DOGE/USDT daily chart. Source: TradingView
DOGE/USDT daily chart. Source: TradingView

بااین‌حال، اگر معامله‌گران بازار گاوی به‌سرعت قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک سوق ندهند، معامله‌گران بازار خرسی یک‌بار دیگر تلاش می‌کنند تا جفت ارزی DOGE/USDT را به پایین‌تر از خط گردن الگو کاهش دهند. اگر معامله‌گران بازار خرسی موفق شوند جفت ارزی ممکن است ابتدا تا ۰.۲۱$ و سپس تا ۰.۱۰$ کاهش یابد.

لغزش جزئی رو به پایین از سطح میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه و شاخص قدرت نسبی که دقیقاً پایین‌تر از نقطه میانی واقع‌شده است نشان‌دهنده برتری خفیف معامله‌گران بازار خرسی است.

اگر معامله‌گران بازار گاوی قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰.۳۹$) سوق بدهند درنتیجه این دیدگاه منفی بی‌اعتبار می‌شود. سپس جفت ارزی می‌تواند تا ۰.۴۷$ افزایش یابد.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا