جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

تحلیل قیمت ۱۰ کریپتوکارنسی برتر در ۱۶ جولای، بخش اول: بیت‌کوین، اتریوم، بایننس، کاردانو، ریپل

تحلیل قیمت بیت‌ کوین، اتریوم، بایننس، کاردانو و ریپل

تحلیل قیمت ۱۰ کریپتوکارنسی برتر در ۱۶ جولای، بخش اول: بیت‌کوین، اتریوم، بایننس، کاردانو، ریپل

معامله‌گران بازار گاوی بیت‌ کوین دوباره از سطح حمایت ۳۱،۰۰۰ دلار دفاع کردند اما داده‌ها نشان می‌دهد که تقاضا برای BTC و آلتکوین‌ها ضعیف است و این به‌نوبه خود موجب افزایش بیشتر شیب سقوط قیمت خواهد شد. تحلیل قیمت ۱۰ کریپتوکارنسی برتر در ۱۶ جولای، بخش اول: بیت‌کوین، اتریوم، بایننس، کاردانو، ریپل

تحلیل قیمت 10 کریپتوکارنسی برتر در 16 جولای، بخش اول: بیت‌کوین، اتریوم، بایننس، کاردانو، ریپل
تحلیل قیمت ۱۰ کریپتوکارنسی برتر بخش اول: بیت‌ کوین، اتریوم، بایننس، کاردانو، ریپل

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

بیت‌ کوین شاهد یک جدال سخت بین معامله‌گران بازار گاوی و معامله‌گران بازار خرسی در نزدیکی سطح قیمت ۳۱،۰۰۰ دلار است که آن را به سطح مهمی برای تحت نظر گرفتن تبدیل می‌کند. داده‌های گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد که ناحیه ۳۱،۰۰۰ دلار تا ۳۴،۳۰۰ دلار شاهد توجه و علاقه شدید خریداران و فروشندگان بوده است به‌طوری‌که ۹.۹۳% از موجودی قابل‌عرضه بیت‌ کوین به این ناحیه منتقل‌شده است.

عدم موفقیت بیت‌کوین در راه‌اندازی یک رالی جبرانی سریع از سطوح قوی حمایت قیمت نشان‌دهنده ضعف تقاضا است. اثبات عدم تمایل فعلی برای معاملات خرید را می‌توان در اظهارات لری فینک (Larry Fink)، مدیرعامل بلک‌راک (BlackRock) یافت که در تازه‌ترین مصاحبه خود با CNBC گفت اخیراً تقاضای سرمایه‌گذاری برای کریپتوکارنسی ها کاهش‌یافته است.

لری فینک گفت که در طول مسافرت کاری دو هفته گذشته او حتی یک پرسش درباره سرمایه‌گذاری بیت‌کوین و کریپتوکارنسی نزد او مطرح نشده است.

نشانه دیگری از کاهش تقاضا این است که طبق داده‌های گردآوری‌شده توسط شرکت مدیریت دارایی بایت‌تری (ByteTree Asset Management) جریان ورودی سرمایه ۹۰ روزه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌ کوین مستقر در ایالات‌متحده و کانادا با سقوط ۹۳.۴۹ درصدی از ۱۹۱،۸۴۶ BTC در ژانویه به ۱۲،۴۸۵ BTC رسیده است.

جفری گاندلچ (Jeffrey Gundlach) مدیرعامل دابل‌لاین (DoubleLine) در مصاحبه روز ۱۴ جولای خود با CNBC گفت که بیت‌ کوین می‌تواند طبق الگوی معاملاتی سر و شانه به کمتر از ۲۳،۰۰۰ دلار سقوط کند که «کاملاً متقاعدکننده به نظر می‌رسد.»

آیا بیت‌ کوین به پایین‌تر از این سطح حمایت سقوط خواهد کرد و پای بعدی را روی نمودار آغاز خواهد کرد یا موعد یک بازگشت دوباره قیمت فرارسیده است؟ در اینجا برای تعیین سطوح سرنوشت‌ساز قیمت که باید تحت نظر گرفته شود نمودارهای ده کریپتوکارنسی برتر را مطالعه خواهیم کرد.

 

جفت ارزی بیت‌ کوین / استیبل‌ کوین تتر (BTC/USDT)

تحلیل قیمت ۱۰ کریپتوکارنسی برتر در ۱۶ جولای، بخش اول: بیت‌کوین، اتریوم، بایننس، کاردانو، ریپل

بیت‌کوین طی دو روز گذشته در نزدیکی سطح حمایت ۳۱،۰۰۰ دلار معامله ‌شده است. عدم موفقیت در بازگشت تند قیمت از این سطح سرنوشت‌ساز علامت ضعف است که نشان می‌دهد تقاضای قوی در این سطوح قیمت وجود ندارد.

تحلیل قیمت 10 کریپتوکارنسی برتر بخش اول: بیت‌ کوین، اتریوم، بایننس، کاردانو، ریپل
BTC/USDT daily chart. Source: TradingView

شیب نزولی میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو منفی نشان می‌دهد که معامله‌گران بازار گاوی از برتری برخوردارند. شکست قیمت و بستن قیمت در پایین‌تر از ۳۱،۰۰۰ دلار می‌تواند راه را برای یک افت قیمت تا سطح حمایت ۲۸،۰۰۰ دلار باز کند.

اگر قیمت بیت‌ کوین موفق شود یک بازگشت افزایشی قوی از ناحیه بین ۳۱،۰۰۰ دلار تا ۲۸،۰۰۰ دلار داشته باشد نشان‌دهنده انباشت و ذخیره بیت‌ کوین در سطوح پایین‌تر قیمت خواهد بود. آنگاه معامله‌گران گاوی تلاش خواهد کرد تا قیمت را به بالاتر از میانگین‌های متحرک برسانند. شکست افزایشی قیمت و بستن قیمت در بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۵،۰۸۴$) اولین نشانه از تغییر احتمالی در روند حرکت قیمت خواهد بود.

برعکس، اگر قیمت تا پایین‌تر از ۲۸،۰۰۰ دلار سقوط کند در این صورت ممکن است سرعت حرکت کاهشی قیمت افزایش باید و قیمت جفت ارزی BTCUSDT می‌تواند تا ۲۰،۰۰۰ دلار سقوط کند.

 

جفت ارزی اتریوم / استیبل‌کوین تتر (ETH/USDT)

تحلیل قیمت ۱۰ کریپتوکارنسی برتر در ۱۶ جولای، بخش اول: بیت‌کوین، اتریوم، بایننس، کاردانو، ریپل

رالی جبرانی اتر (ETH) در ۱۴ ماه جولای موفق نشد قیمت را تا بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲،۰۹۷$) افزایش که به‌نوبه خود نشان می‌دهد احساسات بازار همچنان منفی است و معامله‌گران در حال اقدام به فروش در طول هر رالی جزئی افزایش قیمت هستند. اتر در حال حاضر به‌عنوان بزرگ‌ترین آلتکوین ممکن است تا سطح سرنوشت‌ساز ۱،۷۲۸.۷۴ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت 10 کریپتوکارنسی برتر در 16 جولای، بخش اول: بیت‌کوین، اتریوم، بایننس، کاردانو، ریپل
ETH/USDT daily chart. Source: TradingView

هر دو میانگین متحرک در حال کاهش هستند و شاخص قدرت نسبی نیز پایین‌تر از ۴۱ است که نشان می‌دهد معامله‌گران بازار خرسی کنترل بازار را در دست دارند. اگر معامله‌گران بازار خرسی موفق به کاهش قیمت تا پایین‌تر از سطح ۱،۷۲۸.۷۴ دلار شوند در این صورت جفت ارزی ETH/USDT یک الگوی مثلثی نزولی را تکمیل خواهد کرد.

کاهش قیمت تا کمتر از این سطح می‌تواند سیگنالی باشد از آغاز دوباره روند نزولی درحالی‌که سطح حمایت بعدی در ۱،۵۳۶.۹۲ دلار و سپس ۱،۲۹۳.۱۸ دلار قرار خواهد داشت.

برخلاف این فرض اگر قیمت دوباره از سطح حمایت ۱،۷۲۸.۷۴ دلار افزایش یابد در این صورت معامله‌گران بازار گاوی یک‌بار دیگر تلاش خواهد کرد تا قیمت را از سطح میانگین‌های متحرک بالاتر ببرند و اگر موفق شوند آنگاه این جفت ارزی می‌تواند رالی افزایشی قیمت تا خط روند نزولی را آغاز کند.

 

جفت ارزی بایننس / استیبل‌کوین تتر (BNB/USDT)

تحلیل قیمت ۱۰ کریپتوکارنسی برتر در ۱۶ جولای، بخش اول: بیت‌کوین، اتریوم، بایننس، کاردانو، ریپل

سکه رمزنگاری بایننس (BNB) ظرف چند روز گذشته در اطراف سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۱۳$) معامله‌شده است. اگرچه در ۱۴ ماه جولای قیمت به کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یافت بااین‌حال دنباله بلند روی کندل‌استیک روز ۱۴ جولای نشان‌دهنده خرید در سطوح پایین‌تر قیمت بود.

تحلیل قیمت 10 کریپتوکارنسی برتر در 16 جولای، بخش اول: بیت‌کوین، اتریوم، بایننس، کاردانو، ریپل
BNB/USDT daily chart. Source: TradingView

خریداران در ۱۵ ماه جولای تلاش کردند تا قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۲۹$) افزایش دهند ولی موفق نشدند که به‌نوبه خود نشان می‌دهد معامله‌گران بازار خرسی هنوز تسلیم نشده‌اند و به‌طور تهاجمی در حال دفاع از سطح قیمت در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه هستند. مسطح شدن میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی در پایین‌تر از نقطه میانی نشان‌دهنده توازن بین عرضه و تقاضا است.

شکست افزایشی قیمت و بستن قیمت در بالاتر از سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه، اولین نشانه قدرت خواهد بود. در این صورت معامله‌گران بازار گاوی قیمت را به سمت ۳۷۹.۵۸ دلار و سپس ۴۰۰ دلار پیش خواهند برد.

برعکس، شکست کاهشی قیمت تا پایین‌تر از ناحیه حمایت قیمت بین ۲۷۶.۴۰ دلار تا ۲۶۴.۲۶ دلار سیگنالی خواهد بود از برتری معامله‌گران بازار خرسی که به‌نوبه خود می‌تواند قیمت را تا ۲۱۱.۷۰ دلار پایین بیاورد.

 

جفت ارزی کاردانو / استیبل‌کوین تتر (ADA/USDT)

تحلیل قیمت ۱۰ کریپتوکارنسی برتر در ۱۶ جولای، بخش اول: بیت‌کوین، اتریوم، بایننس، کاردانو، ریپل

کاردانو (ADA) در ۱۴ جولای یک روند بازگشت افزایشی قیمت از ۱.۱۹ دلار را آغاز کرد که موفق به ادامه صعود تا سطح قیمت ۱.۲۸ دلار نشد. عدم موفقیت کاردانو در صعود دوباره قیمت به ۱.۲۸ دلار نشان می‌دهد که معامله‌گران بازار خرسی به‌طور تهاجمی از این سطح قیمت دفاع می‌کنند. قیمت کاردانو در ۱۵ جولای از ۱.۲۸ دلار به پایین برگشت و امروز تا پایین‌تر از ۱.۱۹ دلار کاهش یافت.

ADA/USDT daily chart. Source: TradingView

دنباله بلند روی کندل‌استیک امروز نشان می‌دهد که معامله‌گران بازار گاوی دوباره در حال تلاش برای متوقف ساختن کاهش قیمت و آغاز یک رالی جبرانی هستند. شکست افزایشی قیمت به بالاتر از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۳۲$) اولین نشانه از قدرت کاردانو خواهد بود. آنگاه قیمت این جفت ارزی می‌تواند تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱.۴۴$) افزایش یابد.

از طرف دیگر اگر معامله‌گران بازار خرسی قیمت را در پایین‌تر از ۱.۱۹ دلار حفظ کنند در این صورت ممکن است جفت ارزی ADA/USDT کاهش قیمت خود تا ۱.۱۰ دلار را ادامه دهد. شکست کاهشی قیمت به پایین‌تر از این سطح حمایت می‌تواند موجب تست دوباره سطح حمایت سرنوشت‌ساز در ۱$ شود. این سطح حمایت از ۲۶ فوریه تابه‌حال در چندین موقعیت پابرجا مانده است بنابراین معامله‌گران بازار گاوی دوباره برای دفاع از این سطح تلاش خواهد کرد.

بازگشت قدرتمند قیمت از سطح ۱$ نشان‌دهنده انباشت و ذخیره کاردانو در سطوح پایین‌تر قیمت خواهد بود اما معامله‌گران بازار گاوی به‌احتمال‌زیاد در ۱.۱۹ دلار با مقاومت سرسختانه‌ای مواجه خواهند شد.

اگر قیمت از این سطح حمایت به پایین برگردد در این صورت احتمال یک شکست کاهشی به پایین‌تر از ۱$ افزایش خواهد یافت. اگر چنین اتفاقی رخ دهد آنگاه قیمت جفت ارزی ممکن است یک روند نزولی جدید با انتقال سطح حمایت به ۰.۸۰ دلار را آغاز کند.

 

جفت ارزی ریپل/ استیبل‌کوین تتر (XRP/USDT)

تحلیل قیمت ۱۰ کریپتوکارنسی برتر در ۱۶ جولای، بخش اول: بیت‌کوین، اتریوم، بایننس، کاردانو، ریپل

معامله‌گران بازار گاوی در طول دو روز گذشته در حال تلاش برای دفاع از سطح حمایت ۰.۵۹ دلار بوده‌اند اما موفق نشده‌اند که یک برگشت قیمت قدرتمند رقم بزنند که نشان می‌دهد معامله‌گران اصراری بر خرید XRP در سطوح فعلی قیمت ندارند.

XRP/USDT daily chart. Source: TradingView

شیب نزولی میانگین‌های قیمت و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی در پایین‌تر از ۳۹ نشان می‌دهد که معامله‌گران بازار خرسی از برتری در بازار برخوردار هستند. شکستن این سطح قیمت و بستن قیمت در پایین‌تر از ۰.۵۹ دلار می‌تواند قیمت را هر چه بیشتر از سطح حمایت سرنوشت‌ساز در ۰.۵۰ دلار پایین بکشاند.

اگر ریپل موفق شود جبران قیمت قدرتمندانه‌ای از سطح ۰.۵۰ دلار داشته باشد در این صورت معامله‌گران بازار گاوی دوباره تلاش خواهد کرد که قیمت جفت ارزی XRP/USDT را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۶۵$) برسانند. قیمت این جفت ارزی در صورت موفقیت معامله‌گران بازار گاوی می‌تواند تا ۰.۷۵$ افزایش یابد.

از طرف دیگر درصورتی‌که معامله‌گران بازار خرسی قیمت را به کمتر از ۰.۵۰ دلار برسانند در این صورت ممکن است قیمت جفت ارزی تا سطح حمایت بعدی در ۰.۴۵ دلار و سپس ۰.۴۰ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت بیت‌ کوین            تحلیل قیمت بیت‌ کوین          تحلیل قیمت بیت‌ کوین

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا