جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

تحلیل قیمت ۱۰ کریپتوکارنسی برتر در ۱۶ جولای، بخش دوم: داج‌ کوین، پولکادات، یونی‌سواپ، بیت‌ کوین‌ کش، لایت‌ کوین

تحلیل قیمت ده کریپتوکارنسی برتر در ۱۶ جولای، بخش دوم: داج‌کوین، پولکادات، یونی‌سواپ، بیت‌کوین‌کش، لایت‌کوین

تحلیل قیمت کریپتوکارنسی بخش دوم : داج‌ کوین، پولکادات، یونی‌سواپ، بیت‌ کوین‌ کش، لایت‌ کوین

معامله‌گران بازار گاوی بیت‌ کوین دوباره از سطح حمایت ۳۱،۰۰۰ دلار دفاع کردند اما داده‌ها نشان می‌دهد که تقاضا برای BTC و آلتکوین‌ها ضعیف است و این به‌نوبه خود موجب افزایش بیشتر شیب سقوط قیمت خواهد شد. تحلیل قیمت ۱۰ کریپتوکارنسی برتر در ۱۶ جولای، بخش اول: بیت‌کوین، اتریوم، بایننس، کاردانو، ریپل

تحلیل قیمت کریپتوکارنسی داج‌ کوین، پولکادات، یونی‌سواپ، بیت‌ کوین‌ کش، لایت‌ کوین
تحلیل قیمت کریپتوکارنسی داج‌ کوین، پولکادات، یونی‌سواپ، بیت‌ کوین‌ کش، لایت‌ کوین

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

بیت‌ کوین شاهد یک جدال سخت بین معامله‌گران بازار گاوی و معامله‌گران بازار خرسی در نزدیکی سطح قیمت ۳۱،۰۰۰ دلار است که آن را به سطح مهمی برای تحت نظر گرفتن تبدیل می‌کند. داده‌های گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد که ناحیه ۳۱،۰۰۰ دلار تا ۳۴،۳۰۰ دلار شاهد توجه و علاقه شدید خریداران و فروشندگان بوده است به‌طوری‌که ۹.۹۳% از موجودی قابل‌عرضه بیت‌ کوین به این ناحیه منتقل‌شده است.

عدم موفقیت بیت‌کوین در راه‌اندازی یک رالی جبرانی سریع از سطوح قوی حمایت قیمت نشان‌دهنده ضعف تقاضا است. اثبات عدم تمایل فعلی برای معاملات خرید را می‌توان در اظهارات لری فینک (Larry Fink)، مدیرعامل بلک‌راک (BlackRock) یافت که در تازه‌ترین مصاحبه خود با CNBC گفت اخیراً تقاضای سرمایه‌گذاری برای کریپتوکارنسی ها کاهش‌یافته است.

لری فینک گفت که در طول مسافرت کاری دو هفته گذشته او حتی یک پرسش درباره سرمایه‌گذاری بیت‌کوین و کریپتوکارنسی نزد او مطرح نشده است.

نشانه دیگری از کاهش تقاضا این است که طبق داده‌های گردآوری‌شده توسط شرکت مدیریت دارایی بایت‌تری (ByteTree Asset Management) جریان ورودی سرمایه ۹۰ روزه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌ کوین مستقر در ایالات‌متحده و کانادا با سقوط ۹۳.۴۹ درصدی از ۱۹۱،۸۴۶ BTC در ژانویه به ۱۲،۴۸۵ BTC رسیده است.

جفری گاندلچ (Jeffrey Gundlach) مدیرعامل دابل‌لاین (DoubleLine) در مصاحبه روز ۱۴ جولای خود با CNBC گفت که بیت‌ کوین می‌تواند طبق الگوی معاملاتی سر و شانه به کمتر از ۲۳،۰۰۰ دلار سقوط کند که «کاملاً متقاعدکننده به نظر می‌رسد.»

آیا بیت‌ کوین به پایین‌تر از این سطح حمایت سقوط خواهد کرد و پای بعدی را روی نمودار آغاز خواهد کرد یا موعد یک بازگشت دوباره قیمت فرارسیده است؟ در اینجا برای تعیین سطوح سرنوشت‌ساز قیمت که باید تحت نظر گرفته شود نمودارهای ده کریپتوکارنسی برتر را مطالعه خواهیم کرد.

 

جفت ارزی داج‌ کوین / استیبل‌کوین تتر (DOGE/USDT)

تحلیل قیمت کریپتوکارنسی داج‌ کوین، پولکادات، یونی‌سواپ، بیت‌ کوین‌ کش، لایت‌ کوین

داج‌ کوین (DOGE) همچنان در حال رانده شدن به سمت سطح حمایت سرنوشت‌ساز در ۱.۱۵$ است. این سطح حمایت در دو موقعیت قبلی پابرجا باقی‌مانده بنابراین معامله گران گاوی دوباره به‌طور تهاجمی برای دفاع از این سطح تلاش خواهند کرد.

تحلیل قیمت کریپتوکارنسی داج‌ کوین، پولکادات، یونی‌سواپ، بیت‌ کوین‌ کش، لایت‌ کوین
DOGE/USDT daily chart. Source: TradingView

اگر قیمت دوباره از سطح ۰.۱۵$ به بالا برگردد آنگاه معامله گران بازار گاوی تلاش خواهند کرد که قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۲۲$) افزایش دهند. موفقیت احتمالی معامله گران بازار گاوی در افزایش قیمت به بالاتر از این سطح نشان‌دهنده آغاز یک رالی جبرانی خواهد بود که می‌تواند تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰.۲۷$) ادامه پیدا کند.

برعکس، اگر معامله گران بازار خرسی موفق به کاهش قیمت تا کمتر از سطح ۰.۱۵ دلار شوند در این صورت ممکن است فروش شدت بگیرد چراکه معامله گران در چنین شرایطی می‌خواهند به‌سرعت از بازار خارج شوند که به‌نوبه خود می‌تواند منجر به سقوط تا ۰.۱۰ دلار و سپس ۰.۰۷ دلار شود.

شیب نزولی میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی در اطراف ناحیه اشباع فروش نشان می‌دهد که احتمال شکست کاهشی قیمت بیشتر است.

 

جفت ارزی پولکادات / استیبل‌کوین تتر (DOT/USDT)

تحلیل قیمت کریپتوکارنسی داج‌ کوین، پولکادات، یونی‌سواپ، بیت‌ کوین‌ کش، لایت‌ کوین

عدم موفقیت معامله گران بازار گاوی در افزایش دوباره قیمت پولکادات (DOT) به بالاتر از ۱۴.۵۰ دلار در طول دو روز گذشته نشان‌دهنده فقدان تقاضا در سطوح بالاتر قیمت است که امروز منجر به افزایش فروش شد و قیمت این آلتکوین را تا پایین‌تر از سطح حمایت سرنوشت‌ساز ۱۳ دلار کاهش داد.

تحلیل قیمت کریپتوکارنسی داج‌ کوین، پولکادات، یونی‌سواپ، بیت‌ کوین‌ کش، لایت‌ کوین
DOT/USDT daily chart. Source: TradingView

هردو میانگین‌های متحرک رو به کاهش هستند و شاخص قدرت نسبی در نزدیکی قلمرو اشباع فروش قرار دارد که نشان می‌دهد معامله گران بازار خرسی کنترل را در دست دارند. اگر قیمت در پایین‌تر از ۱۳ دلار حفظ شود در این صورت ممکن است قیمت جفت ارزی تا سطح حمایت بعدی در ۱۰ دلار کاهش پیدا کند.

معامله گران بازار گاوی ممکن است تلاش کنند که روند کاهشی را در سطح حمایت روانی ۱۰ دلار متوقف کنند اما هرگونه رالی جبرانی به‌احتمال زیاد با مقاومت در سطح ۱۳ دلار مواجه خواهد شد. اگر معامله گران بازار خرسی این سطح قیمت را به سطح مقاومت تبدیل کنند آنگاه احتمال سقوط قیمت تا ۷ دلار افزایش خواهد یافت. شکست افزایشی قیمت و بستن قیمت در بالاتر از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۵.۳۸$) اولین علامت قدرت تقاضا برای پولکادات خواهد بود.

 

جفت ارزی یونی‌سواپ / استیبل‌کوین تتر (UNI/USD)

تحلیل قیمت کریپتوکارنسی داج‌ کوین، پولکادات، یونی‌سواپ، بیت‌ کوین‌ کش، لایت‌ کوین

یونی‌سواپ (UNI) در ۱۴ جولای تلاش کرد تا قیمت را دوباره به بیش از سطح حمایت ۱۶.۹۳$ برگرداند اما موفق نشد در سطوح بالاتر قیمت خریدارانی پیدا کند. قیمت این آلتکوین در ۱۵ جولای به پایین برگشت و امروز تا کمتر از سطح قیمت ۱۶.۹۳ دلار کاهش یافت اما دنباله بلند روی کندل‌استیک امروز نشان‌دهنده خرید در سطوح پایین‌تر قیمت است.

تحلیل قیمت کریپتوکارنسی داج‌ کوین، پولکادات، یونی‌سواپ، بیت‌ کوین‌ کش، لایت‌ کوین
UNI/USDT daily chart. Source: TradingView

اگر قیمت در بالاتر از ۱۶.۹۳ دلار حفظ شود آنگاه معامله گران بازار گاوی دوباره تلاش خواهند کرد که قیمت را تا خط روند نزولی بالا ببرند. شکست افزایشی قیمت و بستن قیمت در بالاتر از این سطح مقاومت نشان‌دهنده تغییر احتمالی در روند حرکت قیمت خواهد بود.

برعکس، اگر قیمت در پایین‌تر از ۱۶.۹۳ دلار حفظ شود در این صورت قیمت جفت ارزی UNI/USDT می‌تواند تا ۱۵ دلار و سپس تا سطح حمایت سرنوشت‌ساز ۱۳ دلار سقوط کند. هر دو میانگین‌های متحرک کاهش‌یافته‌اند و شاخص قدرت نسبی نیز به کمتر از ۴۰ افت کرده است که نشان می‌دهد معامله گران بازار خرسی کنترل بازار را در دست دارند.

اگر قیمت به کمتر از ۱۳ دلار سقوط کند آنگاه این جفت ارزی یک الگوی مثلثی نزولی را تکمیل خواهد کرد. کاهش قیمت در این سطح می‌تواند موجب ازسرگیری روند نزولی شود درحالی‌که سطوح حمایت بعدی در ۱۰ دلار و سپس ۷ دلار قرار خواهند داشت.

 

جفت ارزی بیت‌ کوین‌ کش / استیبل‌کوین تتر (BCH/USDT)

تحلیل قیمت کریپتوکارنسی داج‌ کوین، پولکادات، یونی‌سواپ، بیت‌ کوین‌ کش، لایت‌ کوین

معامله گران بازار گاوی در ۱۴ جولای تلاش کردند که قیمت بیت‌ کوین‌ کش (BCH) را دوباره به بالاتر از ۴۷۵.۶۹ دلار برگردانند اما موفق نشدند که نشان می‌دهد معامله گران بازار خرسی سطح قیمت ۴۷۵.۶۹ دلار را به سطح مقاومت تبدیل کرده‌اند. قیمت این آلتکوین به پایین برگشت و در ۱۵ جولای حرکت نزولی خود را از سر گرفت.

BCH/USDT daily chart. Source: TradingView
BCH/USDT daily chart. Source: TradingView

بیت‌ کوین‌ کش یک سطح حمایت قیمت جزئی در ۴۲۸ دلار دارد که اگر قیمت از این سطح دوباره به بالا برگردد آنگاه معامله گران بازار گاوی دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت جفت ارزی BCH/USDT را به ۴۷۵.۶۹ دلار برسانند. اگر معامله گران بازار گاوی در تلاش خود موفق شوند آنگاه قیمت این جفت ارزی ممکن است تا ۵۳۸ دلار افزایش یابد. شکست افزایشی این سطح مقاومت قیمت نشان‌دهنده تغییر احتمالی در روند حرکت قیمت خواهد بود.

برعکس، اگر قیمت به حرکت نزولی خود ادامه دهد و به کمتر از ۴۲۸ دلار کاهش یابد در این صورت قیمت این جفت ارزی ممکن است تا سطح حمایت روانی در ۴۰۰ دلار و سپس ۳۷۰ دلار سقوط کند. رو به کاهش گذاشتن میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی در پایین‌تر از ۳۶ نشان می‌دهد که معامله گران بازار خرسی کنترل بازار را در دست دارند. شکست کاهشی قیمت به پایین‌تر از ۳۷۰ دلار می‌تواند پای بعدی روند نزولی قیمت را روی نمودار آغاز کند.

 

جفت ارزی لایت‌ کوین / استیبل‌کوین (LTC/USDT)

تحلیل قیمت کریپتوکارنسی داج‌ کوین، پولکادات، یونی‌سواپ، بیت‌ کوین‌ کش، لایت‌ کوین

قیمت لایت‌ کوین (LTC) در ۱۴ جولای از سطح حمایت ۱۱۸ دلار به بالا برگشت و در ۱۵ ماه جولای دوباره تا خط روند نزولی رو به کاهش گذاشت.

LTC/USDT daily chart. Source: TradingView
LTC/USDT daily chart. Source: TradingView

شیب نزولی میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی در پایین‌تر از ۳۶ نشان می‌دهد که مسیر کمترین مقاومت قیمت لایت‌ کوین به سمت پایین است. اگر معامله گران بازار خرسی موفق به کاهش و حفظ قیمت در پایین‌تر از ۱۸۸ دلار شوند آنگاه ممکن است قیمت جفت ارزی LTC/USDT تا ناحیه حمایت قیمت بین ۱۰۴.۹۲$ و ۱۰۰ دلار سقوط کند.

این ناحیه حمایت قیمت می‌تواند خریداران را جذب کند اما اگر معامله گران بازار گاوی موفق به افزایش دوباره قیمت تا بالاتر از ۱۸۸ دلار نشوند در این صورت ممکن است روند فروش ادامه پیدا کند. شکست کاهشی قیمت به کمتر از ۱۰۰ دلار می‌تواند روند کاهشی را تا سطح حمایت بعدی در ۷۰ دلار کاهش دهد. درصورتی‌که قیمت دوباره از سطح فعلی به بالاتر برگردد و به بیش از سطح قیمت در خط روند نزولی افزایش یابد، آنگاه این دیدگاه منفی نامعتبر خواهد بود.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا