جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

تحلیل قیمت ۹ جولای : BTC، ETH، BNB، ADA، DOGE، XRP، DOT، UNI، BCH، SOL

تحلیل قیمت ۹ جولای : بیت‌کوین، اتریوم، بی‌ان‌بی، کاردانو، داج، ریپل، دات، یونی، بیت‌کوین‌کش، سولانا

تحلیل قیمت ۹ جولای: BTC، ETH، BNB، ADA، DOGE، XRP، DOT، UNI، BCH، SOL

اندیکاتورهای تکنیکال و محدوده در حال فشرده تر شدن قیمت بیت کوین نشان می دهد که یک شکست قیمت شدید و متحول کننده روند فعلی بیت کوین و آلتکوین ها در شُرف ظهور است. تحلیل قیمت ۹ جولای: BTC، ETH، BNB، ADA، DOGE، XRP، DOT، UNI، BCH، SOL

تحلیل قیمت 9 جولای: BTC، ETH، BNB، ADA، DOGE، XRP، DOT، UNI، BCH، SOL
تحلیل قیمت ۹ جولای: BTC، ETH، BNB، ADA، DOGE، XRP، DOT، UNI، BCH، SOL

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

اوایل این هفته فن یفی (Fan Yifei) قائم مقام رئیس بانک خلق چین هشدار داد که استیبل کوین هایی مانند تتر Tether «ریسک و چالش هایی برای نظام پولی بین المللی و نظام پرداخت ها و تصفیه حساب ها» ایجاد می کنند. فن یفی در هشدار خود حتی برای بیت کوین استثناء قایل نشد و آن را ابزاری برای سوداگری و یک تهدید بالقوه برای «امنیت مالی و ثبات اجتماعی» دانست.

به غیر از احساسات ترس و ابهام و تردید القا شده از طرف چین، چندین معامله‌گر توجه خود را بر آزادسازی مقادیر عظیم بیت کوین در صندوق سرمایه گذاری امانی گری‌اسکیل بیت کوین (Grayscale Bitcoin) معطوف کرده اند که به عنوان یک نشانه احتمالی از بازار خرسی شناخته می شود. با این حال تحلیل بازار توسط شرکت معاملات کریپتو کیوسی‌پی کپیتال QCP Capital می گوید که رویداد آزادسازی بیت کوین شرکت گری اسکیل چندان «تاثیر چشمگیری بر کلیت بازار خارج از خود شرکت GBTC» نخواهد گذاشت.

در جبهه تحلیل های مثبت تر، ویلیام کلمنت تحلیلگر می گوید روزانه بیش از ۵۰،۰۰۰ سازمان جدید بیت کوین در حال ورود به بستر زنجیره ای شبکه هستند و تنها سرمایه گذاران خرده پا نیستند که مشغول خرید هستند. طبق اعلام کلمنت نهنگ های بازار در حال انباشت بیت‌کوین هستند و اندوخته کلی آنها تاBTC 65،۴۲۹  افزایش یافته است.

پرسش اصلی برای معامله گران این است که آیا باید در ناحیه فعلی قیمتها خرید کنند یا منتظر کاهش بیشتر قیمت ها باشند. در اینجا نمودارهای ۱۰ کریپتوکارنسی برتر را مطالعه می کنیم تا مسیر احتمالی برای حداقل مقاومت را شناسایی کنیم.

 

جفت ارزی BTC/USD

تحلیل قیمت ۹ جولای: BTC، ETH، BNB، ADA، DOGE، XRP، DOT، UNI، BCH، SOL

بیت‌کوین در طول چند روز گذشته در حال معامله در نیمه پایینی الگوی مثلثی بین ۳۱،۰۰۰$ و ۴۲،۴۵۱.۶۷$ بوده که یک علامت منفی است و نشان می‌دهد تقاضا در سطوح بالاتر قیمت فروکش می‌کند و معامله گران بازار خرسی برای باز کردن موقعیت‌های معاملاتی فروش منتظر یک رالی افزایشی شدید باقی نمی‌مانند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۴،۴۴۰$) دوباره رو به کاهش گذاشته است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به کمتر از ۴۶ رسیده است که نشان می‌دهد معامله گران بازار خرسی از برتری برخوردار هستند.

فروشندگان حالا تلاش خواهند کرد تا قیمت جفت ارزی BTC/USDT را به کمتر از ناحیه حمایت قیمت بین ۳۱،۰۰۰$ و ۲۸،۰۰۰$ برسانند. بااین‌حال به نظر نمی‌رسد که کار آسانی در پیش داشته باشند زیرا معامله گران بازار گاوی در این ناحیه مقاومت سرسختانه‌ای نشان خواهند داد.

اگر قیمت‌ها از سطح فعلی افزایش یابد یا از سطح ۳۱،۰۰۰$ دوباره به بالا برگردد خریداران دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به ۳۶،۶۷۰$ برسانند. شکست افزایشی قیمت از این سطح مقاومت اولین نشانه قدرت بیت‌کوین خواهد بود که راه را برای یک حرکت صعودی تا ۴۲،۴۵۱.۶۷$ هموار خواهد کرد.

اما اگر سطح حمایت قیمت ۲۸،۰۰۰$ فروبریزد ممکن است متعاقباً موجب فروش ناشی از هراس شود زیرا قیمت به حد توقف زیان تنظیم‌شده توسط معامله‌گرانی خواهد رسید که در حال انباشت بیت‌کوین بوده‌اند. سطح حمایت قیمت پایین‌تر بعدی ۲۰،۰۰۰$ است.

BTC/USDT daily chart. Source: TradingView
BTC/USDT daily chart. Source: TradingView

جفت ارزی ETH/USDT

تحلیل قیمت ۹ جولای: BTC، ETH، BNB، ADA، DOGE، XRP، DOT، UNI، BCH، SOL

اتر (ETH) در ۷ جولای به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲،۳۵۰$) افزایش یافت اما معامله گران بازار گاوی موفق به حفظ قیمت در سطوح بالاتر نشدند. این افزایش قیمت احتمالاً باعث شده است تا معامله گران کوتاه‌مدت به فکر سودگیری بیفتند و معامله گران تهاجمی بازار خرسی نیز مشغول معاملات فروش شوند.

جفت ارزی ETH/USDT روز ۸ جولای به کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کرد اما از علائم مثبت بازار این بود که معامله گران بازار گاوی به‌طور تهاجمی از سطح حمایت قیمت ۲،۰۰۰$ دفاع کردند. اگر خریداران موفق به رساندن قیمت به بالاتر از سطح میانگین متحرک‌ها شوند در این صورت جفت ارزی ETH/USDT تا خط روند نزولی افزایش خواهد یافت. شکستن قیمت به بالاتر از این سطح اولین نشانه از پایان یافتن اصلاح قیمت‌ها خواهد بود.

برعکس اگر قیمت از سطح میانگین‌های متحرک به پایین برگردد در این صورت معامله گران بازار خرسی دوباره تلاش می‌کنند که قیمت را به پایین‌تر از ۲،۰۰۰$ کاهش دهند و اگر موفق شوند قیمت جفت ارزی ETH/USDT ممکن است تا سطح حمایت سرنوشت‌ساز بعدی در ۱،۷۲۸.۷۴$ سقوط کند. این سطح قیمت یکی از سطوح حمایت مهم است که باید تحت نظر گرفت زیرا اگر این سطح فروبریزد در این صورت سرعت حرکت نزولی می‌تواند افزایش پیدا کند و کاهش قیمت ممکن است تا ۱،۵۳۶.۹۲$ ادامه یابد.

ETH/USDT daily chart. Source: TradingView
ETH/USDT daily chart. Source: TradingView

جفت ارزی BNB/USDT

تحلیل قیمت ۹ جولای: BTC، ETH، BNB، ADA، DOGE، XRP، DOT، UNI، BCH، SOL

رالی جبرانی سکه رمزنگاری بایننس (BNB) با مقاومت در سطح قیمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۳۱$) مواجه شد که نشان می‌دهد معامله گران بازار خرسی مشغول ادامه دادن فروش در سطوح بالاتر قیمت هستند. فروشندگان حالا تلاش خواهند کرد که قیمت را به کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۱۲$) برسانند.

اگر معامله گران بازار خرسی موفق به کاهش قیمت شوند در این صورت جفت ارزی BNB/USDT می‌تواند تا ناحیه حمایت بین ۲۷۶.۴۰$ و ۲۶۴.۲۶$ سقوط کند. مسطح شدن میانگین متحرک‌ها و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در پایین‌تر از نقطه میانی نشان‌دهنده توازن بین تقاضا و عرضه است.

اگر قیمت این جفت ارزی از سطح فعلی افزایش یابد یا از ناحیه حمایت دوباره به بالا برگردد آنگاه معامله گران بازار گاوی دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را در بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه حفظ کنند و اگر موفق شوند در این صورت قیمت جفت ارزی می‌تواند تا ۳۷۹.۵۸$ و سپس ۴۳۳$ افزایش یابد.

برعکس اگر معامله گران بازار خرسی موفق به کاهش قیمت به کمتر از ۲۶۴.۲۶ شوند در این صورت توقف بعدی قیمت می‌تواند در ۲۱۱.۷۰$ باشد. شکست کاهشی قیمت به کمتر از این سطح سیگنالی از شروع دوباره روند نزولی خواهد بود.

BNB/USDT daily chart. Source: TradingView
BNB/USDT daily chart. Source: TradingView

جفت ارزی کاردانو / استیبل‌کوین تتر (ADA/USDT)

تحلیل قیمت ۹ جولای: BTC، ETH، BNB، ADA، DOGE، XRP، DOT، UNI، BCH، SOL

عدم موفقیت در افزایش دوباره قیمت از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۳۸$) بین ۵ جولای و ۷ جولای نشان‌دهنده فقدان خرید در بازار کاردانو است. به همین دلیل معامله گران کوتاه‌مدت در ۸ جولای مشغول سودگیری شدند که موجب کاهش قیمت به کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شد.

امروز قیمت از سطح حمایت ۱.۲۸ دوباره افزایش یافت. معامله گران بازار گاوی حالا تلاش خواهند کرد تا جفت

ارزی ADA/USDT را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. اگر معامله گران بازار گاوی موفق شوند در این صورت خریداران یک‌بار دیگر تلاش خواهند کرد تا از سطح مقاومت قیمت در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱.۴۷$) را عبور کنند و قیمت جفت ارزی را تا خط روند نزولی افزایش دهند.

از طرف دیگر اگر قیمت از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد در این صورت معامله گران بازار گاوی تلاش خواهند کرد تا قیمت جفت ارزی را به کمتر از ۱.۲۸$ برسانند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد آنگاه قیمت جفت ارزی می‌تواند تا سطح حمایت سرنوشت‌ساز ۱$ سقوط کند. این سطح حمایت پایینی را باید تحت نظر گرفت زیرا شکست کاهشی قیمت به کمتر از این سطح می‌تواند به روند طولانی نقدشوندگی (فروش و خروج از بازار) منجر گردد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد در این صورت قیمت این جفت ارزی می‌تواند تا ۰.۶۸$ سقوط کند.

ADA/USDT daily chart. Source: TradingView
ADA/USDT daily chart. Source: TradingView

جفت ارزی داج‌کوین / استیبل‌کوین تتر (DOGE/USDT)

تحلیل قیمت ۹ جولای: BTC، ETH، BNB، ADA، DOGE، XRP، DOT، UNI، BCH، SOL

قیمت داج‌کوین در ۸ جولای به کمتر از سطح حمایت ۰.۲۱$ کاهش یافت. بااین‌حال یکی از علائم مثبت بازار این است که معامله گران بازار گاوی هنگام شکست کاهشی قیمت از موقعیت معاملاتی خود خارج نشدند و در عوض مشغول خرید کف قیمت شدند که نشان‌دهنده انباشت و ذخیره داج‌کوین در سطوح قیمت پایین‌تر است.

معامله گران بازار گاوی حالا تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بیش از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۲۴) سوق دهند. چنین حرکت قیمتی اولین نشانه از قصد خریداران برای یک کامبک (بازگشت به بازار) است. جفت ارزی DOGE/USDT می‌تواند بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک رالی افزایشی تا بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه (۰.۲۹$) را آغاز کند و سپس قیمت را به خط گردن روی الگوی سر و شانه برساند.

بااین‌حال شیب نزولی میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص نسبی در ناحیه منفی نشان می‌دهد که معامله گران بازار خرسی از برتری در بازار برخوردارند. اگر قیمت دوباره از سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه به پایین برگردد نشان خواهد داد که معاملات خرید در سطوح بالاتر فروکش می‌کند. در این صورت معامله گران بازار خرسی یک‌بار دیگر تلاش خواهند کرد که قیمت را به پایین‌تر از سطح حمایت سرنوشت‌ساز ۰.۱۵$ برسانند.

تحلیل قیمت 9 جولای: BTC، ETH، BNB، ADA، DOGE، XRP، DOT، UNI، BCH، SOL
DOGE/USDT daily chart. Source: TradingView

جفت ارزی ریپل / استیبل‌کوین تتر (XRP/USDT)

تحلیل قیمت ۹ جولای: BTC، ETH، BNB، ADA، DOGE، XRP، DOT، UNI، BCH، SOL

عدم موفقیت معامله گران بازار گاوی در سوق دادن قیمت ریپل XRP به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۶۸$) ظرف چند روز گذشته نشان می‌دهد که تقاضا در سطوح بالاتر قیمت فروکش می‌کند. به نظر می‌رسد معامله‌گرانی که یک شکست قیمت در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پیش‌بینی می‌کنند در حال نقد کردن موقعیت‌های معاملاتی خود هستند که به یک شکست قیمت در پایین‌تر از سطح حمایت ۰.۶۳$ منجر خواهد شد.

اگر معامله گران بازار گاوی به‌سرعت قیمت را به بالاتر از ۰.۶۳$ سوق ندهند و در سطح بالاتر از این قیمت حفظ نکنند در این صورت معامله گران بازار خرسی تلاش خواهند کرد تا از این موقعیت بهره‌برداری کنند و قیمت را به پایین‌تر از ۰.۵۸$ برسانند. اگر معامله گران بازار خرسی موفق به کاهش قیمت شوند آنگاه قیمت جفت ارزی XRP/USDT می‌تواند تا سطح حمایت روانی ۰.۵۰$ سقوط کند.

شکست قیمت در پایین‌تر از این سطح می‌تواند منجر به فروش ناشی از هراس شود. سطح حمایت پایین‌تر در خط حمایت کانال نزولی قرار دارد. این دیدگاه منفی با افزایش قیمت و شکست قیمت به بیش از ۰.۷۵$ بی‌اعتبار خواهد شد.

تحلیل قیمت 9 جولای BTC، ETH، BNB، ADA، DOGE، XRP، DOT، UNI BCH SOL
XRP/USDT daily chart. Source: TradingView

جفت ارزی پولکادات / استیبل‌کوین تتر (DOT/USDT)

تحلیل قیمت ۹ جولای: BTC، ETH، BNB، ADA، DOGE، XRP، DOT، UNI، BCH، SOL

معامله گران بازار گاوی قیمت پولکادات (DOT) را به بالاتر از سطح مقاومت بالایی در ۱۶.۹۳$ رساندند اما موفق به حفظ قیمت در سطوح بالاتر نشدند. معامله گران بازار خرسی در ۸ جولای دوباره قیمت را به محدوده ۱۳$ تا ۱۶.۹۳$ رساندند که نشان می‌دهد معامله گران بازار خرسی حاضر نیستند از برتری خود در بازار دست بکشند.

معامله گران بازار خرسی حالا تلاش خواهند کرد نزدیک‌ترین سطح حمایت قیمت در ۱۴.۵۰$ را بشکنند و قیمت را تا ۱۳$ بالا ببرند. میانگین‌های متحرک روند نزولی دارند و شاخص قدرت نسبی نیز در قلمرو منفی قرار دارد که نشان می‌دهد مسیر کمترین مقاومت نزولی است.

اگر معامله گران بازار خرسی قیمت را به پایین‌تر از ۱۳$ برسانند روند نزولی می‌تواند از سر گرفته شود و قیمت جفت ارزی DOT/USDT ممکن است تا سطح حمایت روانی در ۱۰$ سقوط کند. درصورتی‌که قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بیش از ۱۷.۶۶$ برسد آنگاه این دیدگاه منفی بی‌اعتبار خواهد بود.

DOT/USDT daily chart. Source: TradingView
DOT/USDT daily chart. Source: TradingView

جفت ارزی یونی‌سواپ / استیبل‌کوین تتر (UNI/USDT)

تحلیل قیمت ۹ جولای: BTC، ETH، BNB، ADA، DOGE، XRP، DOT، UNI، BCH، SOL

معامله گران بازار گاوی در ۶ و ۷ جولای قیمت یونی‌سواپ (UNI) را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۲.۰۳) رساندند اما موفق به حفظ شکست افزایشی قیمت نشدند که نشان می‌دهد معامله گران بازار خرسی در سطوح بالاتر مشغول فروش هستند و سعی دارند معامله گران بازار گاوی را در این وضعیت به دام بیندازند.

روند میانگین‌های متحرک مسطح شده است و شاخص قدرت نسبی در نزدیکی نقطه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده توازن بین عرضه و تقاضا است. امروز دوباره میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰.۲۱$) افزایش پیدا کرد اما معامله گران بازار گاوی باید قیمت را به بالاتر سوق دهند و در بالاتر از خط روند نزولی حفظ کنند تا کنترل بازار را در اختیار بگیرند.

اگر معامله گران بازار گاوی موفق به انجام این کار شوند در این صورت جفت ارزی UNI/USDT می‌تواند حرکت صعودی خود تا ۳۰$ را آغاز کند. از طرف دیگر اگر قیمت جفت ارزی به پایین‌تر از خط روند صعودی سقوط کند در این صورت سیگنالی خواهد بود از اینکه معامله گران بازار خرسی از برتری در بازار برخوردار هستند. آنگاه قیمت این جفت ارزی می‌تواند تا ۱۵$ و سپس تا ۱۳$ سقوط کند.

UNI/USDT daily chart. Source: TradingView
UNI/USDT daily chart. Source: TradingView

جفت ارزی بیت‌کوین‌کش / استیبل‌کوین تتر (BCH/USDT)

تحلیل قیمت ۹ جولای: BTC، ETH، BNB، ADA، DOGE، XRP، DOT، UNI، BCH، SOL

بیت‌کوین‌کش ظرف چند روز گذشته در دامنه بسیار محدود و فشرده‌ای بین ۴۷۵.۶۹$ و ۵۳۸.۱۱$ معامله می‌شده است. معمولاً چنین تثبیت قیمتی فشرده در نزدیکی سطح مقاومت به شکست افزایشی قیمت در سطوح بالاتر منجر می‌شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

عدم موفقیت در صعود به سطح مقاومت بالایی می‌تواند معامله گران کوتاه‌مدت را وادار کند که مشغول سودگیری شوند. اقدام معامله گران کوتاه‌مدت به سودگیری و خروج از بازار می‌تواند به شکست کاهشی قیمت در پایین‌تر از محدوده فشرده فعلی منجر شود. اگر چنین اتفاقی رخ دهد جفت ارزی BCH/USDT می‌تواند تا ۴۲۸.۴۳$ و سپس ۳۷۰$ کاهش یابد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۱۸$) دارای اندکی شیب نزولی است و شاخص قدرت نسبی کمتر از ۴۴ است که نشان می‌دهد معامله گران بازار خرسی قصد دارند کنترل بازار را به دست بگیرند. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بیش از ۵۳۸.۱۱$ برسد آنگاه این دیدگاه منفی بی‌اعتبار خواهد شد. چنین اتفاقی می‌تواند راه را برای یک رالی افزایشی تا ۶۵۰.۳۵$ هموار کند.

BCH/USDT daily chart. Source: TradingView
BCH/USDT daily chart. Source: TradingView

جفت ارزی سولانا /استیبل‌کوین تتر (SOL/USDT)

تحلیل قیمت ۹ جولای: BTC، ETH، BNB، ADA، DOGE، XRP، DOT، UNI، BCH، SOL

قیمت سولانا (SOL) در ۷ جولای به بیش از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه افزایش یافت اما معامله گران بازار گاوی موفق به عبور از خط روند نزولی نشدند. معامله گران بازار خرسی مشغول فروش در این سطح مقاومت قیمت شدند و در ۸ جولای قیمت را دوباره به کمتر از میانگین‌های متحرک رساندند.

معامله گران بازار خرسی در حال حاضر در تلاش هستند تا از سطح حمایت قیمت در ۳۱.۳۶$ دفاع کنند. اگر خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین‌های متحرک سوق دهند در این صورت قیمت جفت ارزی SOL/USDT می‌تواند به خط روند نزولی برسد.

بااین‌حال اگر قیمت از سطح فعلی یا خط روند نزولی پایین‌تر بیاید در این صورت جفت ارزی ممکن است به مدت چندین روز در محدوده ۳۱.۳۶ $ و خط روند نزولی معامله شود.

مسطح شدن روند میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی در پایین‌تر از نقطه میانی نشان‌دهنده توازن بین خریداران و فروشندگان است. درصورتی‌که سطح حمایت قیمت در ۳۱.۳۶$ فروبریزد آنگاه معامله گران بازار خرسی می‌توانند کنترل بازار را در دست بگیرند. چنین اتفاقی می‌تواند به کاهش قیمت تا ۲۶.۶۵$ منجر شود.

SOL/USDT daily chart. Source: TradingView
SOL/USDT daily chart. Source: TradingView

 

 

قیمت بیت کوین  قیمت سولانا   قیمت بیت کوین   قیمت سولانا    قیمت بیت کوین  قیمت سولانا  قیمت بیت کوین  قیمت سولانا  قیمت بیت کوین     

قیمت سولانا  قیمت دات  قیمت بیت کوین  قیمت سولانا  قیمت سولانا  قیمت بیت کوین  قیمت سولانا  قیمت دات    قیمت بیت کوین  قیمت دات

قیمت دات   قیمت سولانا  قیمت دات   قیمت بیت کوین قیمت سولانا    قیمت دات    قیمت دات     قیمت سولانا  قیمت دات   قیمت بیت کوین 

قیمت دات      قیمت سولانا    قیمت دات            قیمت دات                قیمت دات

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا