جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

نتیجه تست کووید-۱۹ جاستین ترودو نخست وزیر کانادا مثبت شد

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد نتیجه تست کووید-۱۹ او مثبت شده و خود را قرنطینه کرده است

نتیجه تست کووید-۱۹ جاستین ترودو نخست وزیر کانادا مثبت شد

جاستین ترودو نخست وزیرکانادا گفت که صبح امروز نتیجه تست کووید-۱۹ او مثبت شده است.

ترودو در توییتر نوشت که «حالم خوب است» و این هفته ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشت عمومی به کار از راه دور ادامه می دهم. نتیجه تست کووید-۱۹ جاستین ترودو نخست وزیر کانادا مثبت شد

ترودو پس از اینکه نتیجه تست ویروس کرونا یکی از فرزندان او مثبت شد از روز پنجشنبه در قرنطینه قرار دارد. نخست وزیر شب چهارشنبه به فاصله کوتاهی پس از مطلع شدن از قرارگیری در معرض بیماری گفت که نتیجه تست او با استفاده از تست آنتی ژن فوری منفی شده است.

ترودو در توییت خود نوشت «لطفا همه واکسینه شوید و دوز تقویتی تزریق کنید.» ترودو کاملا واکسینه است و روز ۴ ژانویه نیز دوز تقویتی واکسن کووید-۱۹ را تزریق کرد. 

ترودو و خانواده او آخر هفته را در پایتخت گذراندند در حالی که هزاران نفر از معترضان در خیابان های مرکز دان تاون تجمع کرده بودند و خواستار حذف مقررات اجباری واکسن کووید-۱۹ و سایر محدودیت ها بودند. بسیاری از شرکت کنندگان در اعتراضات تمایل به برکناری نخست وزیر از مقام خود داشتند و خشم شدید خود را نسبت به او ابراز کردند.

ترودو در سخنرانی ساعت ۱۱:۱۵ خود به وقت شرقی به موضوع اعتراضات ادامه دار «کاروان آزادی» پرداخت و رفتارهای مشاهده شده را شدیدا محکوم کرد.

ترودو علاوه بر این قرار است روز دوشنبه در مجموعه ای از سایر رویدادهای مجازی از راه دور از جمله جلسه پرسش و پاسخ و یک جلسه بحث و بررسی بدون تصمیم گیری در مجلس در مورد سیر تحولات در اوکراین شرکت کرد.

این اولین بار است که نتیجه تست کووید-۱۹ نخست وزیر مثبت می شود، اگرچه اولین بار نیست که در معرض بیماری قرار می‌گیرد.

نخست وزیر در اوایل پاندمی در مارس ۲۰۲۰ پس از مثبت شدن نتیجه تست کووید-۱۹ همسرش، سوفی گرگوار به مدت ۱۴روز وارد قرنطینه شد و در اواخر دسامبر ۲۰۲۱ نیز پس از اینکه نتیجه تست یکی از اعضای دفتر و تیم محافظتی او مثبت شد اعلام کرد که به طور مرتب در حال انجام تست و پایش علائم خود است.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا