جدیدترین اخبارجهان

نخست وزیران لهستان، اسلوونی و جمهوری چک برای دیدار با زلنسکی به کی‌یف رفتند 

نخست وزیران لهستان، چک و اسلوونی برای نشان دادن “حمایت بی چون و چرا” سه‌شنبه به کی‌یف سفر کردند

نخست وزیران لهستان، اسلوونی و جمهوری چک برای دیدار با زلنسکی به کی‌یف رفتند 

نخست وزیران لهستان، اسلوونی و جمهوری چک از طریق یک قطار به مقصد کی‌یف عازم دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور و دنیس شمیگال (Denys Shmyhal) نخست وزیر اوکراین شدند.

نخست وزیران لهستان، اسلوونی و جمهوری چک برای دیدار با زلنسکی به کی‌یف رفتند 
نخست وزیران لهستان، اسلوونی و جمهوری چک برای دیدار با زلنسکی به کی‌یف رفتند

مایکل دورچیک (Michal Dworczyk) رئیس صدارت دفتر نخست وزیری لهستان روز سه شنبه گفت قطار حامل سران این سه کشور اروپایی قبل از ساعت ۹ صبح به وقت محلی حرکت کرده است.

کارشناس مطبوعاتی دولت چک گفت این قطار حرکت خود را از لهستان آغاز کرده است.

ماتیوس موراویکی (Mateusz Morawiecki) نخست وزیر لهستان و معاون او یاروسلاو کازیسنکی (Jarosław Kaczyński)، یانز یانسا (Janez Janša) نخست وزیر اسلوونی و پیتر فیالا (Petr Fiala) نخست وزیر جمهوری چک سران سه کشور اورپایی هستند که به کی یف سفر کرده اند.

یکی از سخنگویان دولت اعلام کرد هدف از این دیدار «تاکید بر حمایت بی قید و شرط سراسر اتحادیه اروپا از تمامیت ارضی و استقلال اوکراین و رونمایی از یک بسته حمایتی برای دولت و جامعه اوکراین است.»

سران این سه کشور اعلام کردند که این سفر با توافق چارلز مایکل ریاست شورای اورپا و اورزولا فون در لاین ریاست کمیسیون ارپایی سازمان دهی شده است و اضافه کردند که جامعه بین المللی شامل سازمان ملل متحد از طریق سازمان های بین المللی از دیدار این هیئت از کی‌یف مطلع شده‌اند.

موراویکی نخست وزیر لهستان در یک پست فیسبوکی در روز سه شنبه نوشت «در چنین دوران تحولات غیرمنتظره برای جهان وظیفه ماست که جایی باشیم که تاریخ در حال رقم خوردن است؛ زیرا اهمیت این دوره زمانی مربوط به زندگی ما نیست بلکه مربوط به آینده فرزندان ماست که حق دارند در یک جهان آزاد و رها از استبداد زندگی کنند.»

موراویکی گفت که او و سران دو کشر دیگر به کی‌یف می روند تا « همبستگی خود با اوکراینی ها را نشان دهند» و «تجاوز جنایت کارانه پوتین علیه اوکراین» را محکوم کنند.

بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) سعی کرد از تصمیم سران کشورهای لهستان، اسلوونی و جمهوری چک برای سفر به کی یف فاصله بگیرد و گفت که این سفر یک ماموریت رسمی اتحادیه اروپا نیست.

یکی از مقامات بلندپایه اتحادیه اروپا گفت که سران سه کشور اروپایی برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی به اوکراین سفر کرده اند اما این دیدار ما را با «مسئله تشدید تنش ها در وضعیت فعلی» مواجه می کند و اضافه کرد «می نمی خواهیم هیچگونه بهانه ای برای ایجاد تنش بیشتر به دست پوتین بدهیم.»

نخست وزیر اوکراین  نخست وزیر اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا