جدیدترین اخبارجهان

وزیر دفاع اوکراین گفت سربازان ما روش ساقط کردن پهپادهای ایرانی را یاد گرفته اند

وزیر دفاع اولکسی رزنیکف گفت سربازان اوکراین روش از کار انداختن پهپادهای ایرانی را یاد گرفته‌‌اند؛ تسلیحات هسته‌ای روسیه تاریخ گذشته‌اند و در صورت شلیک در روسیه منفجر خواهند شد

وزیر دفاع اوکراین گفت سربازان ما روش ساقط کردن پهپادهای ایرانی را یاد گرفته اند

اوکراین مشکل پهپادهای ساخت ایران را حل کرده و نیروی هوایی اوکراین نحوه قطع ارتباط و ساقط کردن آنها را یاد گرفته است.

اولکسی رزنیکف (Oleksii Reznikov) وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه ای با خبرگزاری اوکراینی اینترفکس اوکراین (Interfax-Ukraine) درمورد پهپادهای ایرانی صحبت کرد.

وزیر دفاع اوکراین گفت «ما از قبل در حال حل [مشکل پهپادهای ایرانی] هستیم. بله ناخوشایند است اما حتی سیستم های دفاع هوایی منحصر به فرد نیز نمی توانند پوشش هوایی ۱۰۰ درصد را تضمین کنند. من از شیوه عملکرد نیروهای هوایی‌ کشورمان، که تعداد بسیاری از پهپادهای شاهد را سرنگون کرده اند راضی هستم. سربازان ما راه خاموش کردن [فرکانس ارتباطی] آنها را یاد گرفته‌اند.

ما به سراغ متحدان و شرکای خود و به طور خاص به سراغ کشورهایی رفتیم که از تحویل تسلیحات به ما می‌ترسند اما با این وجود از تخصص خوبی برخوردارند. من به آنها گفتم «ما قطعات [پهپادهای ایرانی] را به شما می دهیم؛ آنها را بررسی کنید و سیستم های بازدارنده آنها را در اختیار ما قرار دهید. تعدادی از کشورها که نمی‌خواستند به ما تسلیحات بدهند از این پیشنهاد ما استقبال کردند.»

ارتش روسیه استفاده انبوه از پهپادهای انتحاری ساخت ایران را از سپتامبر در جنوب اوکراین آغاز کرد. یوری ایحنات (Yurii Ihnat) سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت ارتش اوکراین پهپادهای ساخت ایران را که توسط روسیه فرستاده شده بود، سرنگون کرده است.

وزیر دفاع اوکراین گفت سربازان ما روش ساقط کردن پهپادهای ایرانی را یاد گرفته اند
وزیر دفاع اوکراین گفت سربازان ما روش ساقط کردن پهپادهای ایرانی را یاد گرفته اند

اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در بخشی دیگر از سخنانش گفت تسلیحات هسته ای روسیه ممکن است در همان‌جا منفجر شوند

اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین گفت که از تاریخ انقضا زرادخانه تسلیحات هسته‌ای روسیه احتمالا خیلی وقت گذشته است. «اگر آنها دکمه شلیک را فشار دهند احتمالا همان‌جا منفجر خواهد شد.»

استفاده از تسلیحات هسته‌ای علیه کشور همسایه همواره با خطراتی از جمله قدرت و ظرفیت انفجار هسته‌ای همراه است، همیشه این احتمال وجود دارد که به کارگیری چنین تسلیحاتی غیرقابل پیش بینی و خارج از کنترل عمل کند. احتمال چنین پیامدی چقدر است؟ نمی توانم به طور دقیق بگویم. آیا این تسلیحات هنوز دارای کلاهک هسته‌ای هستند؟ بله هستند. این تسلیحات هسته‌ای می توانند با اسکندر [موشک های تاکتیکی]، کالیبر [موشک های کروز] و جت های جنگنده شلیک شوند. با این حال کیفیت و شرایط آنها برای من جای سوال است.

اینترفکس به نقل از اولکسی رزنیکف نوشت «قبلا یک بار با لئونید کوچما (Leonid Kuchma) دومین رئیس‌جمهور اوکراین که بر روند تحویل تسلیحات هسته‌ای [اوکراین] به روسیه نظارت می‌کرد، صحبت می‌کردم. او تأکید کرد که حتی اگر [اوکراین] تسلیحات هسته‌ای خود را تحویل نمی‌داد، این تسلیحات قاعدتا باید در سال ۱۹۹۷ منقضی می شدند. به هر حال باید از بین می رفتند و دفع می‌شدند. ما این تسلیحات را به روسیه تحویل دادیم، اما خوب این پرسش مطرح است که اکنون این زباله ها در روسیه چه وضعیتی دارند؟»

دمیتری مدودف (Dmitry Medvedev) معاون رئیس شورای امنیت روسیه در ۲۷ سپتامبر، گفت که روسیه می تواند بدون هیچگونه عواقب تنبیه آمیزی اوکراین را هدف حمله هسته‌ای قرار دهد، زیرا کشورهای ناتو به دلیل نگرانی در مورد امنیت خود اقدامات تلافی جویانه انجام نخواهند داد.

آخرین اخبار جنگ روسیه    آخرین اخبار جنگ روسیه    آخرین اخبار جنگ روسیه    اولکسی رزنیکوف

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا