جدیدترین اخبارجهان

مارک اوئلت، کاردینالی که پاپ را در سفر ماه گذشته به کانادا همراهی کرد به تجاوز جنسی متهم شد

طبق اسناد دادگاهی در کانادا از مارک اوئلت، کاردینال برجسته واتیکان به اتهام تجاوز جنسی در کانادا شکایت شده است

کاردینال همراه پاپ فرانسیس در سفر ماه گذشته به کانادا، مارک اوئلت به تجاوز جنسی متهم شد

وکیل شاکیان گفت که مارک اوئلت (Marc Ouellet)، کاردینال واتیکان، بلند مقام‌ترین روحانی متهم شده در اسناد دادگاهی در کانادا است که روز سه شنبه به عنوان بخشی از یک شکایت سنخی علیه اسقف کاتولیک کبک به تجاوز جنسی متهم شد.

کاردینال همراه پاپ فرانسیس در سفر ماه گذشته به کانادا، مارک اوئلت به تجاوز جنسی متهم شد
کاردینال همراه پاپ فرانسیس در سفر ماه گذشته به کانادا به تجاوز جنسی متهم شد

بر اساس یک سند دادگاهی و یک بیانیه مطبوعاتی از طرف شرکت آرسنال دوفرن وی (Arsenault Dufresne Wee) که شکایت سنخی را طرح کرده، این شکایت از طرف بیش از ۱۰۰ نفر از جمله افراد زیر سن قانونی ارائه شده که ادعا می کنند از سال ۱۹۴۰ توسط ۸۸ کشیش و کارکنان شاغل در اسقف نشین کبک مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.

طبق اسناد دادگاه عالی کبک یک شاکی ناشناس ادعا می کند که اوئلت با مالیدن شانه ها و پشت او به طور نامناسبی او را لمس کرده و نظراتی را بیان کرده که باعث ناراحتی او شده است.

این سند می گوید که تعاملات [دارای ماهیت جنسی] بین سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ زمانی که اوئلت اسقف اعظم کبک و رئیس اسقف نشین بود و شاکی به عنوان یک کارآموز ۲۳ ساله در آنجا کار می کرد، اتفاق افتاده است. اوئلت با هیچ اتهام کیفری روبرو نیست.

اوئلت اکنون ریاست جماعت قدرتمند اسقف های واتیکان را بر عهده دارد که به پاپ توصیه می کند که کدام کشیش‌ها باید اسقف شوند. مارک اوئلت در فهرست کوتاه کاندیداهای منتخب بسیاری از کارشناسان برای جانشینی پاپ فرانسیس پس از مرگ یا استعفای پاپ قرار دارد.

اوئلت که یکی از دو کاردینال کانادایی مقیم در واتیکان است، در سفر ماه گذشته پاپ فرانسیس به کانادا او را همراهی کرد.

شکایت این زن علیه اوئلت مستقیماً در سال ۲۰۲۱ به واتیکان ارسال شد و به کشیش ژاک سِروی (Jacques Servais) متخصص الهیات که وظیفه بررسی این موضوع را بر عهده داشت، محول شد. این زن گفت که هنوز هیچ گونه نتیجه گیری به او اطلاع داده نشده است.

شکایت سنخی در ماه مه مجوز رسیدگی دریافت کرد. شرکت آرسنال گفت که انتظار دارد تعداد قربانیان این دادرسی پس از ثبت اسناد در دادگاه در روز سه شنبه افزایش یابد.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا