جدیدترین اخبارجهان

تجمع اعتراضی افغانستانی های مقیم تهران مقابل سفارت پاکستان

تجمع اعتراضی مردم افغان در مقابل سفارت پاکستان در تهران

تجمع اعتراضی افغانستانی های مقیم تهران مقابل سفارت پاکستان

به دنبال حملات هوایی و پهپادی پاکستان به مواضع جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود در پنجشیر، افغانستانی های مقیم ایران، ۱۶ شهریور، در مقابل سفارت پاکستان در تهران تجمع و به اقدامات دولت این کشور اعتراض کردند. افغانستانیهای مقیم تهران مقابل سفارت پاکستانتجمع اعتراضی افغانستانی های مقیم تهران مقابل سفارت پاکستان

تجمع اعتراضی افغانستانی های مقیم تهران مقابل سفارت پاکستان
تجمع اعتراضی افغانستانی های مقیم تهران مقابل سفارت پاکستان

مردم افغانستان در مقابل سفارت پاکستان شعارهایی علیه گروه تروریستی طالبان، دولت پاکستان و سازمان اطلاعات نظامی این کشور سر دادند.

فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت در پنجشیر، ۱۳ شهریور در توییتی اعلام کرده بود که هیئت دولت پاکستان و رئیس سازمان اطلاعات این کشور به کمک گروه تروریستی طالبان برای تصرف پنجشیر به کابل آمده‌اند.

فهیم دشتی در جریان حملات روز گذشته در پنجشیر کشته شد. مردم افغانستان در مقابل سفارت پاکستان شعارهایی علیه گروه تروریستی طالبان، دولت پاکستان و سازمان اطلاعات نظامی این کشور سر دادند.

پاکستان تاکنون به این مسئله واکنشی نشان نداده، و پیشتر نیز سخنگوی ارتش پاکستان، کمک کشورش به گروه تروریستی طالبان را تکذیب کرده بود.

رسانه‌های هندی، ۱۵ شهریور، تایید کردند که بالگردها و پهپادهای پاکستان به مواضع جبهه مقاومت ملی در پنجشیر اقدام به حمله کرده‌اند. این حمله در جریانِ یورش و پوشش تروریست های طالبان به این دره بوده است.

دره پنجشیر محل استقرار نیروهای مخالف طالبان موسوم به جبهه مقامت ملی افغانستان با رهبری احمد مسعود است. این منطقه تنها نقطه‌ایست که تا کنون به دست طالبان نیفتاده است.

احمد مسعود روز دوشنبه در واکنش به این حملات گفت:«حمله دیروز طالبان نشاندهنده آن است که نیروهای بیگانه از گذشته همراه و در کنار طالبان علیه ملت افغانستان ایستاده‌اند و هنوز هم حضور دارند.» تجمع اعتراضی افغانستانی های مقیم تهران مقابل سفارت پاکستان  حمله هوایی و پهپادی پاکستان حمله هوایی و پهپادی پاکستان حمله هوایی و پهپادی پاکستان حمله هوایی و پهپادی پاکستان  حمله هوایی و پهپادی پاکستان

تجمع اعتراضی افغانستانی های مقیم تهران مقابل سفارت پاکستان
اعتراضی افغانستانی های مقیم تهران مقابل سفارت پاکستان

رسانه‌های هندی، ۱۵ شهریور، تایید کردند که بالگردها و پهپادهای پاکستان به مواضع جبهه مقاومت ملی در پنجشیر اقدام به حمله کرده‌اند. این حمله در جریانِ یورش نیروهای طالبان به این دره بوده است. دره پنجشیر محل استقرار نیروهای مخالف طالبان موسوم به جبهه مقامت ملی افغانستان با رهبری احمد مسعود است. این منطقه تنها نقطه‌ایست که تا کنون به دست طالبان نیفتاده است. احمد مسعود روز دوشنبه در واکنش به این حملات گفت:«حمله دیروز طالبان نشاندهنده آن است که نیروهای بیگانه از گذشته همراه و در کنار طالبان علیه ملت افغانستان ایستاده‌اند و هنوز هم حضور دارند.»

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا