جدیدترین اخبارجهان

یکی از مقامات پنتاگون می‌گوید پوتین اگر نه به دنبال تصرف کل خاک اوکراین اما هنوز احتمالا خواهان تصرف بخش بزرگی از این کشور است

زلنسکی گفت اگر به روسیه فرصت داده شود جاه طلبی های خود را به فراتر از منطقه دونباس و تصرف بخش های بزرگی از اوکراین گسترش خواهد داد

پنتاگون : پوتین اگر نه به دنبال تصرف کل خاک اوکراین اما هنوز احتمالا خواهان تصرف بخش بزرگی از این کشور است

کالین کال معاون وزیر دفاع [پنتاگون] در امور سیاست ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اگر نه به دنبال تصرف کل خاک اوکراین، اما احتمالاً هنوز خواهان تصرف بخش بزرگی از اوکراین می‌باشد، اما با این حال مجبور شده است اهداف تاکتیکی خود را در جنگ محدود کند.

کال که در مراسمی به میزبانی مرکز امنیت آمریکایی نوین (Center for New American Security) سخنرانی می کرد گفت «من فکر می کنم که او [پوتین] اگر نه برای کل خاک اوکراین اما هنوز نقشه هایی برای بخش بزرگی از اوکراین دارد. با این حال فکر نمی کنم که بتواند به این اهداف دست پیدا کند.» «آنها [نیروهای روسیه] ممکن است در برخی قسمت ها به دستاوردهای تاکتیکی برسند اما اوکراینی ها مقاومت می کنند. فکر نمی‌کنم روس‌ها ظرفیت دستیابی به این اهداف بزرگ را داشته باشند.»

پنتاگون : پوتین اگر نه به دنبال تصرف کل خاک اوکراین اما هنوز احتمالا خواهان تصرف بخش بزرگی از این کشور است

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز روز سه شنبه گفت اگر به روسیه فرصت داده شود از منطقه «دونباس» فراتر خواهد رفت

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه گفت که معتقد است که اگر به روسیه فرصت داده شود، جاه‌طلبی‌های خود در اوکراین را به فراتر از مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق این کشور که مجموعا دونباس نامیده می شود، گسترش خواهد داد.

زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی با خبرنگاران دانمارکی گفت «من مطمئن هستم که اگر اوکراین به اندازه کافی قوی نباشد، آنها فراتر خواهند رفت.» «ما قدرت خود را به آنها نشان داده ایم و مهم است که این قدرت توسط شرکای غربی ما نیز در کنار ما به نمایش گذاشته شود.»

زلنسکی بار دیگر از کشورهای غربی درخواست تسلیحات بیشتر کرد. او گفت که از آنچه قبلا ارسال شده سپاسگزار است، اما اگر متحدان اوکراین بخواهند جاه طلبی های ارضی روسیه را خنثی کنند، «باید سریعتر اقدام کنند.»

در آغاز تهاجم قبل از اینکه نیروهای روسی از اطراف پایتخت اوکراین عقب نشینی کنند و در شرق کشور متمرکز شوند، چندین شهر و منطقه حومه کی‌یف را مورد حمله قرار دادند و اشغال کردند.

به گفته ارتش اوکراین، روسیه در اوایل ماه ژوئن پنج موشک کروز به سمت کی‌یف پایتخت اوکراین شلیک کرد.

زلنسکی درباره روس ها گفت «آنها قبلاً به کی‌یف آمده‌اند. «آنها استقبال و «میهمان نوازی» ما را در آنجا دیده‌اند و البته آنها در اندیشه اشغال کل کشور هستند. آنها این خواسته خود را در هفته های اول جنگ نشان دادند. این هدف آنهاست.»

پنتاگون : پوتین اگر نه به دنبال تصرف کل خاک اوکراین اما هنوز احتمالا خواهان تصرف بخش بزرگی از این کشور است    آخرین تحولات اوکراین  آخرین تحولات اوکراین    آخرین تحولات اوکراین  آخرین تحولات اوکراین  رئیس جمهور اوکراین  رئیس جمهور اوکراین  آخرین اخبار جنگ اوکراین روسیه    آخرین اخبار جنگ اوکراین روسیه    آخرین اخبار جنگ اوکراین روسیه  آخرین اخبار جنگ اوکراین روسیه 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا