جدیدترین اخبارجهان

پوتین استقلال مناطق تحت حاکمیت شورشیان اوکراین را به رسمیت شناخت

پوتین اوکراین را بخش جدایی ناپذیر تاریخ روسیه دانست و حق حاکمیت دو منطقه تحت سلطه جدایی طلبان را به رسمیت شناخت

ولادیمیر پوتین استقلال مناطق تحت حاکمیت شورشیان اوکراین را به رسمیت شناخت

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه دو منطقه جدا شده در شرق اوکرین را به عنوان موجودیت های مستقل به رسمیت شناخت و باعث تشدید بحرانی شد که غرب نگران است به برافروختن یک جنگ بزرگ ختم شود. ولادیمیر پوتین استقلال مناطق تحت حاکمیت شورشیان اوکراین را به رسمیت شناخت

ولادیمیر پوتین در یک سخنرانی طولانی که از تلویزیون پخش شد اوکراین را بخش جدایی ناپذیر از تاریخ روسیه توصیف کرد و گفت شرق اوکراین به لحاظ تاریخی خاک روسیه بوده است و او اطمینان دارد که مردم روسیه از تصمیم او حمایت می کنند.

کرملین گفت پوتین در یک تماس تلفنی تصمیم خود را به اطلاع سران کشورهای آلمان و فرانسه که نسبت به تصمیم او اظهار تاسف و مخالفت کرده اند، رسانده است؛ سپس تلویزیون دولتی روسیه ولادیمیر پوتین را در حال امضای این حکم نشان داد.

این اقدام مسکومی تواند تلاش لحظه آخری برای برگزاری جلسه دیدار با جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به منظور جلوگیری از حمله روسیه به اوکراین را نقش بر آب کند، در همین اثنا روبل روسیه همزمان با سخنرانی پوتین در مورد این موضوع دچار افت بیشتری شد و با ۳.۳% کاهش در طول امروز به ۷۹.۸۳ روبل به ازای هر یک دلار رسید.

ولادیمیر پوتین استقلال مناطق تحت حاکمیت شورشیان اوکراین را به رسمیت شناخت
پوتین استقلال مناطق تحت حاکمیت شورشیان اوکراین را به رسمیت شناخت

ولادیمیر پوتین در سخنرانی تلویزیونی طولانی خود که با اعلام خبر [به رسمیت شناختن استقلال مناطق تحت حاکمیت شورشیان اوکراینی] به پایان رسید به تاریخ بسیار دور تا امپراتوری عثمانی و تاریخ معاصر تا تنش ها به دلیل توسعه ناتو رو به شرق [که محرک کلیدی مسکو در بحران جاری است] پرداخت.

رئیس جمهور روسیه گفت «این تصمیم گیری را که خیلی وقت پیش باید انجام می شد ضروری می دانم؛ تصمیم گیری در مورد به رسمیت شناختن فوری استقلال و حق حاکمیت جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک.»

ولادیمیر پوتین قبلا گفته بود«اگر قرار باشد اوکراین به ناتو بپیوندد، این اقدام تهدید مستقیمی نسبت به امنیت روسیه خواهد بود.»

پوتین چندین سال است که برای احیای نفوذ روسیه بر کشورهایی که پس از فروپاشی شوروی ظهور کردند تلاش می کند در حالی که اوکراین جایگاه بسیار مهمی در جاه طلبی های او دارد.

روسیه هر گونه قصد حمله به کشور همسایه خود را انکار می کند اما تهدید کرده است که دست به اقدام «نظامی –فنی» از پیش تعیین نشده خواهد زد مگر اینکه ضمانت های امنیتی جامع دریافت کند از جمله دریافت تعهد مبنی بر اینکه اوکراین هرگز به ناتو نخواهد پیوست.

به رسمیت شناختن مناطق تحت کنترل شورشیان می تواند راه را برای مسکو هموار کند تا آشکارا نیروهای نظامی خود را به این دو منطقه جدایی طلب {دونتسک و لوهانسک} اعزام کند و مدعی شود که به عنوان یک متحد در حال مداخله است تا از این مناطق در مقابل اوکراین محافظت کند.

الکساندر بورودای (Alexander Borodai) یکی از اعضای پارلمان روسیه و رهبر سیاسی سابق دونتسک گفته است که در این صورت جدایی طلبان چشمشان به روسیه خواهد بود تا به آنها کمک کند که کنترل بخش هایی از این دو منطقه را که هنوز تحت سلطه نیرویهای نظامی اوکراین قرار دارند را در اختیار بگیرند. ولادیمیر پوتین استقلال مناطق تحت حاکمیت شورشیان اوکراین را به رسمیت شناخت

ولادیمیر پوتین استقلال مناطق تحت حاکمیت شورشیان اوکراین را به رسمیت شناخت
ولادیمیر پوتین استقلال مناطق تحت حاکمیت شورشیان اوکراین را به رسمیت شناخت

دونتسک و لوهانسک    دونتسک و لوهانسک    دونتسک و لوهانسک

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا