جدیدترین اخبارجهان

جنگ در اوکراین: پوتین قول داد روسیه در اوکراین پیروز خواهد شد

پوتین قول داد روسیه در اوکراین پیروز خواهد شد، اما نقص فنی مانع باعث ثطع تصویر او در تلویزیون شد

جنگ در اوکراین: پوتین قول داد روسیه در اوکراین پیروز خواهد شد

در حالی‌که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در روز جمعه حمله به اوکراین را در یک استادیوم مملو از تماشاگر فوتبال توجیه کرد، پوشش سخنرانی او در تلویزیون دولتی به طور غیرمنتظره‌ای به دلیل آنچه کرملین اعلام کرد مشکل فنی سرور بود، قطع شد.

پوتین در سخنرانی خود در مرکز استادیوم لوژنیکی مسکو به ده‌ها هزار نفری که پرچم‌های روسیه را به اهتزاز درآورده بودند و شعار «روسیه، روسیه، روسیه» سر می‌دادند، وعده داد که تمام اهداف کرملین محقق خواهد شد.

ولادیمیر پوتین ۶۹ ساله در سخنرانی خود گفت «ما می دانیم که باید چه کار کنیم، چگونه آن را انجام دهیم و به چه قیمتی. و ما کاملاً به تمام برنامه های خود خواهیم رسید.»

بسیاری از شعارهای روسی که در این سخنرانی گفته می‌شد، نماد “Z” را داشت که نیروهای روسی از آن به عنوان موتیف در اوکراین استفاده کردند. [یکی از آنها “زا پوتینا” – “برای پوتین” خوانده شده است]

جنگ در اوکراین: پوتین قول داد روسیه در اوکراین پیروز خواهد شد
جنگ در اوکراین: پوتین قول داد روسیه در اوکراین پیروز خواهد شد

پوتین که لباس یقه اسکی و کاپشن پوشیده بود گفت سربازانی که [در آن چه روسیه «عملیات نظامی ویژه» خود می‌نامد] در اوکراین می جنگند، اتحاد روسیه را به نمایش گذاشته اند.

پوتین گفت «آنها شانه به شانه همدیگر را کمک می کنند، از یکدیگر حمایت می کنند و در مواقع لزوم با بدن خود مانند برادر یکدیگر را در برابر گلوله ها محافظت می کنند. ما مدت هاست که چنین وحدتی نداشته ایم.»

همانطور که او صحبت می کرد، تلویزیون دولتی برای مدت کوتاهی وسط جمله او را قطع کرد و فیلم های از پیش ضبط شده قبلی از آهنگ های میهنی را نشان داد، اما نمایش او بعداً دوباره در تلویزیون دولتی پخش شد.

خبرگزاری ریا به نقل از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفته است که نقص فنی در سرور دلیل قطع ناگهانی تلویزیون دولتی بوده است. بلافاصله مشخص نشد که چرا مشکل سرور منجر به چنین وقفه ناگهانی و غیرعادی شده است.

پوتین می‌گوید عملیات در اوکراین ضروری بود، زیرا ایالات متحده آمریکا از این کشور برای تهدید روسیه استفاده می‌کرد و روسیه باید در برابر «نسل‌کشی» مردم روسی‌زبان توسط اوکراین دفاع می‌کرد.

اوکراین می گوید برای موجودیت خود می جنگد و ادعاهای پوتین در مورد نسل کشی بی معنی است. غرب می گوید ادعاهایی که می خواهد روسیه را از هم بپاشد، تخیلی است.

قبل از صحبت پوتین، سرود ملی پرتحرک روسیه با عبارت “روسیه کشور مقدس ماست” در کنار سکوهای استادیوم مورد استفاده در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ همراه با آهنگ های پاپ مدرن تری مانند “ساخت ایالات متحده آمریکا” پخش شد.

گروه روسی مورد علاقه پوتین، لیوبه (Lyube)، آهنگ های میهن پرستانه ای در مورد جنگ، فداکاری و افتخار کسانی که برای روسیه می جنگند، خواند.

شعر پان اسلاویستی (Pan-Slavist) فئودور تیوتچف (Fyodor Tyutchev)، که ابیات آن به روس ها هشدار می داد که اروپایی ها همیشه برده روشنگری محسوب می شوند، خوانده شد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت «روسیه هرگونه توهمی را در مورد اتکا به غرب از دست داده است و مسکو هرگز نظم جهانی تحت سلطه ایالات متحده آمریکا را نخواهد پذیرفت که مانند کلانتری عمل می کند که می خواهد همه عکس ها را در یک بار سالن به صدا درآورد.»

همزمان با سخنرانی پوتین، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین درباره بحران اوکراین تلفنی صحبت کرد.

جنگ در اوکراین: پوتین قول داد روسیه در اوکراین پیروز خواهد شد
جنگ در اوکراین: پوتین در استادیوم لوژنیکی مسکو قول داد روسیه در اوکراین پیروز شود

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا