جدیدترین اخبارکاناداکِبِک

دولت کبک طرح جدیدی برای خدمات مشاوره حقوقی به قربانیان خشونت‌های جنسی و خانگی ارائه می‌دهد

کبک خدمات مشاوره رایگان برای قربانیان سوءاستفاده جنسی و خشونت خانگی ارائه می‌دهد

دولت کبک طرح جدید برای خدمات مشاوره حقوقی به قربانیان خشونت‌های جنسی و خانگی ارائه می‌دهد

دولت کبک اعلام کرد که برای قربانیان سوءاستفاده جنسی و خشونت خانگی در استان خدمات مشاوره رایگان ارائه می‌دهد. طرح جدید دولت کبک برای ارائه خدمات مشاوره حقوقی به قربانیان خشونت‌های جنسی و خانگی

سایمون جولین-بارت (Simon Jolin-Barrette) وزیر دادگستری ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه خبر ارائه خدمات رایگان را با همراهی دنیل لافرانس (Daniel LaFrance) رئیس کمیسیون خدمات قضایی و سوفی گگنون (Sophie Gagnon) مدیرعامل جوری‌پاپ (Juripop) اعلام نمود. دولت کبک طرح جدید برای خدمات مشاوره حقوقی به قربانیان خشونت‌های جنسی و خانگی ارائه می‌دهد

دولت کبک طرح جدید برای خدمات مشاوره حقوقی به قربانیان خشونت‌های جنسی و خانگی ارائه می‌دهد
دولت کبک طرح جدید خدمات مشاوره حقوقی به قربانیان خشونت‌های جنسی و خانگی

این خدمات مشاوره تا سقف چهار ساعت امکان صحبت با یک وکیل را صرف‌نظر از درآمد قربانیان خشونت فراهم می‌کند.

علاوه بر این خدمات اضطراری مانند مراقبت از کودکان برای خانواده‌هایی که وضعیت آنها خطرناک قلمداد می‌شود فراهم خواهد شد.

دولت کبک می‌گوید که علاوه بر این کمک‌هایی از طریق وکلای متخصص و خدمات حقوقی اضطراری برای قربانیان فراهم می‌کند.

جولین-بارت تائید کرد که خدمات موردنظر سالانه ۳ میلیون دلار هزینه خواهد داشت و شامل ایجاد یک تیم ۱۴ نفری متشکل از ۱۲ وکیل متخصص در سراسر استان خواهد بود.

جولین-بارت گفت «ما باید سیستم قضایی را تغییر دهیم. ایجاد تغییر در فرهنگ بسیار مهم است.» «به‌عنوان وزیر دادگستری آنچه بیش از همه برای من ناخوشایند است مواقعی است که می‌شنوم قربانیان می‌گویند که «من هیچ اعتمادی به سیستم قضایی ندارم.» کار من این است که اطمینان پیدا کنم که هر فردی که قربانی تعرض جنسی یا خشونت خانگی است بتواند بگوید که به سیستم قضایی اطمینان دارم.»

جولین-بارت علاوه بر این از همکاری دولت با جوری‌پاپ که یک سازمان ارائه‌دهنده اطلاعات حقوقی [برای کسانی که «سیستم آنها را فراموش کرده است، کسانی که ثروتمندتر از آن قلمداد می‌شوند که کمک‌های حقوقی از دولت دریافت کنند اما فقیرتر از آن هستند که یک وکیل استخدام کنند.»] خبر داد.

این همکاری شامل صدور حکمی برای جوری پاپ به‌منظور جمع‌آوری اطلاعاتی درباره موانع اداری و قضایی پیش روی قربانیان باهدف پیشنهاد راه‌حل‌هایی برای بهبود سیستم خواهد بود.

سازمان جوری پاپ به‌منظور اجرای این دستور هرسال وکالت ۱۲۵ قربانی را به‌طور رایگان به عهده خواهد گرفت.

به گفته وزیر دادگستری تداوم این همکاری تا سال ۲۰۲۴ به تائید رسیده است و شامل آموزش وکلا، کارشناسان دفاتر ثبت‌اسناد رسمی و سایر حرفه‌ها برای کمک به درک خشونت‌های خانگی و جنسی به‌منظور کمک بهتر به قربانیان خواهد بود.

دولت کبک می‌گوید که آماده است تا سقف ۶ میلیون دلار در این پروژه همکاری سرمایه‌گذاری کند که پس از پایان یافتن همکاری اولیه می‌تواند تا یک سال دیگر نیز تمدید شود.

تصمیم اخیر با توجه به افزایش شمار پرونده‌های زن‌کُشی در استان اتخاذ شده که تابه‌حال به قتل ۱۴ زن در سال ۲۰۲۱ منجر شده است. در سال ۲۰۲۰ جان ۲۱ زن توسط آزارگران آنها گرفته شد؛ در سال ۲۰۱۹ در کبک ۱۱ زن در پرونده‌های خشونت خانگی به قتل رسیدند.

اوایل این ماه وزیر دادگستری لایحه قانونی ۹۲ را در مجلس ارائه کرد و امیدوار بود باعث شود طی کردن مراحل سیستم قضایی برای قربانیان بازمانده تعرض‌های جنسی و خشونت‌های خانگی کمتر دردناک باشد.

هدف این لایحه قانونی تشکیل دادگاه‌های تخصصی برای ایجاد یک محیط پذیرا و مساعدتر برای شاکیان است که اغلب به دلیل ترس از محکوم نشدن آزاردهندگان خود یا زیاده از حد دشوار بودن مراحل پیگیری تمایلی به اتخاذ اقدامات حقوقی ندارند.

جولین-بارت در زمان ارائه این طرح گفت امیدوار است که این لایحه باعث جلب دوباره اعتماد قربانیان به سیستم قضایی شود. دولت کبک طرح جدید برای خدمات مشاوره حقوقی به قربانیان خشونت‌های جنسی و خانگی ارائه می‌دهد

دولت کبک طرح جدید برای خدمات مشاوره حقوقی به قربانیان خشونت‌های جنسی و خانگی ارائه می‌دهد
دولت کبک طرح جدید برای خدمات مشاوره حقوقی به قربانیان خشونت‌های جنسی و خانگی ارائه می‌دهد

سوءاستفاده جنسی        سوءاستفاده جنسی            سوءاستفاده جنسی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا