جدیدترین اخبارکاناداکِبِک

کبک با شناسایی ۹،۳۹۷ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ رکورد جدیدی ثبت کرد؛ تعداد موارد بستری به ۴۷۳ نفر افزایش یافت

کبک با شناسایی ۹،۳۹۷ مورد ابتلا در روز پنج شنبه از ثبت بالاترین آمار در کانادا خبر داد که از ابتدای دوره پاندمی تا به حال بی سابقه است

کبک با شناسایی ۹،۳۹۷ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ رکورد جدیدی ثبت کرد؛ تعداد موارد بستری به ۴۷۳ نفر افزایش یافت

کبک با ثبت افزایش انفجاری بیش از ۹،۰۰۰ مورد شناسایی شده ویروس در روز پنجشنبه یک بار دیگر از بالاترین آمار روزانه موارد ابتلا به کووید-۱۹ در کانادا خبر داد.

استان کبک ۹،۳۹۷ مورد جدید کووید-۱۹ و شش مورد فوت دیگر به دلیل ابتلا به این بیماری ثبت کرد. از مارس ۲۰۲۰ تا به حال ۱۱،۶۵۸ مورد فوت در استان کبک ثبت شده است.

آمار موارد بستری در بیمارستان نیز دوباره با افزایش ۲۸ مورد ابتلا نسبت به روز قبل بالاتر رفت. مجموعاً ۲۸ مورد افزایش تعداد بستری جدید در حالی ثبت می شود که در ۲۴ ساعت گذشته ۹۲ نفر در بیمارستان ها پذیرش شده اند و ۶۴ نفر نیز مرخص شده اند، و در حال حاضر تعداد ۴۷۳ نفر به دلیل ویروس کرونا در بیمارستان بستری هستند.

اکثریت موارد جدید مربوط به افراد غیر واکسینه بوده است. از میان بیش از ۹،۰۰۰ مورد ابتلا تعداد ۵،۲۴۲ (۵۵ درصد) غیر واکسینه بودند، ۲۳۸ (۲.۵ درصد) درصد دوز اول واکسن خود را بیش از دو هفته قبل تزریق کرده بودند و ۳،۹۱۷ (۴۱ درصد) نیز هر دو دوز واکسن خود را بیش از هفت روز قبل تزریق کرده اند.

اکثر موارد جدید بستری شده در بیمارستان (۶۰ مورد) مربوط به افراد غیر واکسینه بوده است در حالی که ۳۲ نفر از این تعداد دوز دوم خود را ظرف هفت روز گذشته تزریق کرده اند. تعداد افرادی که در بخش مراقبت ویژه بستری هستند نیز نسبت به روز قبل ۳ نفر بیشتر شده است و در حال حاضر مجموعاً ۹۱ نفر در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

موسسه بهداشت عمومی کبک (INSPQ) نیز افزایش قابل ملاحظه ای در تعداد موارد ابتلا فعال گزارش کرد. در حال حاضر تعداد ۴۱،۸۰۷ مورد ابتلا جدید در استان وجود دارد که نسبت به روز قبل به میزان ۷،۶۴۶ مورد افزایش داشته است.

طبق اعلام دکتر مایلین دروئین (Mylène Drouin) مدیر بهداشت عمومی مونترال نرخ مثبت شدن تست ها در کبک در حال حاضر ۱۴.۶ درصد می‌باشد اما این ویروس در مونترال به سرعت در حال گسترش بوده و نرخ مثبت شدن تست در مونترال بین ۱۸ تا ۲۰ درصد است.

با مثبت شدن تست یک نفر از هر پنج نفر در مونترال، دکتر دروئین روز پنجشنبه گفت مسئولان بهداشت در تلاش های خود برای ردیابی تماس های فردی دچار مشکل هستند و نمی توانند تمام موارد را پیگیری کنند.

مونترال روز پنجشنبه تعداد ۱،۷۵۷ مورد ابتلا جدید ثبت کرد. کارکنان بخش بهداشت و درمان نیز تعداد بی سابقه ۵۴،۵۲۰ تست کووید را در تاریخ ۲۱ دسامبر پردازش کردند.

موارد ابتلا به اومیکرون رو به افزایش است

 

تنها ظرف دو هفته کوتاه، واریانت اومیکرون به واریانت غالب در کبک تبدیل شد.

موسسه بهداشت عمومی کبک (INSPQ) روز پنجشنبه گفت که تعداد ۲۵۱ مورد اومیکرون دیگر نیز شناسایی شده است در حالی که نمونه های بیشتری در انتظار تست و بررسی هستند. تا به حال تعداد ۲،۷۷۶ مورد ابتلا به اومیکرون از طریق توالی یابی ژنومی به تائید رسیده است.

با وجود اینکه به نظر می رسد که اومیکرون به سرعت در حال گسترش در استان و سایر نقاط کانادا می‌باشد، اما وزیر بهداشت کبک گفت که تأثیر این واریانت هنوز در بیمارستان ها احساس نشده است. وزیر بهداشت کبک در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه گفت اغلب کسانی که در بیمارستان بستری می شوند به واریانت دلتا مبتلا هستند.

طبق اعلام موسسه بهداشت عمومی کبک واریانت های اومیکرون و دلتا تنها واریانت های کووید-۱۹ هستند که در حال شیوع در کبک هستند. کبک : شناسایی ۹،۳۹۷ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ / تعداد موارد بستری به ۴۷۳ نفر افزایش یافت

کبک : شناسایی 9،397 مورد جدید ابتلا به کووید-19 / تعداد موارد بستری به 473 نفر افزایش یافت
: شناسایی ۹،۳۹۷ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ تعداد موارد بستری افزایش یافت

نرخ واکسیناسیون افزایش یافته است

 

نرخ واکسیناسیون نیز در کبک رو به افزایش است، و در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۹۵،۹۸۵ دوز تزریق شده است که مجموع دوزهای تزریق شده در کبک را به ۱۴،۶۱۹ دوز می رساند.

تا روز پنج شنبه تعداد ۷،۲۵۰،۴۵۵ دوز واکسن به عنوان دوز اول تزریق شده که شامل ۸۹ درصد از جمعیت پنج سال و بزرگ‌تر در کبک است. نرخ پوشش واکسیناسیون دوز دوم نیز با تزریق ۶،۶۵۱،۸۰۲ دوز به ۸۱ درصد از جمعیت استان رسیده است. استان کبک علاوه بر این روز چهارشنبه ۸۱،۸۹۳ دوز تقویتی تزریق کرده که مجموع تعداد دوزهای تقویتی تزریق شده در استان را به ۹۰۹،۶۴۳ مورد می رساند که شامل ۱۱ درصد از جمعیت می‌باشد.

 

آخرین آمار  اخبار کبک خبر کانادا  آخرین آمار  اخبار کبک خبر کانادا آخرین آمار  خبر کانادا  اخبار کبک  خبر کانادا  آخرین آمار  اخبار کبک  آخرین آمار خبر کانادا  خبر کانادا      خبر کانادا        خبر کانادا
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا