جدیدترین اخبارکاناداکِبِک

نخست وزیر استان کبک : به علت افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ گذرنامه واکسن پیاده‌سازی خواهد شد

نخست وزیر فرانسوا لوگو گفت استان کبک به علت افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ گذرنامه واکسن را پیاده‌سازی خواهد کرد

نخست وزیر استان کبک : به علت افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ گذرنامه واکسن پیاده‌سازی خواهد شد

نخست وزیر کبک فرانسوا لوگو روز پنج‌شنبه اعلام کرد استان کبک قصد دارد با توجه به افزایش‌های اخیر در آمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ گذرنامه واکسن را در استان پیاده‌سازی کند. نخست وزیر استان کبک : به علت افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ گذرنامه واکسن را پیاده‌سازی خواهد کرد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

فرانسوا لوگو، نخست وزیر کبک گفت که شهروندان کبک در شُرف ورود به موج چهارم پاندمی هستند و در واکنش به این شرایط یک گذرنامه واکسن پیاده‌سازی خواهد شد.

روز پنج‌شنبه استان ۳۰۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا جدید ثبت کرد {که از ۳۰ ماه می ۲۰۲۱ بالاترین تعداد روزانه ثبت شده است} و به گفته مسئولان استان از این تعداد ۷۲ مورد «در حال بررسی است.»

لوگو گفت «امتیازهای خاصی» برای افراد دارای واکسیناسیون و ایمنی کافی در مقابل ویروسی که از آغاز پاندمی تابه‌حال ۱۱،۲۴۰ نفر را در این استان کشته است در نظر گرفته خواهد شد.

نخست وزیر کبک گفت «هر دو دوز واکسن خود را دریافت کنید … این تنها راه پایان دادن به این پاندمی است.»

کریستین دوب (Christian Dubé) وزیر بهداشت قرار است در روزهای آتی جزییات بیشتری در مورد نحوه عملکرد این سیستم و همچنین زمان پیاده‌سازی آن ارائه کند. قبلاً دولت کبک گفته بود که تا اول سپتامبر برای راه‌اندازی گذرنامه واکسن منتظر خواهند ماند اما تنها به شرطی که وضعیت اپیدمیولوژیک فروکش کند.

لوگو که همراه نخست وزیر جاستین ترودو در یک اعلان خبری در مورد مراکز مراقبت روزانه صحبت می‌کرد گفت ازآنجاکه پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده موارد ابتلا افزایش یابد از گذرنامه‌های واکسن «به‌منظور فراهم آوردن امکان بازگشت به زندگی عادی برای افرادی که اقدام به واکسیناسیون کرده‌اند استفاده خواهد شد.»

دولت استانی همواره تأکید کرده است که همگی مردم صرف‌نظر از وضعیت واکسیناسیون همچنان به خدمات عمومی ضروری دسترسی خواهند داشت. به‌احتمال‌زیاد دسترسی به خدمات غیرضروری همچون باشگاه‌های ورزشی و رستوران‌ها طبق طرح راهبردی جدید محدود به افرادی خواهد بود که از واکسیناسیون و ایمنی کافی برخوردار باشند. نخست وزیر استان کبک : به علت افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ گذرنامه واکسن را پیاده‌سازی خواهد کرد

نخست وزیر استان کبک : به علت افزایش موارد ابتلا به کووید-19 گذرنامه واکسن را پیاده‌سازی خواهد کرد
به علت افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ گذرنامه واکسن را پیاده‌سازی خواهد کرد

برنامه‌های بازگشت به مدرسه

 

نخست وزیر فرانسوا لوگو گفت دانش آموزان و دانشجویانی که در دانشگاه‌ها، کالج‌های دولتی (CEGEP) و مدارس حاضر می‌شوند نیز از ماه سپتامبر به کلاس‌های درس بازمی‌گردند اما «طبق شرایطی».

فرانسوا لوگو در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه آیا همچنان انتظار می‌رود کودکان زیر ۱۲ سال که واجد شرایط واکسیناسیون نیستند نیز بدون پوشش ماسک به کلاس‌های درس بازگردند یا خیر گفت «ما در حال بازبینی حق عدم استفاده از ماسک برای کودکان هستیم.»

وزیر بهداشت کبک روز چهارشنبه گفت که شهروندان کبکی غیر واکسینه یا نیمه واکسینه از ۱ تا ۲۴ ماه جولای ۹۲ درصد از موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را تشکیل داده‌اند.

مری لوییز هاروی (Marie-Louise Harvey) که یکی از کارشناسان روابط رسانه‌ای وزارت بهداشت است گفت «هدف گذرنامه واکسن فراهم آوردن امکان دسترسی به فعالیت‌های غیرضروری برای افرادی است که به‌طور مناسب و کامل واکسینه شده‌اند.» «کاربرد خاص این گذرنامه بر اساس ارزیابی وضعیت اپیدمیولوژیک و پوشش واکسیناسیون در کبک تعیین خواهد شد.»

تا روز پنج‌شنبه ۸۳ درصد از شهروندان واجد شرایط کبکی با دریافت یک دوز واکسینه شده‌اند درحالی‌که ۶۷ درصد از جمعیت واجد شرایط واکسیناسیون کامل دریافت کرده‌اند.

 

حزب‌همبستگی‌کبک خواستار بحث‌ومناظره در مورد گذرنامه‌واکسن است

 

گابریل نادو-دوبیوس (Gabriel Nadeau-Dubois) سخنگوی مشترک حزب همبستگی کبک گفت که «بسیار مأیوس‌کننده است» که دولت لوگو از یک «مناظره عمومی واقعی» درباره اجرای طرح توزیع گذرنامه واکسن در مجمع ملی طفره می‌رود.

یکی از اعضای مجمع ملی طی یک بیانیه کتبی گفت «چنین اقدامی [پیاده‌سازی گذرنامه واکسن] پیش‌پاافتاده نیست و باید با شفافیت کامل در حضور کارشناسان در پارلمان به بحث گذاشته می‌شد.»

این عضو مجمع ملی گفت «ما بی‌صبرانه در انتظار جزییات گذرنامه احتمالی واکسن هستیم» و اضافه کرد که محافظت از اطلاعات شخصی از اهمیت بالایی برخوردار است.

این عضو مجمع ملی نوشت «من از تمامی شهروندان کبکی دعوت می‌کنم که هر چه سریع‌تر واکسینه شوند، واکسیناسیون برترین سلاح ما علیه این ویروس است و امید اصلی ما برای اینکه بالاخره به این پاندمی پایان دهیم.» نخست وزیر استان کبک : به علت افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ گذرنامه واکسن را پیاده‌سازی خواهد کرد

نخست وزیر استان کبک : به علت افزایش موارد ابتلا به کووید-19 گذرنامه واکسن را پیاده‌سازی خواهد کرد
نخست وزیر استان کبک : موارد ابتلا به کووید-۱۹ گذرنامه واکسن پیاده‌سازی خواهد

جاستین ترودو از گذرنامه واکسن کبک حمایت می‌کند

 

نخست وزیر جاستین ترودو ضمن اعلام حمایت خود از برنامه‌های لوگو برای به اجرا گذاشتن طرح گذرنامه واکسن در واکنش به افزایش تعداد موارد ابتلا به رسانه‌ها گفت «دیگر هیچ بهانه‌ای» برای منتظر ماندن برای دریافت واکسن وجود ندارد چراکه حالا کشور کانادا برای تمام کانادایی‌های واجد شرایط از تعداد دوزهای کافی واکسن برخوردار است. 

جاستین ترودو گفت «ما باید برای پشت سر گذاشتن این پاندمی واکسینه شویم، بخصوص با نگرانی‌های جدی که به دلیل واریانت دلتا با آن مواجه هستیم از این لحاظ که به‌طور مشخص ضربات سنگین‌تری به افراد نیمه واکسینه و غیر واکسینه وارد می‌کند.»

دولت فدرال نیز واکسیناسیون عمومی برای کارکنان بخش دولتی را در دست بررسی دارد.

 

 

اخبار کبک   اخبار مونترال  اخبار کبک      اخبار مونترال  اخبار کبک     اخبار مونترال    اخبار کبک    اخبار مونترال    اخبار کبک        اخبار مونترال

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا