ایرانجدیدترین اخبار

رئیسی: حجاب در ایران قانون است و زنان بدحجاب با حمله مواجه خواهند شد

رئیس دولت جمهوری اسلامی گفت حجاب در ایران قانون است

ابراهیم رئیسی: حجاب در ایران قانون است و زنان بدحجاب با حمله مواجه خواهند شد

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت جمهوری اسلامی روز شنبه پس از انتشار ویدئوی دوربین مداربسته یک مغازه در شاندیز مشهد که نشان می‌داد شخصی بر سر دو خانم بد حجاب ماست می‌ریزد گفت که حجاب در ایران قانون است.

پس از دستگیری مهسا امینی توسط گشت ارشاد و قتل او در شهریور گذشته، تعداد زیادی از زنان و دختران ایرانی با برداشتن حجاب تحمیلی جمهوری اسلامی مخالفتشان را با حجاب اجباری نشان دادند که با سرکوب شدید نیروهای امنیتی مواجه شدند.

در حالی که مقامات قضایی مشهد برای شخصی که ماست روی سر یک مادر و دخترش ریخت قرار بازداشت صادر کردند، مردم متوجه هستند که مقامات قضایی برای آرام کردن اذهان عمومی بصورت فرمالیته این حکم را صادر کرده‌اند.

هویت شخص مهاجم به ناموس مردم، مصطفی عبدی، مداح اهل بیت که پیشتر مسئول ستاد نماز جمعه بوده محرز شده است.

این مادر و دختر بی حجاب نیز به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین سختگیرانه پوشش زنان در ایران که در هیچ کجای قانون معیوب جمهوری اسلامی هم نوشته نشده، بازداشت شدند.

این درحالی است که زنان همچنان به طور گسترده بدون حجاب در مراکز خرید، رستوران ها، مغازه ها و خیابانهای سراسر ایران دیده می‌شوند و انتشار ویدئوهای مقاومت زنان و دختران بی حجاب در برابر گشت فاسد و جنایتکار ارشاد (پلیس بی‌اخلاق ایران) در شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شش کلاسه ملاهای متحجر در تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی گفت: اگر برخی می‌گویند اعتقادی به حجاب ندارند باید بدانند حجاب در ایران یک الزام قانونی است.

مقامات قضایی گفتند که به صاحب مغازه لبنیاتی که با مهاجم زنان بد حجاب در مغاه اش درگیر شد نیز هشدار داده‌اند.

 گزارش‌های منتشره در رسانه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهند که مغازه این کاسب پلمب شده است، اگرچه یک خبرگزاری محلی به نقل از او گفته است که اجازه بازگشایی پیدا کرده ولی بعدا باید در دادگاه حاضر شود و به دلیل دفاع از ناموس مردم جواب پس دهد.

رسانه های جمهوری اسلامی گزارش دادند که آخوند، غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی نیز پیشتر تهدید کرده بود که زنانی که بدون حجاب در انظار عمومی ظاهر می شوند، تحت تعقیب قرار می گیرند.

چند سایت خبری به نقل از آخوند اژه‌ای اعلام کردند: بی حجابی به منزله دشمنی با ارزشهاست.

بر اساس قوانین شریعت اسلامی که پس از انقلاب ۱۹۷۹ وضع شد، زنان موظفند موهای خود را بپوشانند و لباس های بلند و گشاد بپوشند؛ در غیر اینصورت متخلفان با جریمه، بازداشت، حبس و تجاوز در زندان مواجه خواهند شد.

حمله به دختران زن بی حجاب  مصطفی عبدی  حمله به دختران زن بی حجاب  مصطفی عبدی   حمله به دختران زن بی حجاب

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا