انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

پلیس سلطنتی یک جوان انتاریویی را به جرم مشارکت در فعالیت های تروریستی بازداشت کرد

پلیس سلطنتی کانادا یک مرد انتاریویی را به اتهام ارتباط با گروه نئونازی اتم‌وافن دستگیر کرد

پلیس سلطنتی کانادا یک جوان انتاریویی را به جرم مشارکت در فعالیت های تروریستی بازداشت کرد

یک مرد ۱۹ ساله اهل ویندزور در انتاریو پس از اینکه برای پیوستن به شاخه راست افراطی اتم‌وافن (Atomwaffen) نام نویسی کرده بود به فعالیت تروریستی متهم شد.

پلیس سلطنتی کانادا روز جمعه در یک بیانیه خبری گفت که ست برتراند (Seth Bertrand) با اتهام مشارکت در فعالیت های یک گروه تروریستی روبرو است.

پلیس ادعا کرد که او یک فرم عضویت آنلاین برای پیوستن به اتم وافن را پر کرده و «مهارت ها و تعهد خود» را به این گروه تروریستی پیشنهاد داده است.

بر اساس سوابق دادگاه انتاریو، برتراند در فوریه ۲۰۲۱ به اتهام آسیب رساندن به شیشه جلوی ساختمان «ما ترنسجندرها و مرکز پشتیبانی (We Transgender and Support Centre)» متهم شده بود.

ست برتراند همچنین به برانگیختن نفرت علیه جامعه اقلیت های جنسیتی (LGBTQ) و همچنین سایر اعمال آزار و آسیب رسانی و داشتن یک سلاح ممنوعه، یعنی چاقو، متهم شد.

پلیس سلطنتی کانادا در بیانیه مطبوعاتی خود گفت «فردی در منطقه ویندزور در فاصله بین ۱۲ فوریه و ۲۰ ماه مه ۲۰۲۱ مرتکب جرایم مختلفی با انگیزه نفرت شده بود.»

در نتیجه انجام تحقیقات مرتبط با آن جرایم، تیم اجرایی امنیت ملی پلیس سلطنتی شواهدی پیدا کرد که منجر به طرح اتهامات اتم‌وافن علیه برتراند شد.

پلیس سلطنتی کانادا گفت که بخش استانی مبارزه با تروریسم پلیس استانی انتاریو نیز در این تحقیقات شرکت داشته است.

اتم‌وافن (Atomwaffen) در ۳ فوریه ۲۰۲۱ به فهرست گروه های تروریستی کانادا اضافه شد.

به گفته سازمان امنیت عمومی کانادا، گروه اتم‌وافن که به عنوان نظم سوسیالیست ملی نیز شناخته می شود، «یک گروه تروریستی بین المللی نئونازی» است.

این گروه خواستار اقدامات خشونت آمیز علیه گروه های نژادی، مذهبی، و قومی، و خبرچین ها، پلیس و مأموران دولتی است تا باعث فروپاشی جامعه شود.

دولت در فهرست بندی خود مدعی است که اعضای این گروه در به اصطلاح «اردوگاه‌های نفرت» برای استفاده از سلاح‌ها و نبرد تن به تن آموزش می بینند.

پروفسور آمارنات آماراسینگام (Amarnath Amarasingam) کارشناس تروریسم دانشگاه کوئینز گفت «این نمونه خوبی از بحثی است که مدتهاست کارشناسان افراط گرایی به ویژه در مورد اهمیت قرار دادن سازمان های راست افراطی در فهرست گروه های تروریستی مطرح می کنند.» «قرار دادن این گروه ها در فهرست نه تنها این پیام را به کانادایی‌ها می رساند که انواع تهدیدها جدی گرفته می‌شوند، بلکه بسیاری از فعالیت‌های مضر از جمع‌آوری کمک مالی گرفته تا جذب نیرو را که این سازمان‌ها می‌توانستند آشکارا انجام دهند، محدود می‌کند.»

پلیس سلطنتی کانادا یک جوان انتاریویی را به جرم مشارکت در فعالیت های تروریستی بازداشت کرد
A note was left at Aaron Bergeron’s residence in Windsor, Ont. (Source: AM800)

ویندزور انتاریو  سازمان امنیت عمومی کانادا   ویندزور انتاریو    سازمان امنیت عمومی کانادا  سازمان امنیت عمومی کانادا  ویندزور انتاریو

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا