جدیدترین اخبارسبک زندگی

بلاتکلیفی در زندگی مشترک

عوامل انتخاب درست در زندگی

بلاتکلیفی در زندگی مشترک

تمام افراد همواره در زندگی مشترکشان با مشکلات کوچک و بزرگ دست به گریبان هستند که معمولا با گذشت و کوتاه آمدن یک یا دو طرف موضوع برطرف می‌شودT با این وجود گاهی اوقات فرد در شرایطی قرار می‌گیرد که احساس می‌کند نه برای حل یک مشکل بلکه در دو راهی ماندن و رفتن قرار گرفته و باید تصمیم بگیرد.

در این مطلب ما قصد داریم نکاتی را به کسانی که در این شرایط قرار می گیرند گوشزد کنیم که یا از این به بعد کلا در این شرایط قرار نگیرند و یا اگر قرار گرفتند بتوانند درست تصمیم گیری کنند.

هدیه صمیمی
هدیه صمیمی

بازبینی مشکل

یکی از بهترین و اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که روی علل و عوامل بروز مشکل یا مشکلاتی که باعث دلسردی شما در زندگی شده بیشتر فکر کرده و دوباره آنها را بازبینی کنید. معمولا در این مواقع اگر فرد کمی در دادگاه وجدان خود صادق باشد پی به اشتباهات خودش نیز می برد و از مواضعش کوتاه می‌آید.

تمام جوانب را بسنجید

معمولا وقتی کسی از موضوعی دلخور می‌شود چشمش را به روی تمام مسائل می بندد و فقط روی موضوعی که برایش دچار مشکل شده متمرکز می‌شود. حال آنکه چنانچه شما در این شرایط و قبل از تصمیم گیری راجع به رفتن، ماندن و تاثیرات رفتن تان بر روی زندگی مشترک و آنچه که از دست می‌دهید فکر کنید احتمالا به مسائلی توجه خواهید کرد که قبل از آن متوجه نبوده اید.

راهنمایی دوستان معتمد

حضور دوستان مشترک، معتمد و بزرگترهای فامیل یا خانواده در این شرایط یکی دیگر از راهکارهای برون رفت از اختلافات جدی زوج است. حتی اگر بتوانید یک مهمانی کوچک بگیرید و از دوست مشترک و معتمد هر دو طرف دعوت کنید، خواه ناخواه دو طرف به احترام حرف فردی که دوستش دارند و برایشان محترم هستند دست از اختلافات خود برمی دارند.

صداقت

سعی کنید نه تنها با طرف مقابل بلکه با خودتان صادق باشید ! موضوع را آنچنان که هست و با دیدی صلح جویانه بررسی کنید و نگذارید اختلافات شما باعث ناسپاسی، بی معرفتی و جفا به کسی شود که پیش از این برایتان دوست داشتنی و محبوب بوده است. در عین حال باید با خودتان هم روراست باشید که بدانید آیا می خواهید زندگیتان شکل جدیدی به خود بگیرد و یا همچنان می‌خواهید از بار مسئولیت خودتان را خلاص کنید ؟

درست انتخاب کنید

در نهایت شما می‌توانید یکبار دیگر بین ادامه یا ترک زندگی مشترکتان بر اساس شاخص های زیر تصمیم بگیرید.

عوامل انتخاب درست در زندگی

۱- ارتباط بدون واسطه با طرف مقابل
۲- تلاش برای ارتقاء موقعیت و پذیرفتن تفاوتها در دیدگاهها و اعتقاد طرفین
۳- گرفتن کمک از افراد حرفه ای مانند coach
۴- تلاش برای یافتن مشکل و مواجه شدن با آن
۵- دادن مدت زمان معین به یکدیگر برای فرو رفتن به تفکر منطقی به عملکردهای طرفین
۶- احترام و خراب نکردن پل های پشت سر در بیان انتقاد از یکدیگر

به یاد داشته باشید که هیچگاه جدایی پایان یک مسیر نیست، همیشه راه حلی برای حل مشکلات وجود دارد. مغتنم است با ارتقاء دانش و آگاهی خود به حفظ زندگی و استحکام آن بپردازیم.

مشاور زوج  هدیه صمیمی لایف کوچ حرفه ای  هاله کوچینگ  مشاور زوج   هدیه صمیمی لایف کوچ حرفه ای  هاله کوچینگ  مشاور زوج   هدیه صمیمی لایف کوچ حرفه ای  هاله کوچینگ  مشاور زوج  بلاتکلیفی در زندگی مشترک  بلاتکلیفی در زندگی مشترک

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا