انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

بقایای اجساد چهار نفر در محل انفجار اتاوا پیدا شد، اما خطرات محیطی مانع بازیابی اجساد است

در ادامه تحقیقات در صحنه انفجار و آتش سوزی کارخانه کامیون سازی اتاوا بقایای اجساد چهار نفر پیدا شد

بقایای اجساد چهار نفر در محل انفجار اتاوا پیدا شد، اما خطرات محیطی مانع بازیابی اجساد است

مسئولان روز یکشنبه اعلام کردند بقایای اجساد چهار نفر در محل انفجار و آتش سوزی بزرگ در کارخانه ساخت کامیون تانکردار در اتاوا پیدا شد اما این محوطه بسیار خطرناک تر از آن است که در حال حاضر بتوان اجساد را بازیابی کرد. بقایای اجساد چهار نفر در محل انفجار اتاوا پیدا شد، اما خطرات محیطی مانع بازیابی اجساد است

ماموران تحقیق می گویند برای اعلام دلیل انفجار روز پنجشنبه در کارخانه ایست‌وی تنک (Eastway Tank) در مریوال رود (Merivale Road) خیلی زود است. نخاله ها، مواد شیمیایی و انسجام ساختار محل انفجار و همینطور شرایط آب و هوایی همگی مانع ادامه تحقیقات هستند.

در حال حاضر هیچ جدول زمانی برای تکمیل تحقیقات وجود ندارد.

فرانک داوست (Frank D’Aoust)  بازرس پلیس اتاوا گف که با پاکسازی نخاله ها موانع جدیدی کشف شدند که ماموران تحقیق را در معرض خطر قرار می دهند. بقایای اجساد چهار نفر در محل انفجار اتاوا پیدا شد، اما خطرات محیطی مانع بازیابی اجساد است

بقایای اجساد چهار نفر در محل انفجار اتاوا پیدا شد، اما خطرات محیطی مانع بازیابی اجساد است
بقایای اجساد چهار نفر در محل انفجار اتاوا پیدا شد

۵ نفر در این حادثه مفقود شده اند و گمان می رود که جان باخته باشند. یکی از سه نفری که به بیمارستان منتقل شد روز پنجشنبه فوت کرد. یکی دیگر از مصدومان از بیمارستان مرخص شد و وضعیت جسمی یک نفر باقیمانده در بیمارستان باثبات است.

دکتر لوییز مک ناتن-فیلین (Louise McNaughton-Filion) سرپرست منطقه ای پزشکی قانونی در دفتر اتاوا گفت تا هنگامی که بقایای اجساد بازیابی نشود هویت قربانیان رسما تایید نخواهد شد.

دکتر مک ناتن گفت «در حال حاضر امکان دسترسی ایمن به آنها وجود ندارد.» «به محض اینکه امکان دسترسی ایمن فراهم شود بقایای اجساد را بازیابی خواهیم کرد و ضمن رعایت احترام آنها را تحلیل خواهیم کرد تا علت مرگ، نحوه مرگ آنها و شناسایی هویت را به وسیله ابزارهای علوم جرم شناسی قانونی تعیین کنیم.

اعضای خانواده قربانیان در شبکه های اجتماعی ریک باستین (Rick Bastien) و کیلا فرگوسن (Kayla Ferguson) را به عنوان برخی از افراد کشته شده در انفجار شناسایی کرده اند.

چندین سازمان از جمله دفتر پزشکی قانونی، اداره آتش نشانی انتاریو، وزارت کار و نهاد مرجع استانداردهای فنی و ایمنی در حال بررسی حادثه هستند.

تیم بکت (Tim Beckett) معاون اداره آتش نشانی گفت «فرایند تحقیقات ما کامل و جامع است و جامع بودن فرایند تحقیقاتی ما به معنی وقت گیر بودن است.» «تیم ما به پیشرفت های دست یافته با این وجود هنوز کارهای بسیاری برای انجام دادن باقی مانده است.»

چالش های مضاعفی پیش روی تحقیقات قرار دارد. پیش بینی می شود از یکشنبه شب یک طوفان برفی موجب بارش ۲۵ تا ۴۰ سانیمتر برف در این ناحیه شود. 

داوست بازپرس پلیس اتاوا گفت تدابیر احتیاطی برای محافظت از تحقیقات و ماموران تحقیق پیش بینی شده است.

داوست گفت «ما در حال آماده سازی چادرهای بزرگ هستیم و این چادرهای بزرگ به محافظت از شواهدی که در معرض مولفه‌های محیطی قرار دارند کمک خواهند کرد.» «علاوه بر این ما یک برف روب داریم که در اختیار ما قرار خواهد گرفت.» بقایای اجساد چهار نفر در محل انفجار اتاوا پیدا شد، اما خطرات محیطی مانع بازیابی اجساد است

بقایای اجساد چهار نفر در محل انفجار اتاوا پیدا شد، اما خطرات محیطی مانع بازیابی اجساد است
بقایای اجساد چهار نفر در محل انفجار اتاوا پیدا شد

«کاملا نابود»

بقایای اجساد چهار نفر در محل انفجار اتاوا پیدا شد، اما خطرات محیطی مانع بازیابی اجساد است

روز یکشنبه خبرنگاران هنگام گفتگو با داوست از او خواستند که صحنه پس از آتش سوزی و انفجار در ساختمان ایست‌وی تنک را توصیف کند.

داست گفت «سقف فروریخته بود. بخش بزرگی از ساختمان به طور کامل در انفجار و آتش سوزی نابود و تخریب شده بود.» «حجم بالای نخاله در همه جا وجود دارد. ما از یک بیل مکانیکی غلتک دار کمک می گیریم و مراقبیم که هیچ کدام از قطعاتی که باید در جای خود بمانند را جابجا نکنیم.»

داوست گفت هنوز زبانه کشیدن شعله های آتش از میان نخاله ها اتفاق می افتد که به دلایل حفظ ایمنی کار ار متوقف می کند.

داست اضافه کرد که «صحنه حادثه بسیار پرمخاطره و بی ثبات است و ما به منظور اطمینان از ایمنی ماموران تحقیق حاضر در صحنه و از روی احترام به قربانیان که در صحنه حادثه قرار دارند وقت کافی صرف می کنیم.»

بکت گفت که نمی تواند بزرگی ناحیه انفجار را تخمین بزند اما اضافه کرد که تحقیقات در داخل خطوط محوطه کارخانه در حال اجرا است. وی گفت «ما در حال حاضر هیچ گونه جنبه تحقیقاتی در خارج از خطوط محوطه کارخانه مشاهده نمی کنیم.»

آتش سوزی در کارخانه         آتش سوزی در کارخانه              آتش سوزی در کارخانه           آتش سوزی در کارخانه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا