ایرانجدیدترین اخبارجهان

بهیه نامجو مادر برادران افکاری در سالگرد اعدام نوید : چرخ حیات جمهوری اسلامی با خون می‌چرخد

سعید افکاری برادر نوید بازداشت شد

سالگرد اعدام نوید افکاری؛ بازداشت سعید افکاری برادر نوید

بهیه نامجو مادر برادران افکاری در سالگرد اعدام نوید : چرخ حیات جمهوری اسلامی با خون می‌چرخد

در تجمع ایرانیان مقیم شهر ادمونتون کانادا به مناسبت اولین سالگرد اعدام نوید افکاری کشتی‌گیر ۲۷ ساله، پیامی از بهیه نامجو، مادر برادران افکاری، خوانده شد. خانم نامجو با اشاره به اعدام پسرش، گفت که قوه قضاییه جمهوری اسلامی، فرزندش را با غیرانسانی‌ترین روش‌های ممکن شکنجه کرد تا به قتل شخصی که حتی نمی‌شناسد اقرار کند.

در حالی که بهیه نامجو در پیام خود از شکنجه شدید سه فرزندش در زندان‌ برای اعتراف اجباری خبر می‌دهد و پزشکی قانونی هم جریان شکنجه را تایید می‌کند، اما روز گذشته خبرگزاری فارس (وابسته به سپاه پاسداران) در گزارشی شکنجه نوید افکاری را تکذیب کرد و برای توجیه حکم اعدام وی، به پخش اعترافات اجباری افکاری روی آورد. بهیه نامجو مادر برادران افکاری در سالگرد اعدام نوید : چرخ حیات جمهوری اسلامی با خون می‌چرخد

بهیه نامجو مادر برادران افکاری در سالگرد اعدام نوید : چرخ حیات جمهوری اسلامی با خون می‌چرخد
بهیه نامجو مادر برادران افکاری در سالگرد اعدام نوید : چرخ حیات جمهوری اسلامی

ادعای این خبرگزاری در حالی است که پیشتر نامه‌ای به دستخط نوید افکاری منتشر شد. در این نامه افکاری به شکنجه‌های خود در زندان اشاره کرد و نوشت که تحت فشار و شکنجه بی‌رحمانه، مجبور به نوشتن مطالبی شد که سراسر کذب و ساختگی بودند. نوید افکاری گفته بود که با شکنجه او را وادار به پذیرش اتهامات ساختگی کردند. بهیه نامجو مادر برادران افکاری در سالگرد اعدام نوید : چرخ حیات جمهوری اسلامی با خون می‌چرخد

مادر نوید افکاری به شکنجه فرزندانش برای اعتراف علیه یکدیگر اشاره کرد و ضمن درخواست کمک از جامعه جهانی، گفت که چرخ حیات جمهوری اسلامی با خون می‌چرخد و در این رژیم، در همچنان بر پاشنه جنایت می‌چرخد.

نوید افکاری به همراه دو برادر خود در جریان اعتراضات مرداد ۱۳۹۷ در شیراز به اتهام محاربه و قتل یک نیروی امنیتی وابسته به شرکت آبفاء دستگیر شدند. نوید افکاری حکم اعدام دریافت کرد و حبیب و وحید افکاری نیز به ۵۴ و ۲۷ سال حبس محکوم شدند.

وکیل خانواده افکاری، در واکنش به تایید حکم حبس وحید افکاری، گفت که رای دادگاه ۲۴ تناقض و سه دروغ دارد و این حکم تنها با علم قاضی صادر شده است.

حساب توییتری «۱۵۰۰ تصویر» نیز از دستگیری سعیدافکاری، برادر نوید افکاری پس از ضرب و شتم از سوی شش مامور امنیتی خبر داد. این جریان در پی انتشار پیامی از سوی سعید افکاری در حساب توییتر خود مبنی بر بازداشت برادرانش در انفرادی زندان عادل آباد شیراز رخ داد.

هم اکنون حساب کاربری سعید افکاری در توییتر از دسترس خارج شده است. بهیه نامجو مادر برادران افکاری در سالگرد اعدام نوید : چرخ حیات جمهوری اسلامی با خون می‌چرخد

نوید افکاری ۲۲ شهریور سال گذشته اعدام شد و وحید و حبیب افکاری، برادران نوید افکاری، هر دو بیش از یک سال است که در سلول انفرادی در زندان عادل آباد شیراز هستند.

بهیه نامجو مادر برادران افکاری در سالگرد اعدام نوید : چرخ حیات جمهوری اسلامی با خون می‌چرخد
بهیه نامجو مادر برادران افکاری : چرخ حیات جمهوری اسلامی با خون می‌چرخد
بهیه نامجو مادر برادران افکاری در سالگرد اعدام نوید : چرخ حیات جمهوری اسلامی با خون می‌چرخد
بهیه نامجو مادر برادران افکاری سالگرد اعدام نوید چرخ حیات جمهوری اسلامی با خون

در تجمع ایرانیان مقیم کانادا، تصاویری از کاووس سید امامی و زهرا کاظمی نیز به چشم می‌خورد.

زهرا کاظمی، عکاس دوتابعیتی ایرانی-کانادایی، حین عکسبرداری از تجمع شماری از خانواده‌های زندانیان سیاسی دستگیر شد و پس از ۱۸ روز، از مرگ وی در بیمارستانی در تهران خبر دادند. بنا به گزارش‌ها، علت مرگ خانم کاظمی اصابت جسمی سخت به سر وی بود. با وجود آنکه متهم اصلی، سعید مرتضوی دادستان وقت تهران در زندان بود اما دیگر به این پرونده رسیدگی نشد.

کاووس سید امامی، شهروند دوتابعیتی و مدیرعامل موسسه حیات وحش میراث پارسیان نیز در زندان به طور مشکوکی جان باخت. علت فوت او «خودکشی» گزارش شده است؛ اما خانواده او چنین ادعایی را رد کرده‌اند. بهیه نامجو مادر برادران افکاری در سالگرد اعدام نوید : چرخ حیات جمهوری اسلامی با خون می‌چرخد

https://twitter.com/Gol_0978m/status/1436895878631936002?s=20

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا