جدیدترین اخبارجهان

چندین فروند موشک بالستیک فاتح ۱۱۰ به پایگاه‌های نظامی آمریکا در استان اربیل عراق اصابت کردند

به گزارش رسانه عراقی دو  مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق هدف حمله موشک‌های بالستیک قرار گرفتند 

چندین فروند موشک بالستیک فاتح ۱۱۰ به پایگاه‌های نظامی آمریکا در اربیل عراق اصابت کردند

برخی منابع عراقی بامداد یکشنبه از شنیده ‌شدن صدای انفجارهای مهیبی در شهر اربیل در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

چندین فروند موشک بالستیک فاتح 110 به پایگاه‌های نظامی آمریکایی در استان اربیل عراق اصابت کردند
چندین فروند موشک بالستیک به پایگاه‌های نظامی آمریکا در اربیل عراق اصابت کردند

خبرگزاری عراقی صابرین‌نیوز گزارش داد که ده‌ها انفجار شهر اربیل را لرزانده است. آژیرهای خطر در نزدیکی پایگاه الحریر، فرودگاه اربیل و مجتمع صلاح الدین به صدا درآمدند.

این رسانه عراقی در ادامه نوشت ۱۴ فروند راکت ۱۲۲ میلی‌متری گراد به پایگاه‌های نظامی آمریکا در مجتمع زرین در استان اربیل، شامل یکی از پایگاه‌ها و خوابگاه‌های نظامی آمریکا اصابت کردند. پایگاه نظامی آمریکا زیر باران موشک‌های گراد هستند.

صابرین نیوز اعلام کرد ۶ فروند موشک بالستیک از نوع فاتح ۱۱۰ نیز در میان موشک های شلیک شده به سمت پایگاه آمریکا در اربیل وجود داشته است. همچنین این خبرگزاری به نقل از یک منبع امنیتی نوشت دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفتند.

این رسانه با انتشار کلیپ ویدئویی نوشت تیراندازی شدید در آسمان اربیل پس از خبر پرواز ناشناس پهپاد به‌گوش می‌رسد؛ تعداد زیادی از هواپیماهای نظامی آمریکایی در حال پرواز در آسمان اربیل هستند و حمل ‌و نقل غیرنظامی هوایی در منطقه متوقف شده است. همچنین گیرنده‌های Adsb در حریم هوایی اربیل که در زمینه ترافیک هوایی تخصص دارد، نیز متوقف شده‌اند.

منابع مطلع گفتند در پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل آتش‌سوزی شده است. آژیرهای خطر نیز در کنسولگری آمریکا در اربیل به صدا درآمد.

رسانه‌های عراقی همچنین گزارش دادند که دروازه‌های ورودی سفارت آمریکا در بغداد بسته شده، آماده باش کامل در پایگاه‌های نظامی در عراق اعلام شده است و نیروهای امنیتی کردستان عراق، تمام راه‌های منتهی به فرودگاه اربیل، پایگاه الحریر و مجتمع صلاح الدین را در حالت آماده باش کامل بستند.

شبکه کُردی رووداو به نقل از امید خوشناو فرماندار اربیل گزارش داد که در حمله موشکی امشب به اهدافی در اربیل، هیچ کسی زخمی نشده است. شبکه رووداو به نقل از مدیرکل فرودگاه بین‌المللی اربیل گفت که حمله موشکی امشب هیچ پروازی را تحت تأثیر قرار نداده و همه پروازها طبق برنامه انجام می‌شود.

شبکه العربیه نیز به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد که هیچ نظامی این کشور در حملات موشکی امشب به اربیل، کشته نشده است.

یکی از ویدئوهای منتشر شده از لحظه برخورد موشک‌ها به پایگاه نظامی اسرائیلی-آمریکایی در اربیل نشان می‌دهد ساعت برخورد ۱:۲۰ دقیقه بامداد است. صابرین‌نیوز درباره ساعت اجرای حمله نوشت این «زمان» به هیچ ‌وجه تصادفی نیست.

این رسانه عراقی همچنین افزود در زمان حمله، سامانه‌های پدافند موشکی آمریکایی پاتریوت ۲ و ۳ که در اربیل در شمال عراق مستقر هستند، کار نمی‌کردند.

https://twitter.com/theragex/status/1502781581597020160?s=20&t=skoMIdOzklI9smKlJuOong

 

#حمله_به_پایگاه‌های_نظامی_آمریکا #پایگاه‌های_آمریکا_در_عراق #پایگاه‌های_اسرائیل_در_عراق #حمله_هوایی #حمله_موشکی_به_پایگاه‌های_آمریکا #حمله_موشکی_به_پایگاه‌های_اسرائیل

حمله موشکی به پایگاه‎‌های آمریکا و اسرائیل در عراق  حمله موشکی به پایگاه‎‌های آمریکا و اسرائیل در عراق  حمله موشکی به پایگاه‎‌های آمریکا و اسرائیل در عراق

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا