انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

رئیس پلیس تورنتو پس از انتشار داده هایی که نشان می دهد شهروندان رنگین پوست بیشتر هدف برخوردهای خشن پلیس قرار گرفته اند گفت اقدامات اصلاحی انجام می دهد

رئیس پلیس تورنتو در پی انتشار داده های جدید که نشان می‌دهد مردم سیاه پوست بیشتر از نسبت جمعیتی خود هدف توسل به زور توسط پلیس قرار گرفته‌اند وعده اقدام داد

رئیس پلیس تورنتو پس از انتشار داده هایی که نشان می دهد شهروندان رنگین پوست بیشتر هدف برخوردهای خشن پلیس قرار گرفته اند گفت اقدامات اصلاحی انجام می دهد

نسبت رنگین پوستانی که هنگام تعامل با پلیس تورنتو در سال ۲۰۲۰ با خشونت مواجه شده بودند ۲۰ تا ۶۰ درصد بیشتر از سفیدپوستان بوده است و احتمال اینکه پلیس تورنتو اسلحه خود را به سمت سیاه پوستان غیرمسلح نشانه گرفته باشد ۲۳۰ درصد بیشتر از سفیدپوستان بوده است.

گزارش بررسی بیش از ۸۶،۵۰۰ مورد تعامل پلیس تورنتو با مردم در طول سال ۲۰۲۰ که در روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می دهد در مواردی که یک «اقدام انتظامی» مانند دستگیری یا صدور برگه تخلفات استانی صادر شده، نه تنها نسبت افراد رنگین پوست مخاطب چنین اقداماتی بسیار بیشتر از کل موارد بوده، بلکه سطح نیروی پلیسی که علیه آنها اعزام و مستقر شده بود نیز شدیدتر بوده است.

پلیس در گزارش بررسی موارد تعامل با مردم در سال ۲۰۲۰ می نویسد «استفاده از زور در مورد سیاه پوستان بسیار بیشتر و در انواع شدیدتری بوده است.»

این بررسی نشان داد که ۳۹ درصد از افرادی که پلیس تورنتو در سال ۲۰۲۰ علیه آنها از زور استفاده کرده، سیاه پوست بودند.

در همان سال تنها ۲۴ درصد از افرادی که پلیس تورنتو با آنها تعامل داشت سیاه‌پوست بودند، به این معنی که در سال ۲۰۲۰ نسبت شهروندان سیاه پوست که با اقدامات انتظامی پلیس مواجه شده اند ۲۲۰ درصد بیشتر از کل افراد مخاطب اقدامات انتظامی پلیس در این سال بوده است.

این گزارش نشان می دهد که اگر به طور خاص ۳۷۱ موردی را بررسی کنیم که در این سال ماموران پلیس اسلحه یا تفنگ خود را به سمت مردم نشانه گرفته اند درمی یابیم احتمال اینکه پلیس «در شرایطی که متوجه هیچ سلاحی نشده است» اسلحه خود را به سمت سیاه پوستان نشانه بگیرد ۲۳۰ درصد بیشتر از سفیدپوستان است.

در همین حال، ۴۰ درصد بیشتر احتمال دارد که پلیس از تجهیزاتی با قدرت غیرمرگبار مانند تماس فیزیکی، تفنگ ساچمه ای، باتوم یا تیزر علیه افراد سفیدپوست استفاده کند، حتی در شرایطی که تصور می شود آنها مسلح باشند.

در مقایسه با ساکنان سفیدپوست، احتمال اینکه پلیس در جریان یک اقدام انتظامی اسلحه خود را به سمت مردم نشانه بگیرد در مورد شهروندان سیاه‌پوست ۱۵۰ درصد بیشتر در مورد شهروندان آسیایی ۱۶۰ درصد بیشتر و در مورد شهروندان آسیای جنوبی ۲۰۰ درصد بیشتر است.

جیمز رامر (James Ramer) رئیس پلیس تورنتو به نوبه خود گفت که داده ها آنچه را که جوامع اقلیت نژادی برای دهه ها مطرح می کردند تأیید می کند و پلیس برای اصلاح این بی عدالتی ها به اندازه کافی اقدام نکرده است.

جیمز رامر رئیس پلیس تورنتو در بیانیه ای گفت «به عنوان رئیس پلیس و از طرف نیروی پلیس بابت این شرایط متاسفم و بی‌ قید و شرط عذرخواهی می‌کنم. انتشار این داده‌ها برای بسیاری دردناک خواهد بود. نگرانی‌های شما ریشه‌های عمیقی دارد که فراتر از انتشار گزارش امروز است. ما باید بهبود ایجاد کنیم. ما عملکرد بهتری خواهیم داشت.»

ماموران  پلیس تورنتو در چهار حادثه در سال ۲۰۲۰ با اسلحه شلیک کردند و دو نفر را کشتند.

یافته‌های این بازبینی بسیار تلخ است، یک بخشنامه داخلی که برای ماموران پلیس تورنتو ارسال شده و به روئیت خبرگزاری سی‌پی۲۴ (CP24) رسیده است، هشدار می‌دهد که چند هفته آینده برای آنها «دشوار» و «چالش‌انگیز» خواهد بود زیرا مردم نسبت به ماهیت نامتناسب استفاده از زور علیه شهروندان اقلیت نژادی شهر واکنش نشان می‌دهند.

دیوید شلنات (David Shellnutt) وکیل دادگستری که نماینده مدعیانی است که که می گویند نژادپرستی در دستگیری و مجروح شدن آنها توسط پلیس تورنتو نقش داشته گفت «گزارش ها و عذرخواهی روسای پلیس کافی نیست، ما به نظارت و مداخله قوی عمومی در این سیستم انتظامی که به شدت خارج از کنترل است و بر اساس سیستم های ضد نژادپرستی سیاهپوستان ساخته شده است، نیاز داریم.»

گزارش بررسی سال ۲۰۲۰ تعاملات پلیس تورنتو با مردم به بررسی ۹۴۹ مورد استفاده از زور توسط ماموران پلیس در برخورد با ۱،۲۲۴ نفر از شهروندان پرداخت که باعث شده بود یکی از اعضای نیروی پلیس به مراقبت پزشکی احتیاج پیدا کند، یا اسلحه، تیزر، باتوم یا اسپری فلفل آماده استفاده شود یا حیوان پلیس با یک شخص تماس فیزیکی پیدا کند.

به طور کلی، احتمال استفاده از زور در مورد افراد سیاهپوست در مقایسه با سهم آنها از کل اقدامات انتظامی ۶۰ درصد بیشتر، در مورد مردم آسیا و خاورمیانه هر دو ۲۰ درصد بیش تر بود، در حالی که این نسبت در مورد افراد لاتین تبار ۵۰ درصد بیشتر از سهم آنها از کل اقدامات انتظامی پلیس بود.

این بررسی نشان داد که حتی پس از  تطبیق نسبی جمعیت‌شناختی محله‌های مختلف شهر، رنگین پوستان حتی در مکان‌هایی که نسبت کمتری از جمعیت را تشکیل می دادند، با خشونت بیشتری از جانب پلیس مواجه می‌شوند.

همچنین مشخص شد که از بازرسی های بدنی به شیوه ای استفاده می شود که به طور نامتناسبی جمعیت افراد اقلیت نژادی را هدف قرار می دهد.

این بررسی نشان داد که افراد اقوام بومی ۳۰ درصد بیشتر از نسبت جمعیت خود به تمام بازداشت‌ها مورد بازرسی بدنی قرار گرفته اند.

اما تدابیر جدیدی که توسط پلیس تورنتو اتخاذ گردیده باعث شده است که تعداد کلی بازرسی های بدنی انجام شده از اکتبر ۲۰۲۱ به طور قابل توجهی از ۷۲۱ مورد در سپتامبر به تنها ۸۹ مورد در نوامبر برسد.

الزامات جمع‌آوری اطلاعات نژاد افرادی که پلیس علیه آنها از زور استفاده کرده است بخشی از اصلاحاتی بود که توسط دولت «کاتلین او’دی وین» بیست و پنجمین نخست وزیر انتاریو و رهبر حزب لیبرال انتاریو در سال ۲۰۱۷ به تصویب رسید که عملاً اختیارات پلیس برای متوقف کردن دلبخواه افراد و پرسیدن اطلاعات شخصی آنها را در استان انتاریو غیرقانونی اعلام کرد.

رئیس پلیس تورنتو پس از انتشار داده هایی که نشان می دهد شهروندان رنگین پوست بیشتر هدف برخوردهای خشن پلیس قرار گرفته اند گفت اقدامات اصلاحی انجام می دهد
رئیس پلیس تورنتو پس از انتشار داده هایی که نشان می دهد شهروندان رنگین پوست بیشتر هدف برخوردهای خشن پلیس قرار گرفته اند گفت اقدامات اصلاحی انجام می دهد

کاتلین او’دی وین سیاه پوستان کانادا  شهروندان رنگین پوست  سیاه پوستان کانادا  شهروندان رنگین پوست سیاه پوستان کانادا  سیاه پوستان کانادا  کاتلین او’دی وین  کاتلین او’دی وین

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا