ایرانجدیدترین اخبارفرهنگ و هنر

فصل کرگدن

فصل کرگدن در نتفلیکس با نقش آفرینی بهروز وثوقی و مونیکا بلوچی

فصل کرگدن در نتفلیکس با نقش آفرینی بهروز وثوقی و مونیکا بلوچی

فیلم‌ سینمایی « فصل کرگدن » به کارگردانی بهمن قبادی و نقش آفرینی بهروز وثوقی و مونیکا بلوچی در سایت سینمایی نتفلیکس بطور انحصاری پخش می شود.

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ پنجمین ساخته « بهمن قبادی » که توسط کمپانى بین‌المللی « وایلد بانچ » Wild Bunch پخش جهانی شده، تاکنون در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی از جمله بخش ویژه سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم « تورنتو » به نمایش درآمده و چندین جایزه معتبر را از آن خود کرده است.

 فیلم سینمایی فصل کرگدن (Rhino Season) به کارگردانی بهمن قبادی و با هنرنمایی بهروز وثوقی اسطوره سینمای ایران، مونیکا بلوچی ستاره سرشناس سینمای جهان، تعدادی از بازیگران نام ‌آشنای ترکیه از جمله یلماز اردوگان، بئلجیم بلگین، برن سات و آرش لباف خواننده سرشناس ایرانی، با مدیر فیلمبرداری تورج اصلانی فیلمبردار مجرب سینمای ایران، بعد از اکران بر پرده سینماهای کشورهای جهان و نمایش در جشنواره‌ های مختلف بین‌المللی در سطح دنیا و کسب چندین جایزه معتبر بین‌المللی ، اخیرا با عقد قراردادی در اختیار سایت آمریکایی نتفلیکس (Netflix) قرار گرفت.

فصل کرگدن در نتفلیکس با نقش آفرینی وثوقی و مونیکا بلوچی
فصل کرگدن در نتفلیکس با نقش آفرینی وثوقی و مونیکا بلوچی

علاقمندان به سینما در سراسر جهان می‌توانند این اثر سینمایی را از طریق سایت اینترنتی نتفلیکس این غول عظیم دنیای سینما مشاهده کنند.

بهمن قبادی کارگردان ، فیلم‌نامه‌نویس ، تهیه‌کننده و عکاس کرد ایرانی است. او از جملهٔ کارگردانانِ نسل دومِ موج نو سینمای ایران به‌شمار می‌آید.

قبادی در سال‌های پایانی دهه ۶۰ به عکاسی هنری و صنعتی روی آورد. پس از آن، با ساخت فیلم‌های هشت میلی‌متری به فیلم‌سازی روی آورد. حاصل آن دوران ، تعدادی فیلم داستانی و مستند هشت میلی‌متری است. فیلم‌های کوتاه قبادی از نیمه دهه ۱۳۷۰ مورد توجه قرار گرفتند و توانستند جوایز داخلی و خارجی متعددی را نصیب وی کنند.

قبادی با فیلم زندگی در مه ، مسیر تازه‌ای در کارنامه اش گشود. این فیلم جوایز متعدد بین‌المللی را به دست آورده و عنوان « یکی از تحسین برانگیزترین فیلم کوتاه در ایران » را نیز به خود اختصاص داد. 

فصل کرگدن در نتفلیکس با نقش آفرینی وثوقی و مونیکا بلوچی بهمن قبادی با ساخت فیلم بلند زمانی برای مستی اسب‌ها به جرگه فیلم‌سازان حرفه‌ای پیوست. 

این فیلم، نخستین فیلم مستند کردی‌زبان تاریخ سینمای ایران است. 

فصل کرگدن در نتفلیکس با نقش آفرینی وثوقی و مونیکا بلوچی
فصل کرگدن در نتفلیکس با نقش آفرینی وثوقی و مونیکا بلوچی

آرش لباف            آرش لباف

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا