جدیدترین اخبارجهان

انگشتری با بیش از ۲۴ هزار و ۶۷۹ قطعه الماس رکورددار گینس شد

هندی ها الماسی ترین انگشتر جهان را ساختند

رکورد جهانی گینس؛ یک انگشتر با بیش از ۲۴ هزار و ۶۷۹ قطعه الماس 

جواهرسازان هندی با استفاده ۲۴ هزار و ۶۷۹ قطعه الماس برای ساخت یک انگشتر جواهر نشان، رکورد الماسی ترین انگشتر جهان را به نام خودشان ثبت کردند. 

به گفته سازنده های این انگشتر خاص، طرح آن از روی قارچ صدفی برداشته شده و شامل ۴۱ گلبرگ و رنگش صورتی ملایم است. 

سازنده این انگشتر دلیل انتخاب طرح قارچ صدفی را اعتقاد به جاودانگی و نامیرایی آن خواند و گفت: وزن این انگشتر براق ۳۴۰ گرم و قیمت آن ۹۵ هزار دلار است.

پیش از این در سال ۲۲۰  انگشتر ” هارشیت بانسال ”  با استفاده از ۱۲ هزار و ۳۶۸ قطعه الماس ساخته شد و تا امروز رکوردار الماسی ترین انگشتر جهان بود. 

میزان الماس بکار رفته در انگشتر جدید تقریبا دو برابر بیش از انگشتر هارشیت بانسال است. 

گفتنی است صنعت تراش الماس در گجرات هندوستان و نزدیکی مرکز تجارت بین‌المللی یمینی واقع شده است. 

حدود ۹۰ درصد الماس تراش خورده جهان در هندوستان تولید می شود بطوریکه در سال ۲۰۰۰ الماس تراش خورده مهمترین صادرات هند به بازارهای آمریکا و اروپا بوده است. 

گفتنی است که بیش از ۶۵۰ هزار نفر در صنعت الماس در کشور هندوستان فعالیت دارند.

رکورد جهانی گینس؛ یک انگشتر با بیش از ۲۴ هزار و ۶۷۹ قطعه الماس  

جواهرسازان هندی با استفاده ۲۴ هزار و ۶۷۹ قطعه الماس برای ساخت یک انگشتر جواهر نشان، رکورد الماسی ترین انگشتر جهان را به نام خودشان ثبت کردند. به گفته سازنده های این انگشتر خاص، طرح آن از روی قارچ صدفی برداشته شده و شامل ۴۱ گلبرگ و رنگش صورتی ملایم است. سازنده این انگشتر دلیل انتخاب طرح قارچ صدفی را اعتقاد به جاودانگی و نامیرایی آن خواند و گفت: وزن این انگشتر براق ۳۴۰ گرم و قیمت آن ۹۵ هزار دلار است. پیش از این در سال ۲۲۰  انگشتر ” هارشیت بانسال ”  با استفاده از ۱۲ هزار و ۳۶۸ قطعه الماس ساخته شد و تا امروز رکوردار الماسی ترین انگشتر جهان بود. میزان الماس بکار رفته در انگشتر جدید تقریبا دو برابر بیش از انگشتر هارشیت بانسال است. گفتنی است صنعت تراش الماس در گجرات هندوستان و نزدیکی مرکز تجارت بین‌المللی یمینی واقع شده است. حدود ۹۰ درصد الماس تراش خورده جهان در هندوستان تولید می شود بطوریکه در سال ۲۰۰۰ الماس تراش خورده مهمترین صادرات هند به بازارهای آمریکا و اروپا بوده است. گفتنی است که بیش از ۶۵۰ هزار نفر در صنعت الماس در کشور هندوستان فعالیت دارند. بزرگترین انگشتر الماس  بزرگترین انگشتر الماس

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا