انتاریوبریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکاناداکِبِک

در انتخابات انتاریو افزایش هزینه های زندگی در صدر مسائل مهم برای رأی دهندگان قرار دارد

افزایش هزینه های زندگی که باعث نگرانی کانادایی ها شده، در صدر موضوعات تعیین کننده انتخابات انتاریو قرار دارد

افزایش هزینه های زندگی  در صدر مسائل مهم برای رأی دهندگان در انتخابات انتاریو قرار دارد

افزایش هزینه زندگی با بالارفتن همه قیمت ها از خواربار گرفته تا بنزین باعث نگرانی کانادایی ها شده و در حال تعریف و شکل دهی به انتخابات انتاریو است.

در منطقه تورنتو بزرگ میانگین قیمت هر لیتر سوخت به رکورد ۲.۰۹ دلار رسید در حالی که روز دوشنبه قیمت بنزین در مونترال به ۲.۱۵ دلار افزایش یافت. هر دو قیمت از ونکوور که اخیراً شاهد رسیدن قیمت بنزین به ۲.۳۴ دلار بود، پایین تر هستند. کارشناسان پیش بینی می کنند که هیچ تعدیل قیمتی در آینده نزدیک وجود ندارد.

یک راننده به خبرگزاری سی تی وی نیوز  (CTV News) گفت «معمولاً هفته ای ۵۰ دلار بنزین می زنم.» «الان هر هفته برای همین مقدار بنزین ۸۰ دلار می پردازم.»

قیمت مواد غذایی نیز افزایش یافته است.

به نظر می رسد در انتاریو که روز دوشنبه شاهد برگزاری آخرین مناظره رهبران احزاب پیش از انتخابات ۲ جون بود، افزایش هزینه های زندگی در صدر مهم ترین مسائل برای رأی دهندگان قرار دارد.

داگ فورد، رهبر محافظه‌کاران پیشرو متعهد شده که مالیات بنزین و سوخت را موقتاً کاهش دهد، در حالی که لیبرال‌ها وعده داده‌اند تا سال ۲۰۲۴ تمام کرایه‌های حمل و نقل را به یک دلار کاهش دهند. حزب نیودموکرات نیز وعده کمک‌های بلاعوض برای ارتقاء بهره وری انرژی در خانه‌ها را داده که می‌تواند به کاهش قبوض آب و برق کمک کند.

یکی از رأی‌دهندگان به خبرگزاری سی تی وی گفت «من هنوز در مورد اینکه به کدام حزب رأی بدهم تصمیم نگرفته ام، اما انتخاب من هر کسی است که بتواند کنترل هزینه‌های زندگی را در دست بگیرد.»

ساریکا آگراوال می گوید که یک سال پیش برای تهیه مواد غذایی خانواده پنج نفره خود ۱۰۰ دلار در هفته خرج می کرد. آگراوال می‌گوید امروز این قیمت نزدیک به ۲۰۰ دلار است.

حداقل آرامشی در بازار مسکن ایجاد شده است. بر اساس داده های انجمن املاک و مستغلات کانادا متوسط قیمت خانه ها در کانادا برای دومین ماه متوالی کاهش یافت. متوسط هزینه یک خانه کانادایی در ماه اپریل ۷۴۶،۰۰۰ دلار بود که نسبت به بالاترین رقم بی‌سابقه ۸۱۶،۰۰۰ دلار در فوریه ۲۰۲۲ کاهش [۹ درصدی] داشته است. اگرچه افزایش نرخ وام مسکن به آرام شدن بازار کمک می کند، اما قیمت خانه ها در کانادا هنوز گران تر از یک سال قبل است.

سازمان آمار کانادا قرار است آخرین آمار تورم خود را روز چهارشنبه منتشر کند. در حالی که بسیاری امیدوارند تورم از قبل به اوج خود رسیده باشد، داده های منتشر شده در ماه اپریل نشان می دهد که تورم به بالاترین میزان در ۳۰ سال گذشته یعنی ۶.۷ درصد رسیده است.

افزایش هزینه های زندگی  در صدر مسائل مهم برای رأی دهندگان در انتخابات انتاریو قرار دارد
افزایش هزینه های زندگی  در صدر مسائل مهم برای رأی دهندگان در انتخابات انتاریو قرار دارد

هزینه های زندگی در تورنتو ونکوور کانادا    هزینه های زندگی در تورنتو ونکوور کانادا    هزینه های زندگی در تورنتو ونکوور کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا