جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

معاون وزیر خارجه کانادا: برای برخورد با تهدید مزدوران ایران در کانادا باید مرکز مشخصی ایجاد کنیم

معاون وزیر امور خارجه کانادا پیشنهاد ایجاد مرکزی متشکل و متمرکز برای مقابله با عوامل جمهوری اسلامی در کانادا را داد

معاون وزیر خارجه کانادا: برای برخورد با تهدید مزدوران ایران در کانادا باید مرکز مشخصی ایجاد کنیم

راب الیفانت، معاون وزیر امور خارجه و نماینده پارلمان فدرال کانادا در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال گفت باید برای برخورد با تهدید کنشگران، شهروندان ایرانی‌تبار توسط عمال جمهوری اسلامی، مرکزی متشکل از وزارتخانه‌های امور خارجه، اطلاعات، کشور، دفاع و پلیس کانادا تشکیل شود.

راب الیفانت با تاکید بر اینکه چنانچه کنشگران و شهروندان ایرانی‌تبار از سوی جهوری اسلامی مورد تهدید قرار گرفتند باید گزارش بدهند در رابطه با اینکه چرا کانادا تاکنون سپاه پاسداران را جزو لیست گروه‌های تروریستی قرار نداده گفت: «اگر این کار آسان و شدنی بود تا الان انجام شده بود. در حال حاضر، سریع‌ترین راه محدود کردن افراد وابسته به سپاه پاسداران، تحریم‌های هدفمند است.»

تاکنون تعداد زیادی از ایرانیان ساکن کانادا نسبت به تهدیدات صورت گرفته از سوی عمال جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرده‌اند و برخی از این افراد حتی از تعقیب شدن تا درب منزلشان خبر داده‌اند.

بی اعتنایی پلیس کانادا به گزارش‌ها

برخی از کنشگران ایرانی مقیم کانادا پیش از این چندین بار گزارش هایی از تعقیب و تهدیدهای صورت گرفته توسط مزدوران جمهوری اسلامی به پلیس کانادا داده‌اند اما تاکنون برای آنها کاری صورت نگرفته و آنها معتقد هستند پلیس کانادا این تهدیدها را جدی نمی‌گیرد و پیگیری نمی‌کند.

بر همین اساس در حال حاضر گروهی از وکلای کانادا با هماهنگی گروهی از وکلا در ایران و آمریکا کارزاری را برای شناسایی عوامل جمهوری اسلامی با هدف شناسایی و اخراج اعضای سپاه و گشت ارشاد جمهوری اسلامی از کانادا و برخورد با کسانی که در کانادا با سپاه پاسداران همکاری دارند راه اندازی کرده‌اند.

معاون وزیر امور خارجه کانادا با بیان اینکه تخمین زده شده که حدود ده‌هزار نفر از اعضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بیشترین تاثیر را در خشونتهای ایران داشته‌اند اظهار کرد: این افراد از سوی کانادا مادام العمر تحریم و به خاک کانادا ممنوع الورود هستند. همچنین چنانچه اکنون در کانادا باشد اخراج خواهند شد. تهدید مزدوران ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا