آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

شکایت سنخی علیه شرکت مخابراتی راجرز به دلیل قطع سراسری شبکه در دادگاه ثبت شد

گروهی از مشتریان راجرز با طرح یک شکایت سنخی خواستار دریافت غرامت از این شرکت شدند

شکایت سنخی علیه شرکت مخابراتی راجرز به دلیل قطع سراسری شبکه در دادگاه ثبت شد

یک مرد اهل کبک شکایت سنخی علیه راجرز ثبت کرده و این شرکت بزرگ مخابراتی را به سهل انگاری و «فلج کردن کشور برای یک روز کامل» به دلیل قطع شبکه در سراسر کشور در هفته گذشته متهم کرده است.

شکایت سنخی علیه شرکت مخابراتی راجرز به دلیل قطع سراسری شبکه در دادگاه ثبت شد
شکایت سنخی علیه شرکت مخابراتی راجرز به دلیل قطع سراسری شبکه در دادگاه ثبت شد

هفته گذشته سراسر کشور با قطعی گسترده شبکه خدمات راجرز مواجه شد و نه تنها پیامک و داده های تلفن همراه، بلکه توانایی مشتریان برای تماس با ۹۱۱ و خرید از طریق سیستم های پرداخت خرید نقدی را مختل کرد.

این شکایت سنخی که هنوز توسط قاضی تایید نشده است، روز دوشنبه توسط شرکت حقوقی ال‌پی‌سی آووکات (LPC Avocat Inc.) در دادگاه عالی در مونترال ثبت شد. این شکایت به دنبال دریافت ۴۰۰ دلار برای اعضای گروه شاکیان است که مشتری خدمات راجرز هستند و از قطع شبکه در ۸ و ۹ جولای زیان دیده اند. همچنین به دنبال غرامت برای مشتریان برندهای فرعی راجرز مانند فایدو موبایل (Fido Mobile) و چتر موبایل (Chatr Mobile) است.

مردی به نام آرنو وردیه (Arnaud Verdier) ساکن کبک به عنوان شاکی در پرونده حقوقی نام برده شده است. آرنو وردیه که بر اساس متن درخواست مجوز شکایت سنخی اعلام کرده است از ماه جون ۲۰۲۰ مشتری راجرز بود، از اینکه اپراتور خدمات شبکه او فقط معادل دو روز خدمات را بابت جبران قطعی شبکه به مشتریان پیشنهاد کرده، «حیرت زده» شده است.

تونی استافیری (Tony Staffieri) رئیس و مدیر عامل راجرز در بیانیه ای که در روز شنبه منتشر شد علت «قطع سیستم شبکه» را «به روز رسانی تعمیر و نگهداری» در شبکه اصلی شرکت دانست.

وردیه در اسناد حقوقی ارائه شده به دادگاه نوشت که راجرز باید قبل از اجرای سراسری آپدیت شبکه آن را آزمایش می‌کرد، فرآیندی که در دنیای فناوری اطلاعات به عنوان «استیجینگ» شناخته می‌شود.

وردیه شکایت خود را به این دلیل تنظیم کرد که معتقد بود اعتبار دو روزه برای خسارات وارد شده «کاملاً ناکافی» است، و مدعی شد که توسط تبلیغات راجرز مبنی بر «قابل اتکاترین شبکه کانادا» «گمراه» شده است و می خواهد راجرز را به دلیل «سهل انگاری» این شرکت که باعث شد خدمات ۹۱۱ برای مشتریان آن به مدت طولانی غیرقابل دسترس باشد، پاسخگو نگه دارد.

وردیه ادعا کرد خسارتی که به او وارد شده که بسیار بیشتر از اعتبار دو روز خدمات بوده است.

وردیه توضیح داد که در روز قطع خدمات راجرز در حال رانندگی از سن هوبرت (St-Hubert) در کبک به مقصد بلینویل (Blainville) جزیره ای در حومه مونترال بوده است، که معمولا با ماشین حدود یک ساعت طول می‌کشد. با این حال، از آنجایی که او نمی‌توانست با گوشی هوشمند خود در گوگل مپ (Google Maps) «سریع‌ترین مسیر (یعنی برای جلوگیری از ترافیک) را مسیریابی کند،» سفر او در ۸ جولای ۹۰ دقیقه طول کشید.

این دادخواست همچنین گفت که او روز جمعه گذشته نتوانسته است با کارت نقدی خود ناهار بخرد.

وردیر به دنبال ۲۰۰ دلار برای هر یکی از شاکیان این شکایت گروهی به دلیل عدم ارائه خدمات به مشتریان و همچنین ۲۰۰ دلار دیگر به دلیل این ادعا است که راجرز «اظهارات نادرستی» در مورد داشتن قابل اعتمادترین شبکه ارائه کرده است.

این دادخواست همچنین به دنبال غرامت از طرف مشتریان غیر مستقیم راجرز است که نتوانسته اند در طول مدت قطع شبکه، انتقال وجه الکترونیکی و اینتراک (Interac) انجام دهند.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا