جدیدترین اخبارجهان

روسیه و اوکراین ارزیابی و پیشرفت در مذاکرات جنگ را مثبت ارائه کردند

روسیه و اوکراین درخشان‌ترین ارزیابی‌شان را از پیشرفت در مذاکرات درباره جنگ ارائه می‌کنند

روسیه و اوکراین ارزیابی و پیشرفت در مذاکرات جنگ را مثبت ارائه کردند

روز یکشنبه مقامات روسیه و اوکراین خوش‌بینانه‌ترین ارزیابی‌های خود را از مذاکرات خود درباره جنگ در اوکراین ارائه کردند که نشان می‌دهد ممکن است طی چند روز آینده نتایج مثبتی حاصل شود.

وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا به طور جداگانه گفت «روسیه نشانه‌هایی از تمایل به مشارکت در مذاکرات اساسی درباره پایان دادن به درگیری که در آن هزاران نفر کشته شده‌اند، نشان می‌دهد.» او اشاره کرد که تاکنون بیش از ۲.۵ میلیون نفر نیز از جنگ فرار کرده اند.

اوکراین گفته است که حاضر به مذاکره است، اما نه تسلیم می‌شود  و نه هیچ اولتیماتومی را قبول می‌کند.

میخائیلو پودولیاک، مذاکره کننده و مشاور رئیس جمهور اوکراین در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده، گفت «ما اصولاً از هیچ موضعی تسلیم نخواهیم شد. روسیه اکنون این را درک می کند. روسیه در حال حاضر شروع به گفتگوهای سازنده کرده است.»

او گفت «من فکر می کنم که ما به معنای واقعی کلمه طی چند روز به برخی نتایج دست خواهیم یافت.»

خبرگزاری ریانووستی به نقل از یک نماینده روس، لئونید اسلوتسکی (Leonid Slutsky) گفت که مذاکرات پیشرفت قابل توجهی داشته است.

اسلوتسکی گفت «طبق انتظارات شخصی من، این پیشرفت ممکن است در روزهای آینده به یک موضع مشترک برای هر دو هیئت تبدیل شود و اسنادی برای امضا آماده شود.»

هیچ یک از طرفین اشاره نکردند که ممکن است بر سر چه مسئله‌ای توافق داشته‌ باشند.

نظرات عمومی آنها تقریباً در همان زمان صادر شد. آنها در هجدهمین روز جنگ که با حمله وحشیانه نیروهای روسی به اوکراین در ۲۴ فوریه آغاز شد و کرملین آن را یک عملیات نظامی ویژه می‌داند، اظهار نظر کرده‌اند.

پودولیاک در توئیتی گفت که روسیه با دقت به پیشنهادهای اوکراین گوش می دهد. او گفت «خواسته های ما پایان جنگ و خروج نیروهای (روسیه) است. من تفاهم را می بینم و گفتگو وجود دارد.»

دوشنبه گذشته، سخنگوی ارشد کرملین گفت اگر کی‌یف فهرستی از شرایط را برآورده کند، روسیه نیز آماده است تا عملیات نظامی خود را «در یک لحظه» متوقف کند.

از جمله خواسته ها این بود که اوکراین کریمه را به عنوان سرزمین روسیه و همچنین جمهوری‌های جدایی طلب دونتسک و لوهانسک را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت بشناسد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هفته گذشته گفته بود «ما می‌توانیم درباره چگونگی ادامه حیات این سرزمین‌ها بحث و سازش پیدا کنیم» و در عین حال افزود «ما برای تسلیم شدن آماده نیستیم.»

آخرین ساعات دوشنبه گذشته، سه دور مذاکرات بین دو طرف در بلاروس عمدتاً بر مسائل بشردوستانه متمرکز بود و منجر به باز شدن محدود برخی از کریدورها برای فرار غیرنظامیان از جنگ شد.

روز جمعه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت «تغییرات مثبتی» در مذاکرات رخ داده است، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد. کرملین روز شنبه اعلام کرد که گفتگوها بین مقامات روسیه و اوکراین “به صورت ویدئویی” ادامه داشته است.

گفتگوهای وزرای خارجه روسیه و اوکراین در پنجشنبه گذشته هیچ پیشرفت آشکاری در راستای آتش‌بس ایجاد نکرد، اما تحلیلگران گفتند که این واقعیت که آنها حتی در حال ملاقات بودند، پنجره‌ای را برای پایان دادن به جنگ باز کرده است.

روسیه و اوکراین ارزیابی و پیشرفت در مذاکرات جنگ را مثبت ارائه کردند
روسیه و اوکراین ارزیابی و پیشرفت در مذاکرات جنگ را مثبت ارائه کردند

#حمله_روسیه_به_اوکراین #مذاکرات_جنگ #آتش‌بس #مذاکرات_روسیه_و_اوکراین #ولودیمیر_زلنسکی #رئیس_جمهور_اوکراین #ولادیمیر_پوتین #رئیس_جمهور_روسیه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا