جدیدترین اخبارجهان

روسیه خواستار از سرگیری مذاکرات هسته ای ایران در وین شد

درخواست روسیه از ایران برای از سرگیری مذاکرات احیای برجام

روسیه خواستار از سرگیری مذاکرات هسته ای ایران در وین شد

سرگنی لاروف، وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود، از وی خواست که به مذاکرات احیای برجام در وین برگردند. به گفته لاروف، طرف ایرانی این پیام را با جدیت لازم دریافت کرد. روسیه خواستار از سرگیری مذاکرات هسته ای ایران در وین شد  

روسیه خواستار از سرگیری مذاکرات هسته ای ایران در وین شد
روسیه خواستار از سرگیری مذاکرات هسته ای ایران در وین شد

چهاردهم اگوست، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای از سرعت یافتن برنامه هسته‌ای ایران و غنی‌سازی اورانیوم خبر داد و هشدار داد که ایران تا آستانه دستیابی به صلاح هسته‌ای پیش رفته است.

مذاکرات احیای برجام از اواسط فروردین ماه سال جاری، با حضور ایران و کشورهای عضو برجام با هدف بازگشت ایران و آمریکا به توافقات هسته‌ای آغاز شد. شش دور از مذاکرات برجام تا ۲۱ ماه جون برگزار شد، اما به دلایل پیچیده متوقف شد.

براساس گزارشات، قرار بود دور هفتم مذاکرات احیای برجام در ماه هفتم میلادی برگزار شود. اما با فرا رسیدن انتخابات ایران و تغییر دولت ادامه این مذاکرات با وقفه روبرو شد و تاریخ دور بعدی هنوز مشخص نشده است.

به دنبال سفر نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن و هشدار وی مبنی بر حمله مخفیانه علیه برنامه هسته‌ای ایران، طرف‌های مذاکره جمهوری اسلامی از ایران خواستند به مذاکرات برجام بازگردد.

بنا بر گزارشات، نفتالی بنت در دیدار خود با جو بایدن، با توجه به برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده وی در منطقه، طرحی جایگزین برای توافق هسته‌ای با ایران ارائه خواهد داد.

نهم اگوست، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در یک گفت‌وگوی تلفنی با ابراهیم رئیسی از وی درخواست کرد که فورا به مذاکرات وین بازگردد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ۱۶ اگوست به دولت ایران هشدار داد که به تشدید نقض تعهدات خود در برجام خاتمه دهد و با حسن نیت به مذاکرات وین برگردد.

ابراهیم رئیسی در دیدار هفته گذشته خود با توشیمیتسو موته گی، وزیر خارجه ژاپن، اعلام کرد که ایران با مذاکرات هسته‌ای مشکلی ندارد و مسئله ادامه تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.

پیشتر ابراهیم رئیسی تاکید کرده بود که با جو بایدن دیدار نمی‌کند و ارتباط مسائل اقتصادی کشور را با مذاکرات هسته‌ای قطع خواهد کرد.

روسیه خواستار از سرگیری مذاکرات هسته ای ایران در وین شد  سرگنی لاروف، وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود، از وی خواست که به مذاکرات احیای برجام در وین برگردند. به گفته لاروف، طرف ایرانی این پیام را با جدیت لازم دریافت کرد. چهاردهم اگوست، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای از سرعت یافتن برنامه هسته‌ای ایران و غنی‌سازی اورانیوم خبر داد و هشدار داد که ایران تا آستانه دستیابی به صلاح هسته‌ای پیش رفته است. مذاکرات احیای برجام از اواسط فروردین ماه سال جاری، با حضور ایران و کشورهای عضو برجام با هدف بازگشت ایران و آمریکا به توافقات هسته‌ای آغاز شد. شش دور از مذاکرات برجام تا ۳۱ خرداد برگزار شد، اما به دلایل پیچیده متوقف شد. براساس گزارشات، قرار بود دور هفتم مذاکرات احیای برجام در ماه هفتم میلادی برگزار شود. اما با فرا رسیدن انتخابات ایران و تغییر دولت ادامه این مذاکرات با وقفه روبرو شد و تاریخ دور بعدی هنوز مشخص نشده است. روسیه خواستار از سرگیری مذاکرات هسته ای ایران در وین شد

به دنبال سفر نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن و هشدار وی مبنی بر حمله مخفیانه علیه برنامه هسته‌ای ایران، طرف‌های مذاکره جمهوری اسلامی از ایران خواستند به مذاکرات برجام بازگردد. بنا بر گزارشات، نفتالی بنت در دیدار خود با جو بایدن، با توجه به برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده وی در منطقه، طرحی جایگزین برای توافق هسته‌ای با ایران ارائه خواهد داد. نهم اگوست، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در یک گفت‌وگوی تلفنی با ابراهیم رئیسی از وی درخواست کرد که فورا به مذاکرات وین بازگردد. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ۱۶ اگوست به دولت ایران هشدار داد که به تشدید نقض تعهدات خود در برجام خاتمه دهد و با حسن نیت به مذاکرات وین برگردد. ابراهیم رئیسی در دیدار هفته گذشته خود با توشیمیتسو موته گی، وزیر خارجه ژاپن، اعلام کرد که ایران با مذاکرات هسته‌ای مشکلی ندارد و مسئله ادامه تحریم‌های آمریکا علیه ایران است. پیشتر ابراهیم رئیسی تاکید کرده بود که با جو بایدن دیدار نمی‌کند و ارتباط مسائل اقتصادی کشور را با مذاکرات هسته‌ای قطع خواهد کرد. روسیه خواستار از سرگیری مذاکرات هسته ای ایران در وین شد

روسیه خواستار از سرگیری مذاکرات هسته ای ایران در وین شد  سرگنی لاروف، وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود، از وی خواست که به مذاکرات احیای برجام در وین برگردند. به گفته لاروف، طرف ایرانی این پیام را با جدیت لازم دریافت کرد. چهاردهم اگوست، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای از سرعت یافتن برنامه هسته‌ای ایران و غنی‌سازی اورانیوم خبر داد و هشدار داد که ایران تا آستانه دستیابی به صلاح هسته‌ای پیش رفته است. مذاکرات احیای برجام از اواسط فروردین ماه سال جاری، با حضور ایران و کشورهای عضو برجام با هدف بازگشت ایران و آمریکا به توافقات هسته‌ای آغاز شد. شش دور از مذاکرات برجام تا ۳۱ خرداد برگزار شد، اما به دلایل پیچیده متوقف شد. براساس گزارشات، قرار بود دور هفتم مذاکرات احیای برجام در ماه هفتم میلادی برگزار شود. اما با فرا رسیدن انتخابات ایران و تغییر دولت ادامه این مذاکرات با وقفه روبرو شد و تاریخ دور بعدی هنوز مشخص نشده است. روسیه خواستار از سرگیری مذاکرات هسته ای ایران در وین شد امانوئل مکرون رئیس جمهور امانوئل مکرون رئیس جمهور  حسین امیرعبداللهیان حسین امیرعبداللهیان

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا