جدیدترین اخبارجهان

اوکراین همزمان با حمله روسیه به کی‌یف، عملیات ضد حمله در خرسون را آغاز کرد

با ادامه عملیات ضد حمله اوکراین برای بازپس گیری خرسون، روسیه مناطقی در کی‌یف را موشک باران کرد

اوکراین همزمان با حمله روسیه به کی‌یف، عملیات ضد حمله در خرسون را آغاز کرد

در حالی که نیروهای اوکراینی به ضد حملات خود برای بازپس گیری منطقه جنوبی خرسون ادامه می دهند، موشک های روسیه برای اولین بار در چند هفته اخیر منطقه کی‌یف را هدف قرار دادند.

اوکراین همزمان با حمله روسیه به کی‌یف، عملیات ضد حمله در خرسون را آغاز کرد
اوکراین همزمان با حمله روسیه به کی‌یف، عملیات ضد حمله در خرسون را آغاز کرد

جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در اوایل ماه جاری هشدار داد که اطلاعات ایالات متحده نشان می‌دهد که روسیه در حال «بررسی طرح های دقیق و مفصل» برای الحاق چهار منطقه اوکراین از جمله خرسون است.

خرسون در همان روزهای ابتدایی جنگ به تصرف نیروهای روسیه درآمد و مقامات اوکراینی ماه‌هاست که هشدار می‌دهند که دولت سایه روسیه در این منطقه مشغول صدور پاسپورت های روسی و اجباری کردن استفاده از روبل روسیه است و احتمالاً در حال برنامه ریزی «رفراندوم» برای الحاق این منطقه به روسیه می‌باشد.

به گزارش آسوشیتدپرس حملات موشکی روسیه به کی‌یف که از مکانی در دریای سیاه انجام شد، ۱۵ نفر را مجروح کرد که پنج نفر از آنها غیرنظامی بودند.

الکسی کولبا (Oleksiy Kuleba) فرماندار منطقه کی‌یف روز پنجشنبه در یک پست تلگرامی نوشت که موشک‌ها در مجموع به ۴۸ ساختمان در منطقه کی‌یف آسیب رساندند. کولبا در پست دیگری اضافه کرد که حمله به ویشگورود (Vyshgorod) در شمال کی‌یف، به برخی از زیرساخت های نظامی آسیب رساند.

کولبا به تلویزیون اوکراین گفت «روسیه با کمک موشک‌ها در حال انتقام گرفتن از مقاومت گسترده مردمی است که اوکراینی‌ها توانستند دقیقاً به دلیل ملت مستقل بودنشان سازماندهی کنند.»

به گزارش آسوشیتدپرس روز پنجشنبه منطقه شمالی چرنیهف برای اولین بار در هفته‌های اخیر توسط روسیه موشک باران شد.

رویترز گزارش داد نیروهای اوکراینی که در هفته‌های اخیر برخی شهرک‌ها در مرز شمالی خرسون را بازپس گرفته‌اند، روز پنجشنبه به چندین پایگاه روسیه در اطراف شهر خرسون و یکی دیگر از شهرهای اطراف حمله کردند.

آپدیت اطلاعاتی وزارت دفاع بریتانیا در روز چهارشنبه خاطرنشان کرد که ضدحمله اوکراین در خرسون در حال «شتاب گرفتن» می‌باشد و چندین پل را که از لحاظ تامین مجدد تدارکات برای نیروهای نظامی روسیه اهمیت حیاتی داشتند، تخریب کرده است.

این آپدیت اطلاعاتی افزود که «ارتش ۴۹ روسیه، مستقر در ساحل غربی رودخانه دنیپرو، اکنون بسیار آسیب پذیر به نظر می رسد. طبق بیانیه اطلاعاتی وزارت دفاع بریتانیا اکنون ارتباط شهر خرسون با دیگر مناطق تحت اشغال روسیه «تقریبا» قطع شده است.

به گزارش رویترز الکسی آرستویچ (Oleksiy Arestovych) مشاور رئیس جمهور اوکراین، این هفته هشدار داد که روسیه در حال «اعزام گسترده» نیروها از شرق اوکراین به جنوب است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که یک تیپ پیاده نظام اوکراینی را در شمال منطقه خرسون مورد حمله قرار داده و بیش از ۱۳۰ سرباز اوکراینی را در۲۴ ساعت گذشته کشته است.

موشک های روسیه    موشک های روسیه

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا