جدیدترین اخبارجهان

پایان دور دوم مذاکرات؛ روسیه و اوکراین بر سر ایجاد مسیری امن برای خروج غیرنظامیان توافق کردند

پایان دور تازه مذاکرات؛ روسیه و اوکراین توافق کردند که کریدورهای امن ایجاد کنند تا غیرنظامیان بتوانند از جنگ فرار کنند

روسیه و اوکراین بر سر ایجاد مسیری امن برای خروج غیرنظامیان توافق کردند

دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید دور دوم مذاکرات صلح پایان یافت و هر دو طرف توافق کردند که کریدورهای بشردوستانه ایجاد کنند تا غیرنظامیان بتوانند از جنگ فرار کنند.

روسیه و اوکراین بر سر ایجاد مسیری امن برای خروج غیرنظامیان توافق کردند
روسیه و اوکراین بر سر ایجاد مسیری امن برای خروج غیرنظامیان توافق کردند

میخائیلو پودولیاک، مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز پنجشنبه در توییتی نوشت: «متأسفانه نتایج مورد نیاز اوکراین هنوز به دست نیامده است.» روسیه و اوکراین بر سر ایجاد مسیری امن برای خروج غیرنظامیان توافق کردند

توئیت پودولیاک پس از آن منتشر شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز تایید کرد که دو طرف توافق کرده‌اند که اجازه عبور امن برای غیرنظامیان را بدهند.

پوتین متهم کرده بود که گروه های ملی گرای اوکراینی از خروج غیرنظامیان جلوگیری می کنند.

پوتین رهبر روسیه ادعا کرده بود که گروه‌های نظامی اوکراین از غیرنظامیان به عنوان سپر استفاده می‌کنند و برای تحریک آتش تلافی جویانه روسیه در مواضع شلیک می‌شوند.

ارتش روسیه می گوید که تنها به تأسیسات نظامی حمله کرده و مناطق مسکونی را هدف قرار نداده است، ادعایی که با شواهد فراوان مبنی بر تلفات و خسارات گسترده به مناطق مسکونی کیف، خارکیف، چرنیهیف و دیگر شهرهای اوکراین که تصاویر و ویدئوهای آن در تمام شبکه های اجتماعی مستند شده است، رد می‌شود.

پیش از مذاکرات روز پنجشنبه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو به تلاش خود برای تخریب زیرساخت های نظامی اوکراین [که کرملین مدعی است روسیه را تهدید می کند] ادامه خواهد داد.

لاوروف گفت که روسیه بر مفادی پافشاری خواهد کرد تا اوکراین دیگر هرگز تهدیدی نظامی برای روسیه نباشد. او گفت که این به اوکراینی‌ها بستگی دارد که چه دولتی داشته باشند.

وزیر خارجه روسیه از تلفات غیرنظامیان [در جریان حملات وحشیانه روسیه در اوکراین که هفته گذشته آغاز شد] ابراز تاسف کرد و گفت ارتش روسیه فقط از سلاح های دقیق علیه اهداف نظامی استفاده می کند.

لاوروف به طور ضمنی اذعان کرد که برخی از حملات روسیه ممکن است باعث کشته شدن غیرنظامیان شود؛ او گفت «هر گونه اقدام نظامی با تلفات همراه است، نه فقط در میان ارتش، بلکه غیرنظامیان.»

روز پنجشنبه دومین بار است که روسیه و اوکراین [پس از آغاز جنگ در هفته گذشته] برای گفتگوهای صلح با یکدیگر دیدار و مذاکره می کنند. دور نخست مذاکرات روز دوشنبه پس از پنج ساعت بدون هیچ توافقی به جز توافق دیدار مجدد به پایان رسید.

در همین حال، نهاد عالی حقوق بشر سازمان ملل در حال برگزاری مناظره فوری درباره امکان تشکیل هیئتی برای بررسی هرگونه سوء استفاده در طول جنگ روسیه با اوکراین است. این نشست قرار است با رای گیری روز جمعه در مورد تشکیل یک هیئت کارشناسی سه نفره برگزار شود.

رای این نهاد متشکل از نمایندگان ۴۷ کشور [شامل اوکراین و روسیه] موجی از احساسات بین‌المللی در مورد تهاجم کرملین است. این امر یک روز پس از آن صورت می گیرد که مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با ۱۴۱ رای موافق در برابر ۵ رای مخالف و ۳۵ رای ممتنع، خواستار توقف فوری حمله مسکو به اوکراین شد.

این هیئت به دنبال جمع آوری و تجزیه و تحلیل شواهدی است که می تواند توسط یک دادگاه مورد استفاده قرار گیرد، مانند دادگاه کیفری بین المللی که قبلاً تحقیقات خود را در مورد تهاجم روسیه آغاز کرده است. روسیه‌و اوکراین بر سر ایجاد مسیری امن برای خروج غیرنظامیان توافق کردند

روسیه و اوکراین بر سر ایجاد مسیری امن برای خروج غیرنظامیان توافق کردند
روسیه_اوکراین بر سر ایجاد مسیری امن برای خروج غیرنظامیان توافق کردند

مذاکرات صلح روسیه و اوکراین    مذاکرات صلح روسیه و اوکراین      حمله روسیه به غیرنظامیان حمله روسیه به غیرنظامیان #مذاکرات_صلح_روسیه_اوکراین  #دور_دوم_مذاکرات_روسیه_اوکراین #حمله_روسیه_به_غیرنظامیان

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا