جدیدترین اخبارجهان

اوکراین کنترل منطقه هسته ای چرنوبیل را از دست داد

اوکراین چهار تانک روسی و شش هواپیمای نظامی روسیه را نابود کرد، روسیه بیش از ۷۰ هدف نظامی در اوکراین را از بین برد

بحران اوکراین : ۴ تانک و ۶ هواپیمای نظامی روسی و بیش از ۷۰ هدف نظامی اوکراین نابود شد

روسیه گفت که بیش از ۷۰ هدف نظامی شامل ۱۱ فرودگاه نظامی در اوکراین را نابود کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه یک تهاجم نظامی همه جانبه و سراسری علیه اوکراین آغاز کرد، که به کشته شدن ده ها نفر منجر شد و صدها نفر را ناچار کرد که برای حفظ جان خود به کشورهای غربگرای همسایه فرار کنند. روز پنجشنبه پس از اینکه روسیه حمله به اوکراین در شرق اروپا را آغاز کرد کی‌یف پایتخت این کشور حکومت نظامی و منع آمد و شد شبانه اعلام کرد. بحران اوکراین : ۴ تانک و ۶ هواپیمای نظامی روسی و ۷۰ هدف نظامی اوکراین نابود شد

بحران اوکراین : 4 تانک و 6 هواپیمای نظامی روسی و بیش از 70 هدف نظامی اوکراین نابود شد
بحران اوکراین : ۴ تانک و ۶ هواپیمای نظامی روسی و ۷۰ هدف نظامی اوکراین نابود شد

روسیه گفت که نیروی نظامی این کشور بیش از ۷۰ هدف نظامی شامل ۱۱ فرودگاه نظامی در اوکراین را نابود کرده است. ایگور کناشنکوف (Igor Konashenkov) سخنگوی وزیر دفاع روسیه گفت «در نتیجه حملات انجام شده توسط نیروهای مسلح روسیه ۷۴ تسهیلات نیروی زمینی اوکراینی نابود شد؛» و به طور مشخص اشاره کرد که تسهیلات نظامی نابود شده شامل ۱۱ فرودگاه نظامی بوده است. سخنگوی وزیر دفاع روسیه گفت یک هلیکوپتر نظامی اوکراین و چهار پهپاد نیز سرنگون شده اند. بحران اوکراین : ۴ تانک و ۶ هواپیمای نظامی روسی و ۷۰ هدف نظامی اوکراین نابود شد

بحران اوکراین : 4 تانک و 6 هواپیمای نظامی روسی و بیش از 70 هدف نظامی اوکراین نابود شد
بحران اوکراین : ۴ تانک و ۶ هواپیمای نظامی روسی و ۷۰ هدف نظامی اوکراین نابود شد

آسوشیتد پرس به نقل از مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت شمار تلفات ناشی از حملات ارتش روسیه به شهرهای اوکراین به ۵۰ نفر افزایش یافته که شامل ۴۰ سرباز اوکراینی و ۱۰ غیرنظامی است. نیروی نظامی روسیه گفت که امروز پس از حمله ارتش روسیه به کشور همسایه از طریق زمین، هوا و دریا تجهیزات دفاع هوایی اکراین و پایگاه های هوایی را از بین برده است.

از طرف دیگر اوکراین گفت که روابط دیپلماتیک خود با روسیه را پس از مورد حمله قرار گرفتن توسط این کشور قطع کرده است. ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تصمیم در مورد قطع روابط با مسکو را روز پنجشنبه پس از آن اعلام کرد که روسیه یک حمله گسترده هوایی و موشکی به اوکراین را آغاز کرد و نیروی نظامی روسی در حال ورود به اوکراین مشاهده شدند.

نیروی نظامی اوکراین نیز اعلام کرد که چهار تانک روسی را در جاده ای در نزدیکی شهر شرقی خارکیف نابود کرده است، ۵۰ نیروی نظامی روسیه را در نزدیکی شهری در منطقه لوهانسک کشته است و شش هواپیمای نظامی روسیه را نیز در شرق این کشور سرنگون ساخته است. بحران اوکراین : ۴ تانک و ۶ هواپیمای نظامی روسی و ۷۰ هدف نظامی اوکراین نابود شد

اوکراین 4 تانک و 6 هواپیمای نظامی روسی و روسیه بیش از 70 هدف نظامی اوکراین را نابود کرد
بحران اوکراین : ۴ تانک و ۶ هواپیمای نظامی روسی و ۷۰ هدف نظامی اوکراین نابود شد

مسئولان اعلام کردند اوکراین کنترل منطقه چرنوبیل را از دست داد

بحران اوکراین : ۴ تانک و ۶ هواپیمای نظامی روسی و ۷۰ هدف نظامی اوکراین نابود شد

مشاور ریاست جمهوری گفت که اوکراین کنترل منطقه هسته ای چرنوبیل را از دست داده است، نیروهای نظامی اوکراین در این منطقه نبرد سرسختانه ای را با ارتش روسیه آغاز کرده بودند.

مایهلیو پودولیاک (Myhailo Podolyak) مشاور رئیس جمهور اوکراین به آسوشیتد پرس گفت که مقامات اوکراین نمی دانند که شرایط فعلی در تاسیسات هسته ای چرنوبیل [محل وقوع هولناک ترین فاجعه هسته ای جهان] چگونه است.

چند ساعت پیش ولودیمیر زلنسکی گفته بود نیروهای اشغالگر روسیه در تلاشند تا چرنوبیل را تصرف کنند. مدافعان ما جان خود را فدا می کنند تا فاجعه ۱۹۸۶ دوباره تکرار نشود. این تحولات به نخست وزیر سوئد گزارش شده است. زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که این اعلام جنگ علیه کل اروپا است و ادعا کرد که روسیه علیه کل اروپا اعلام جنگ کرده است.

اشغالگران روسی کنترل فرودگاه بین المللی «شرکت دولتی آنتونوف (State Enterprise Antonov)» در هاستومل (Hostomel) در فاصله ۱۰ کیلومتری کی‌یف را به دست گرفته اند.

مایهلیو پودولیاک (Myhailo Podolyak) مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین به رسانه خبری اوکراینیسکا پرادوا (Ukrayinska Pravda) گفت که یگان های نیروی مسلح اوکراین کنترل فرودگاه آنتونوف را پس از یک مبارزه سرسختانه از دست دادند.

زلنسکی ساعاتی پیش گفته بود که نیروی هوابرد روسیه در فرودگاه هاستومل (Hostomel) خارج از کی‌یف که دارای یک باند فرود بزرگ است متوقف و نابود شده است.

بحران اوکراین : ۴ تانک و ۶ هواپیمای نظامی روسی و ۷۰ هدف نظامی اوکراین نابود شد

آمریکا معتقد است روسیه قصد دارد که دولت اوکراین را «سرنگون» کند

بحران اوکراین : ۴ تانک و ۶ هواپیمای نظامی روسی و ۷۰ هدف نظامی اوکراین نابود شد

یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا گفت که ایالات متحده بر این باور است که حمله روسیه به اوکراین برای سرنگون سازی دولت اوکراین طراحی شده و یکی از سه محور اصلی حمله مستقما به سمت کی‌یف پایتخت اوکراین است.

این مقام ارشد آمریکایی به شرط ناشناس ماندن گفت «طبق ارزیابی های ما آنها [روس ها] اساسا قصد دارند دولت اوکراین را سرنگون کنند و شیوه حکمروایی خود را بر سر کار بیاورند که این حرکت ها و اقدامات اولیه را توجیه می کند.»

جنگ روسیه و اوکراین    جنگ روسیه و اوکراین جنگ روسیه و اوکراین  جنگ روسیه و اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا