جدیدترین اخبارجهان

توپخانه روسیه سورودونتسک را بمباران کرد

یک مقام اوکراینی گفت «درگیری های شدید» در سورودونتسک ادامه دارد

توپخانه روسیه سورودونتسک را بمباران کرد

اُلکساندر موتوزیانیک (Oleksandr Motuzianyk) سخنگوی وزارت دفاع اوکراین روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی گفت درگیری‌های شدید در داخل سورودونتسک یکی از آخرین پایگاه های مقاومت اوکراین در منطقه لوهانسک و در سطح گسترده‌تر در کل منطقه دونباس شرقی ادامه دارد.

توپخانه روسیه سورودونتسک را بمباران کرد
توپخانه روسیه سورودونتسک را بمباران کرد

سخنگوی وزارت دفاع اوکراین افزود که نیروهای روسی از قبل کنترل مرکز شهر را در دست گرفته اند و «به طور فعال از توپخانه و سیستم های موشکی متعدد استفاده می کنند.»

اُلکساندر موتوزیانیک با بیان اینکه برتری روسیه ناشی از قدرت هوایی آنهاست و به همین دلیل در حال پیشروی هستند افزود که روسیه در نبردهای مسلحانه تن به تن نیروهای خود را از دست می دهد.

از نظر نبرد تن به تن خیابانی در سورودونتسک، نیروهای روسی در تلاش هستند تا نیروهای اوکراینی را محاصره کنند اما «دشمن متحمل خسارات قابل توجهی در واحدهای پیاده نظام گارد روسیه و نیروهای مسلح روسیه شده است. موتوزیانیک گفت نیروهای روسیه فقط با استفاده از هواپیماهای تهاجمی در حال پیشروی هستند.

اوایل دوشنبه، نیروهای مسلح اوکراین اعلام کردند که روسیه نیروهای اوکراینی را از مرکز شهر سورودونتسک عقب رانده است.

سرگئی گایدای (Sergei Gaidai) فرماندار منطقه ای در شبکه های اجتماعی گفت که به دلیل بمباران سنگین روسیه تمام پل های خارج از شهر تخریب شده و ورود محموله های بشردوستانه یا تخلیه شهروندان غیرممکن شده است.

سرگئی گایدای گفت که تا حدی «دسترسی» باقی مانده و بخشی از شهر همچنان تحت کنترل اوکراین است.

گایدای به سرویس اوکراینی رادیو اروپای ]آزاد/رادیو[ آزادی اوکراین گفت «آنها [اوکراین های] توانایی فرستادن مجروحان به بیمارستان ها را دارند، بنابراین هنوز دسترسی وجود دارد. تحویل سلاح یا انتقال نیروهای ذخیره سخت است، اما غیرممکن نیست.»

اوکراین به طور فزاینده‌ای درخواست‌های اضطراری برای سلاح‌های سنگین غربی با هدف کمک به دفاع از سورودونتسک را مطرح کرده است؛ و کی‌یف می‌گوید می‌تواند این سلاح ها می تواند عامل کلید در نبرد برای حفظ منطقه شرقی دونباس و روند جنگ باشد که اکنون وارد چهارمین ماه شده است.

ارتش اوکراین می گوید نیروهای اوکراینی از مرکز سورودونتسک عقب رانده شدند,

نیروهای مسلح اوکراین (AFU) نیز صبح دوشنبه اعلام کردند که روسیه نیروهای اوکراینی را از مرکز سورودونتسک عقب رانده است.

سازمان نیروهای مسلح اوکراین گفت «دشمن با پشتیبانی توپخانه در شهر سورودونتسک عملیات تهاجمی انجام داد، که به موفقیت نسبی دست یافت و واحدهای ما را از مرکز شهر دور کرد و درگیری ها ادامه دارد.»

توپخانه روسیه سورودونتسک را بمباران کرد  توپخانه روسیه سورودونتسک را بمباران کرد    ارتش اوکراین  ارتش اوکراین

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا