جدیدترین اخبارجهان

وجود ذخایر خون در تجهیزات نظامی روسیه در مرز اوکراین حاکی از آمادگی روسیه برای حمله احتمالی است

مقامات ایالات متحده آمریکا از افزایش تدریجی تجهیزات روس ها شامل ذخیره خون برای مجروحان در مرز اوکراین خبر دادند

آمادگی روسیه برای حمله احتمالی/ وجود ذخایر خون در تجهیزات نظامی روسیه در مرز اوکراین

سه مقام ایالات متحده آمریکا به رویترز گفتند که تجمع تسلیحات و نظامی روسیه در جوار مرز این کشور با اوکراین شامل ذخیره خون برای مجروحان می‌باشد که تاییدی بر اظهارات ایالات متحده آمریکا مبنی بر این که روسیه اکنون «به طور واضح» از قابلیت هجوم به کشور همسایه خود برخوردار است.

افشای این اطلاعات توسط مقاماتی که به شرط ناشناس ماندن با رویترز صحبت کردند به نگرانی های فزاینده ایالات متحده آمریکا در مورد آماده شدن احتمالی روسیه برای یک حمله جدید به اوکراین اضافه می کند چرا که روسیه بیش از ۱۰۰،۰۰۰ نیروی نظامی در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرده است.

وزیر دفاع روسیه هنوز به درخواست کتبی برای اظهار نظر پاسخی نداده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که غرب به مطالبات امنیتی عمده مسکو در بحران مربوط به کشورهای شوروی سابق رسیدگی نگرده اما در عین حال اعلام کرد که حاضر است به گفتگوها ادامه دهد که نشان می دهد جای امیدواری وجود دارد که حمله به اوکراین قریب الوقوع نیست.

ولادیمیر پوتین پس از یک هفته سکوت عمومی در تماس تلفنی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای اولین بار به پاسخ ایالات متحده آمریکا و ناتو به مطالبات روسیه واکنش نشان داد.

کرملین به نقل از پوتین اعلام کرد که او به مکرون گفته است که این هفته پیش از تصمیم گیری در مورد اقدامات بیشتر ابتدا به مطالعه و بررسی پاسخ های ارائه شده توسط واشنگتن و ناتو خواهد پرداخت.

مقامات سابق و فعلی ایالات متحده گفتند که نشانه هایی مانند ذخیره خون از لحاظ تعیین آمادگی مسکو برای آغاز یک حمله علیه اوکراین در صورت اتخاذ چنین تصمیمی توسط پوتین اهمیت حیاتی دارد.

مطالبات کرملین شامل اجتناب از توسعه ناتو، عدم استقرار تسلیحات تهاجمی در نزدیکی مرزهای روسیه و بازگرداندن «توانمندی ها و زیرساخت های نظامی» ناتو به همان شرایطی است که پیش از پیوستن کشورهای عضو پیمان سابق ورشو به ناتو در شرق اروپا برقرار بود. آمادگی روسیه برای حمله احتمالی/ وجود ذخایر خون در تجهیزات نظامی روسیه در مرز اوکراین

آمادگی روسیه برای حمله احتمالی/ وجود ذخایر خون در تجهیزات نظامی روسیه در مرز اوکراین
آمادگی روسیه برای حمله / وجود ذخایر خون در تجهیزات نظامی روسیه در مرز اوکراین

ایالات متحده آمریکا و ناتو گفته اند که برخی از مطالبات روسیه غیراجرایی هستند اما راه را برای گفتگوهای بیشتر باز گذاشتند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت که ائتلاف نظامی غربی به دقت انتقال نیروی نظامی و تسلیحات به بلاروس برای اجرای رزمایش ها توسط روسیه را تحت نظر داشته است.

استولتنبرگ گفت ناتو آماگی دارد اگر روسیه اقدامات تهاجمی بیشتری علیه اوکراین انجام دهد حضور نظامی خود در شرق اروپا را افزایش دهد و هشدار داد که حمله روسیه می تواند به شکل های مختلفی از جمله حملات سایبری، اقدام به کودتا یا خرابکاری باشد.

استولتنبرگ در بروکسل گفت «از طرف ناتو ما آماده شرکت در گفتگوهای سیاسی هستیم. اما اگر روسیه یک درگیری مسلحانه را انتخاب کند ما همچنان آماده پاسخ متقابل هستیم.»

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت که ایالات متحده توجه خود را بر مقابله با نشر اکاذیب توسط روسیه متمرکز نگه داشته است؛ از جمله هر نوع اطلاعات کاذبی که ممکن است به عنوان دستاویزی برای حمله به اوکراین مورد استفاده قرار گیرد.

آستین به خبرنگاران گفت «در عین حال که ما گمان نمی کنیم که رئیس جمهور پوتین تصمیم نهایی خود را برای استفاده از نیروهای نظامی علیه اوکراین گرفته باشد اما روشن است که او اکنون از قابلیت دست زدن به این اقدام برخوردار است.»

ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک فرماندهان ایالات متحده گفت که استقرار نظامی روسیه از لحاظ مقیاس و دامنه از زمان جنگ سرد تا به حال از هر اقدام قبلی بزرگتر بوده است؛ وی اضافه کرد که ایالات متحده به طور جدی توصیه می کند که روسیه عقب نشینی کند.

ژنرال میلی گفت اگر روسیه حمله کند، عواقب «وحشتناکی» خواهد داشت و به تلفات چشمگیری منجر خواهد شد. آمادگی روسیه برای حمله احتمالی/ وجود ذخایر خون در تجهیزات نظامی روسیه در مرز اوکراین

آمادگی روسیه برای حمله احتمالی/ وجود ذخایر خون در تجهیزات نظامی روسیه در مرز اوکراین
آمادگی روسیه برای حمله / وجود ذخایر خون در تجهیزات نظامی روسیه در مرز اوکراین

منابع انرژی

آمادگی روسیه برای حمله احتمالی/ وجود ذخایر خون در تجهیزات نظامی روسیه در مرز اوکراین

ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا به روسیه هشدار دادند که اگر به اوکراین حمله کند با تحریم های اقتصادی مواجه خواهد شد.

تحریم های احتمالی جدید علیه روسیه به تحریم های قبلی اضافه خواهند شد که پس از الحاق کریمه و پشتیبانی روسیه از جدایی طلبان در شرق اوکراین در سال ۲۰۱۴ علیه این کشور وضع شد، با این حال بین کشورهای غربی در مورد چگونگی پاسخ به روسیه تفرقه وجود دارد چرا که اروپا از لحاظ منابع انرژی [گاز و …] به روسیه وابسته است.

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کردندکه در مورد همکاری برای تضمین امنیت انرژی اروپا به توافق رسیده اند اما به جزییاتی در این مورد اشاره نکردند.

یکی از مقامات ارشد دولت بایدن این هفته به خبرنگاران گفت که واشنگتن در مورد تغییر مسیر احتمالی انتقال منابع انرژی به اروپا در صورت حمله روسیه به اوکراین با کشورها و شرکت های تولیدکننده انرژی در گوشه و کنار جهان در حال گفتگو بوده است.

مقامات اروپایی به طور مکرر خواستار اتحاد [در مورد اوکراین] در اتحادیه اروپا شدند در حالی که برخی نگرانند که آلمان {که دغدغه تامین منابع انرژی دارد} هنوز موضع جدی تری اتخاذ نکرده است.

روسیه ضمن رد کردن درخواست های عقب نشینی نظامی گفته است که می تواند نیروی نظامی خود را هر طور که صلاح می داند در قلمرو کشور خود مستقر کند. روسیه به پاسخ غرب به عنوان شاهدی بر این ادعا استناد کرده که این کشور نه تنها عامل محرک تهاجم نیست بلکه در واقع هدف تهاجم است.

اوکراین گفته است که حمله روسیه قریب الوقوع نیست اما احتمال یک جنگ اقتصادی زیانبار وجود دارد. ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از وجود این «احساس در غرب» که جنگ از قبل آغاز شده است انتقاد کرد.

زلنسکی در کی‌یف به خبرنگاران گفت «ما به این هراس نیازی نداریم.» آمادگی روسیه برای حمله احتمالی/ وجود ذخایر خون در تجهیزات نظامی روسیه در مرز اوکراین

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا