جدیدترین اخبارجهان

وزیران خارجه روسیه و اوکراین روز پنجشنبه با حضور وزیر خارجه ترکیه در آنتالیا دیدار خواهند کرد

لاوروف وزیر خارجه روسیه و کولبا همتای اوکراینی روز پنجشنبه در ترکیه دیدار خواهند کرد

وزیران خارجه روسیه و اوکراین روز پنجشنبه با حضور وزیر خارجه ترکیه در آنتالیا دیدار خواهند کرد

طبق گفته وزیر خارجه ترکیه، وزیران خارجه روسیه و اوکراین روز پنجشنبه در ترکیه دیدار خواهند کرد.

مولود چاووش اوغلو در اظهاراتی که از تلویزیون پخش شد گفت که او نیز در نشست سرگئی لاوروف با دیمیتری کولبا در آنتالیا حضور خواهد داشت.

چاووش اوغلو در توییتر اعلام کرد «در پی ابتکار عمل اردوغان رئیس جمهور ترکیه و تلاش های دیپلماتیک فشرده و متمرکز ما سرگئی لاوروف و دیمترو کولبا وزیران خارجه روسیه و اوکراین تصمیم گرفته اند که با مشارکت من در حاشیه همایش دیپلماسی آنتالیا (Antalya Diplomacy Forum) دیدار کنند.»  وزیرانخارجه روسیه و اوکراین روز پنجشنبه با حضور وزیر خارجه ترکیه در آنتالیا دیدار خواهند کرد

چاووش اوغلو گفت که لاوروف و کولبا مشارکت خود در این جلسه را تایید کرده اند.

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین برنامه های خود برای دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در روز پنجشنبه ۱۰ مارس را تایید کرد.

کولبا روز دوشنبه در تلویزیون اکراین گفت که اگر لاوروف آماده یک گفتگوی اساسی و جدی است در این صورت او نیز حاضر به گفتگو می‌باشد. کولبا گفت برای برقراری صلح حاضر است با هر کسی گفتگو کند.

همایش دیپلماسی آنتالیا یک رویداد سالیانه است و فهرست شرکت کنندگان پیش از تهاجم روسیه به اوکراین شامل ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو و جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود.

چاووش اوغلو گفت «ما امیدواریم که این جلسه آغازگر یک تحول مثبت باشد. ما می خواهیم این نشست یک گام مهم در مسیر صلح و ثبات باشد. ما برای صلح و ثبات پایدار تلاش می کنیم.»

وزیران خارجه روسیه و اوکراین روز پنجشنبه با حضور وزیر خارجه ترکیه در آنتالیا دیدار خواهند کرد
وزیران خارجه روسیه و اوکراین با حضور وزیر خارجه ترکیه در آنتالیا دیدار خواهند کرد

#دیدار_وزرای_خارجه_روسیه_اوکراین_ترکیه #وزیر_خارجه_روسیه #وزیر_خارجه_اوکراین #وزیر_خارجه_ترکیه #دیدار_سرگئی_لاوروف_و_دیمیتری_کولبا #مولود_چاووش_اوغلو  وزرای خارجه روسیه اوکراین  سرگئی لاوروف و دیمیتری کولبا  وزرای خارجه روسیه اوکراین  سرگئی لاوروف و دیمیتری کولبا  وزرای خارجه روسیه اوکراین  سرگئی لاوروف و دیمیتری کولبا  

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا