جدیدترین اخبارجهان

یک ستون از کاروان نظامی روسیه در مسیر کی‌یف در شبیخون اوکراینی‌ها نابود شد

ستون تانکهای روسی دفع شدند و یک فرمانده ارشد دیگر در شبیخون ویران کننده اوکراینی‌ها کشته شد

یک ستون از کاروان نظامی روسیه در مسیر کی‌یف در شبیخون اوکراینی‌ها نابود شد

ویدئو پهپادی خیره کننده که پنجشنبه توسط ارتش اوکراین منتشر شد تانک‌های روسی را نشان می‌دهد که در مسیر خود به سمت کی‌یف پایتخت اوکراین در عملیات شبیخون اوکراینی‌ها منفجر می شوند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

در این ویدئو مشاهده می‌شود که در حمله مدافعان اوکراینی که از خمپاره انداز یا نارنجک انداز استفاده می کنند چندین تانک و خودرو زرهی روسی منفجر می شوند.

در این ویدئو مشاهده می شود که یک کاروان تک ردیفی به دلیل انفجار در جاده متوقف می شود؛ سپس نیروهای ارتش روسیه سعی می کند پس از مورد اصابت واقع شدن دست به فرار بزند.

یک ستون از کاروان نظامی روسیه در مسیر کی‌یف در شبیخون اوکراینی‌ها نابود شد
یک ستون از کاروان نظامی روسیه در مسیر کی‌یف در شبیخون اوکراینی‌ها نابود شد

نیروهای اوکراینی در شهر بروواری (Brovary) یک نفربر زرهی آسیب دیده و همچنین اقلام پیدا شده در خودرو زرهی که شامل کیسه خواب، تی شرت ارتش روسیه و کارت شناسایی یک سرباز روسی است را به مطبوعات نشان دادند.

یکی از سربازها که مواجهه با کاروان را توصیف می کرد گفت «یک ستون نظامی به سمت کی‌یف می آمد. این ستون نظامی بزرگ بود. شبیخون ما سازماندهی شده بود. ما سرستون نظامی را نابود کردیم.»

تحلیلگران می گویند که کاروان روسی که با شبیخون اوکراینی‌ها روبرو شد، شامل یک خودرو حمل راکت انداز ترموباریک (thermobaric) بوده است.

وزیر دفاع انگلستان روز چهارشنبه مدعی شد که روسیه به استفاده از «بمب های خلاء» در اوکراین اعتراف کرده است.

وزارت دفاع انگلستان گفت که روسیه تایید کرده است که از یک سیستم راکت انداز متحرک که معمولا مجهز به کلاهک ترموباریک هستند استفاده کرده است که این نوع بمب ها هوای اطراف هدف اصابت بمب را فرو می کشند و می توانند باعث پاره شدن ریه انسان شوند.

مقامات ایالات متحده آمریکا قبلا وجود راکت اندازهای قابل تجهیز با بمب ترموباریک در اوکراین را تایید کرده بودند اما نمی‌توانستند مشخص کنند آیا این تجهیزات مورد استفاه قرار گرفته اند یا خیر.

در ویدئو منتشر شده بیش از ۳۵ تانک روسی و خودرو زرهی نشان داده می‌شود که سعی داشتند به سمت بروواری (Brovary)، واقع در حومه شرقی کی‌یف حرکت کنند.

این سرباز به رویترز گفت «اطلاعات ما حاکی از آن است که هدایت کننده این ستون نظامی یک فرمانده هنگ ششم تانک بود که نابود شد. نیروهای ما شبیخون را بسیار عالی اجرا کردند.»

ستاد نظامی اوکراین در صحنه این نبرد گفت که نیروهای نظامی اوکراین ۳ خودرو زرهی و ۳۰ سرباز را در این شبیخون از دست دادند.

جاستین کرامپ (Justin Crump)، تحلیل گر نظامی سیبیلین (Sibylline) گفت که این ستون نظامی شامل یک سیستم آتشبار چندگانه (TOS-1A) بود که «بمب های خلاء» ترموباریک شلیک می کنند.

این تحلیل گر نظامی در مورد کاروان هدف قرار گرفته به نشریه انگلیسی گفت «این بخشی از گروه [ارتش روسیه] است که راه خود را در سراسر کشور شکافته و به احتمال زیاد در حال تشکیل خطرناک‌ترین حمله ضربتی به سمت کی‌یف است.»

کرامپ گفت «این [کاروان] احتمالا برای پیشروی به سمت سد در شمال شهر فشار وارد خواهد کرد.»

ویدئو شبیخون اوایل روز پنجشنبه دقیقا پیش از دیدار دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین برای گفتگو با همتای روسی او سرگئی لاوروف در آنتالیا، ترکیه منتشر شد. یک ستون از کاروان نظامی روسیه در مسیر کی‌یف در شبیخون اوکراینی‌ها نابود شد

#شکست_عملیات_روسیه_در_اوکراین #کاروان_نظامی_روسیه #تانک‌های_روسیه 

شکست عملیات روسیه در اوکراین     شکست عملیات روسیه در اوکراین      شکست عملیات روسیه در اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا