جدیدترین اخبارجهان

دولت اوکراین گفت روسیه در حال استفاده از پهپادهای ایرانی در میدان جنگ با اوکراین است

یکی از مقامات دولت اوکراین می گوید روس ها پهپادهای‌ایرانی را در میدان جنگ مستقر کرده اند

دولت اوکراین گفت روسیه در حال استفاده از پهپادهای ایرانی در میدان جنگ با این کشور است

مشاور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت روسیه اکنون با نزدیک شدن جنگ به ششمین ماه خود در حال استفاده از پهپادهای‌خریداری شده از ایران در اوکراین است.

اولکسی آرستویچ (Oleksiy Arestovych) مشاور دفتر رئیس جمهور اوکراین روز جمعه گفت که ایران ۴۶ پهپاد در اختیار روسیه قرار داده، اگرچه طبق آخرین تحولات اعلام شده توسط موسسه مطالعات جنگ مشخص نیست که آیا این تعداد کل پهپادهایی است که ایران با تامین آن موافقت کرده یا تعداد بیشتری از پهپادها در راه است.

برخی از این پهپادها از نسل قدیمی‌تر پهپادهای سنگین تهاجمی «شاهد ۱۲۹» هستند، با این حال مشخص نیست چه تعداد از کل پهپادها از این نسل می‌باشند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اولین بار در ۱۱ جولای خبرنگاران را از اطلاعات محرمانه ایالات متحده مبنی بر معامله فروش احتمالی پهپاد بین ایران و روسیه مطلع کرد. در آن زمان سالیوان گفت که ایران آماده است تا «چند صد [هواپیمای بدون سرنشین (UAV)] شامل پهپادهای دارای قابلیت حمل سلاح را در یک بازه زمانی تسریع شده تامین کند.»

سالیوان همچنین خاطرنشان کرد که ایران قصد دارد نیروهای روسی را برای استفاده از پهپادها آموزش دهد، اگرچه او نمی توانست بگوید که آیا این [آموزش ها] آغاز شده است یا خیر.

سالیوان گفت که آموزش اولیه قرار بود از اوایل جولای آغاز شود؛ دولت ایالات متحده از آن زمان تاکنون اشاره نکرده که آیا این آموزش آغاز شده است یا خیر.

مقامات دولتی و دفاعی مکرراً گفته‌اند که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که ماه گذشته به ایران سفر کرد، حتما بسیار مستاصل شده که به ایران به عنوان یک راه نجات روی آورده است.

دولت اوکراین گفت روسیه در حال استفاده از پهپادهای ایرانی در میدان جنگ با این کشور است
دولت اوکراین گفت روسیه در حال استفاده از پهپادهای ایران در میدان جنگ با این کشور است

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا