جدیدترین اخبارجهان

نماینده سابق پارلمان روسیه مدعی شد تنها ۵۸ نفر از خدمه ناو جنگی مسکوا نجات یافته اند

در حالی که گزارش هایی مبنی بر کشته شدن کاپیتان و تمامی سربازان عادی ناو مسکوا وجود دارد، وزارت دفاع روسیه ویدئویی از دیدار فرمانده نیروی دریایی با خدمه مسکوا را منتشر کرد

نماینده سابق پارلمان روسیه مدعی شد تنها ۵۸ نفر از خدمه ناو جنگی مسکوا نجات یافته اند

خبرگزاری دولتی روسیه (TASS) روز شنبه ویدئویی از وزارت دفاع منتشر کرد که در آن افسران و ملوانان کشتی جنگی غرق شده در دو ردیف طولانی ایستاده بودند.

به گزارش خبرگزاری دولتی روسیه به نقل از وزارت دفاع روسیه، دریاسالار نیکولای اِومنوف، (Nikolai Evmenov) فرمانده کل نیروی دریایی روسیه با خدمه رزمناو موشک هدایت شونده مسکوا در سواستوپول دیدار کرد.

نماینده سابق پارلمان روسیه مدعی شد تنها 58 نفر از خدمه ناو جنگی مسکوا نجات یافته اند
نماینده سابق پارلمان روسیه مدعی شد تنها ۵۸ خدمه ناو جنگی مسکوا نجات یافته اند

تعداد ملوانان در صف های تشکیل شده مشخص نبود. ارتش روسیه هیچ اطلاعاتی در مورد تلفات کشتی مسکوا که روز پنجشنبه (ساعات پایانی چهارشنبه به وقت محلی) در دریای سیاه غرق شد، منتشر نکرده و مشخص نیست که چه تعداد خدمه در این کشتی بودند یا چه تعداد جان سالم به در بردند.

ایلیا پونومارف، (Ilya Ponomarev) سیاستمدار ۴۶ ساله تبعیدی روسیه، که هشت سال پیش تنها نماینده پارلمان روسیه بود که علیه الحاق کریمه توسط ولادیمیر پوتین رای داد، امروز گفت که او معتقد است از ۵۱۰ خدمه عادی کشتی فقط ۵۸ نفر از فاجعه مسکوا جان سالم به در بردند.

روسیه مدعی شده که خدمه [به طور کامل] تخلیه شده اند، اما نگرانی ها در مورد تلفات جانی در کشتی جنگی افزایش یافته است.

اوکراین مدعی شد که کاپیتان رزمناو موشکی مسکوا در فاجعه ای که در دریای سیاه برای او رخ داد، جان باخته است.

به گفته منابع خبری کی‌یف، کاپیتان عالیرتبه آنتون کوپرین (Anton Kuprin) 44 ساله، پس از سوراخ شدن کشتی توسط موشک‌های نپتون اوکراینی کشته شد.

نماینده سابق پارلمان روسیه مدعی شد تنها 58 نفر از خدمه ناو جنگی مسکوا نجات یافته اند
آنتون کوپرین، کاپیتان مسکوا

آنتون گراشنکو (Anton Gerashenko) مشاور وزارت کشور کی‌یف گفت کاپیتان ناو مسکوا «در جریان یک انفجار و آتش سوزی در کشتی پرچمدار سابق ناوگان فدراسیون روسیه در دریای سیاه جان خود را از دست داد.»

منابع دیگر از این ادعا که کاپیتان کوپرین کشته شده، حمایت می کنند.

مسکو هنوز خبر مربوط به کشته شدن کوپرین را تائید نکرده است، اما روسیه قبلاً نیز در بسیاری موارد در اعلام کشته های نظامی عالیرتبه در طول ۵۱ روز جنگ علیه اوکراین کوتاهی کرده است.

همچنین گزارش هایی وجود دارد که دریاسالار ایگور اوسیپوف (Igor Osipov) فرمانده ناوگان دریای سیاه، به دلیل از دست دادن کشتی جنگی پرچمدار ناوگان دریایی بازداشت شده است.

این آخرین مورد از موج دستگیری های مرتبط با کارزار جنگی شکست خورده روسیه است.

گزارش ها حاکی از آن است که ۱۵۰ مامور سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) و تا ۲۰ ژنرال ارتش بازداشت شدند.

بستگان خدمه مسکوا، رزمناو پرچمدار روسیه که در دریای سیاه نابود شد، با سرپیچی از سانسورهای روسیه امروز یک مراسم یادبود غیررسمی برگزار کردند، چرا که اوکراین مدعی شد که تمام ۵۱۰ سرباز سرنشین کشتی، از جمله کاپیتان کشتی جان خود را از دست داده اند.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا