انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

پیامدهای تغییر نام دانشگاه رایرسون برای مدارک تحصیلی دانش آموختگان این دانشگاه

دانشگاه رایرسون تغییر نام می دهد؛ چه پیامدهایی برای فارغ التحصیلان قبلی و مدارک آنها دارد

پیامدهای تغییر نام دانشگاه رایرسون برای مدارک تحصیلی دانش آموختگان این دانشگاه

با گذشت بیش از دو ماه از موافقت دانشگاه رایرسون با تغییر نام خود [بر اساس گزارشی که از شخصیت هم نام این دانشگاه و نقش او در سیستم مدارس شبانه روزی کانادا تهیه شده بود] اکنون این موسسه آموزش عالی آخرین خبرها از مراحل کار و اعتبار مدارک فارغ التحصیلی را در اختیار جامعه دانش آموختگان خود قرار داده است. پیامدهای تغییر نام دانشگاه رایرسون برای مدارک تحصیلی دانش آموختگان این دانشگاه

پیامدهای تغییر نام دانشگاه رایرسون برای مدارک تحصیلی دانش آموختگان این دانشگاه
پیامدهای تغییر نام دانشگاه رایرسون برای مدارک تحصیلی دانش آموختگان این دانشگاه

آنچه لازم است بدانید:

آیا مدرک تحصیلی، گواهی تحصیلی یا دانشنامه من هنوز معتبر است؟

 

دانشگاه رایرسون گفت علیرغم تغییر نامی که به زودی انجام می شود تمامی مدارک تحصیلی، گواهینامه های تحصیلی و دانشنامه ها همچنان معتبر خواهند ماند.

این آموزشگاه عالی اعلام کرد که «تغییر نام دانشگاه تأثیری بر ارزش تحصیلی، تجارب و مدارک تحصیلی دریافت شده ندارد.» «می‌خواهیم که به شما اطمینان بدهیم که تمامی گواهینامه ها، دانشنامه ها و مدارک تحصیلی دریافت شده همچنان معتبر، صحیح و شایسته تجلیل خواهند بود.»

 

آیا یک مدرک جدید با نام جدید دانشگاه دریافت می کنم؟

 

این موسسه آموزش عالی گفت پس از اینکه دانشگاه در مورد یک نام جدید به توافق برسد، تمامی اعضای جامعه دانشگاهی می‌توانند صدور مجدد اسناد و سوابق خود را درخواست کنند.

دانشگاه گفت با وجود اینکه فرآیند صدور مجدد مدارک هنوز نهایی نشده است اما احتمالاً شبیه روالی خواهد بود که در سال ۲۰۰۲ هنگام تغییر نام «دانشگاه پلی تکنیک رایرسون» به «دانشگاه رایرسون» به اجرا درآمد.

طبق اعلام وبسایت دانشگاه کارمزد صدور مجدد یک مدرک فارغ التحصیلی ۷۰ دلار است با این حال مسئولان گفتند که تصمیمات نهایی در مورد صدور مجدد مدارک هنوز اتخاذ نشده است.

 

آیا کارفرمایان پس از تغییر نام دانشگاه نظر متفاوتی در مورد سوابق تحصیلی من خواهند داشت؟

پیامدهای تغییر نام دانشگاه رایرسون برای مدارک تحصیلی دانش آموختگان این دانشگاه

این موسسه آموزش عالی علیرغم جدل برانگیز بودن شخصیت همنام دانشگاه تأکید دارد که دوره های آموزشی و دانش آموختگان این دانشگاه «به دلیل رویکرد نوآورانه و آمادگی شغلی خود در سطح بین المللی شناخته می شوند.»

این دانشگاه اعلام کرد «کارفرمایان بالقوه فارغ از تغییر نام دانشگاه مدارک تحصیلی شما را که از رایرسون صادر شده است همچنان به رسمیت می شناسند زیرا [این مدارک تحصیلی] از مهارت‌ها، آموزش و تخصص شما حکایت دارد.»

 

چرا دانشگاه رایرسون تغییر نام می دهد؟

 

در ۲۶ آگوست این دانشگاه اعلام کرد که ۲۲ توصیه مطرح شده در گزارش نهایی کارگروه ویژه پایداری و استقامت (Mash Koh Wee Kah Pooh Win) را پذیرفته است؛ که یکی از آنها تغییر نام این موسسه آموزش عالی بود.

این کارگروه ویژه در نوامبر ۲۰۲۰ توسط محمد لاشمی (Mohamed Lachemi) ریاست دانشگاه با هدف «رسیدن به درکی از زندگی و میراث اگرتون رایرسون (Egerton Ryerson) و نقشی که یادبود او دارد» در جامعه دانشگاهی طراحی و تشکیل شد.

از آن زمان تا به حال این کارگروه بر اساس پاسخ های دریافتی از ۱۱،۰۰۰ نفر از اعضای جامعه و ۲۲،۸۶۰ پاسخ به دست آمده از یک نظرسنجی توصیه هایی را مطرح کرده است.

در این گزارش همچنین توصیه هایی برای به اشتراک گذاشتن مطالبی درباره به رسمیت شناختن میراث اگرتون رایرسون و در عین حال فراهم آوردن فرصت‌هایی برای آگاهی از تاریخ بومیان و روابط بومیان و استعمار مطرح شده است.

 

اگرتون رایرسون که بود؟

پیامدهای تغییر نام دانشگاه رایرسون برای مدارک تحصیلی دانش آموختگان این دانشگاه

اگرتون رایرسون یکی از طراحان سیستم مدارس شبانه روزی کانادا بود که بیش از ۱۵۰،۰۰۰ کودک اقوام بومی را از خانواده‌هایشان جدا کرد و مرتکب نقض شدید حقوق بشر شد.

در پی کشف بقایای ۲۱۵ دانش آموز دفن شده در گورهای بی نشان در زمین های مدرسه شبانه روزی سابق در کملوپس بریتیش کلمبیا تظاهرات و درخواست ها از دانشگاه برای تغییر نام این موسسه آموزشی در ماه جون شدت گرفت.

در طول هفته ها و ماه هایی پس از این اکتشاف تعداد دیگری از گورستان‌های بی نشان مرتبط با مدارس شبانه روزی در سراسر کانادا کشف شدند.

 با این حال کارگروه ویژه در آن زمان اعلام کرد که با وجود درخواست‌ها برای اقدام فوری و سرنگون کردن مجسمه اگرتون رایرسون در پردیس دانشگاه، فعالیت های خود در این زمینه را تسریع نخواهد کرد.

 

گام بعدی در فرایند تغییر نام دانشگاه چیست؟

 

اعضای جامعه دانش آموختگان رایرسون دعوت خواهند شد که در یک نظرسنجی آنلاین که از هفته آینده آغاز خواهد شد مشارکت کنند که در این نظرسنجی می توانند ایده ها، نظرات و دیدگاه خود در مورد نام جدید دانشگاه را به اشتراک بگذارند.

می توانید گزارش کارگروه ویژه پایداری و استقامت (Standing Strong Task Force) را از اینجا بخوانید و از مراحل بعدی در فرآیند تغییر نام دانشگاه در اینجا باخبر شوید.

دانشگاه تورنتو    دانشگاه کانادا    دانشگاه تورنتو    دانشگاه کانادا    دانشگاه تورنتو  دانشگاه کانادا   دانشگاه تورنتو    دانشگاه کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا