انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

نام دانشگاه رایرسون به دانشگاه متروپولیتن تورنتو تغییر یافت

دانشگاه رایرسون با تغییر نام به دانشگاه تورنتو متروپولیتن از میراث معمار مدارس شبانه روزی کانادا فاصله گرفت

دانشگاه رایرسون به دانشگاه متروپولیتن تورنتو تغییر نام داد

دانشگاه رایرسون رسماً نام جدیدی انتخاب کرد. نام این موسسه بلافاصله پس از تصویب به دانشگاه تورنتو متروپولیتن (Toronto Metropolitan) تغییر یافت.

هیئت حکام دانشگاه روز سه‌شنبه پس از چندین ماه بررسی و ارزیابی کسی که دانشگاه به افتخار او نامگذاری شده و نقشی که این شخص در مدارس شبانه روزی کانادا داشته به اتفاق آرا به نام جدید برای این دانشگاه رأی دادند.

محمد لاچمی (Mohamed Lachemi) رئیس و معاون آموزشی دانشگاه گفت «این لحظه بسیار مهمی در تاریخ دانشگاه ماست، زیرا ما با نامی که ارزش‌های ما را بهتر منعکس می‌کند و می‌تواند ما را به آینده رهنمون شود، پیش می‌رویم.»

عامل محرک این جنبش مدنی برای تغییر نام دانشگاه اعتراضاتی بود که تابستان گذشته شدت گرفت و به سرنگونی مجسمه ایگرتون رایرسون در پردیس دانشگاه منجر شد.

این تظاهرات پس از کشف بقایای ۲۱۵ دانش آموز دفن شده در گورهای بی نشان در محوطه یک مدرسه شبانه روزی سابق در کملوپس در استان بریتیش کلمبیا گسترش یافت.

فرآیند تغییر نام شامل انتصاب یک کمیته مسئول بررسی پاسخ ۳۰،۰۰۰ عضو جامعه و ۲،۶۰۰ گزینه بالقوه بود.

در نهایت، انتخاب نام «دانشگاه متروپولیتن تورنتو» برای نشان دادن تمایل شدید این موسسه برای مرتبط کردن نام خود با شهر محل استقرار آن انتخاب شد.

جنیفر سیمپسون (Jennifer Simpson) رئیس کمیته مشورتی تغییر نام دانشگاه گفت «از طریق تعامل با جامعه ما متوجه شدیم که در تمام گروه‌های دانشجویان، اساتید، کارکنان و فارغ‌التحصیلان تمایل زیادی وجود دارد که نام جدید به شهر یا موقعیت مکانی ما اشاره کند.»

قبل از انتخاب رسمی نام جدید، دانشگاه اعلام کرد که تمام مدارک، گواهینامه ها و مدارک تحصیلی با نام قبلی مدرسه معتبر خواهند بود.

این موسسه آموزشی در ماه نوامبر به خبرگزاری سی تی وی نیوز تورنتو (CTV News) گفت «تغییر نام دانشگاه بر ارزش تحصیلات، تجربه و مدارک تحصیلی تأثیری ندارد.»

دانشگاه رایرسون به دانشگاه متروپولیتن تورنتو تغییر نام داد
دانشگاه رایرسون به دانشگاه متروپولیتن تورنتو تغییر نام داد

Toronto Metropolitan

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا